Већ дуже време, тачније од марта, воз на релацији Краљево – Чачак – Пожега не саобраћа по реду вожње. Путници се жале да морају буквално пред полазак да зову како би знали да ли воз иде или не у одређеним терминима. Проблем је и кога позвати за информације, јер се догађа да се на телефоне нико не јавља, посебно викендом после 18 часова. Управо суботом и недељом је и највише путника према Овчар Бањи, у којој је тек недавно, после више деценија, реновирана Железничка станица, најзад онаква каква треба да буде. Ни чувари који раде у овом објекту не могу путницима да дају обавештење, јер, кажу, да ли ће воз ићи зависи од много тога, па и од временских услова.
Проблеми се посебно односе на вечерњи полазак у 20.32 (из Овчар Бање према Чачку) и јутарњи у 8.40 из Чачка ка Пожези, а догађа се и да су остали поласци несигурни. Воз, кажу путници, понекад стигне са кашњењем, а како наводе догађало се да се воз заустави због прегрејаности мотора и да се мора чекати док он опет не буде у возном стању. Све ово прави велике проблеме онима који путују на посао или журе да стигну на други воз у Пожегу. Незванично се може чути да су локомотиве које су замењене у марту старе и дотрајале и да су ови проблеми управо због тога.
Упутили смо недавно питања надлежнима у „Железници Србије“ зашто се не поштује ред вожње, да ли ће се то променити и да ли ће и када бити враћене локомотиве које су саобраћале на овој релацији до марта.
У одговору из „Србија Воза“ достављеном нашој редакцији наводи се да су пресудни чиниоци за дефинисање реда вожње и редовно одвијање саобраћаја техничко и материјално обезбеђење, токови путника и попуњеност свих возова која се сагледава на основу броја продатих карата. Како саоштавају, детаљне информације о реду вожње путници могу добити на продајним местима (благајнама), путем сајта www.srbvoz.rs или позивањем кол-центра на број 011/360 28 99.
Према одговору из овог предузећа, електромоторне гарнитуре, које су се користиле до марта, а у којима је било задовољство возити се, на пругама у овом делу Србије биле су привремено. Наиме:
– Инфраструктурни радови и потпуно затварање пруге за саобраћај возова на релацији Београд – Нови Сад од 1. фебруара 2019. године условили су да ЕМГ серије 413/417 (електромоторне гарнитуре), које су саобраћале на релацији Београд – Нови Сад – Суботица – Београд, до завршетка радова буду привремено распоређене за превоз путника на целој мрежи пруга, између осталог и у станицу Краљево. Пуштањем у саобраћај пруге Београд – Нови Сад 20. марта 2022. године, ЕМГ серије 413/417 враћене су у саобраћај на прузи Београд Центар – Нови Сад.
На релацији између Краљева и Пожеге, као и на многим другим релацијама, превоз путника обављају ДМГ серије 711 (дизелмоторне гарнитуре), које по карактеристикама и квалитету задовољавају све потребе путника. На пример, исте гарнитуре дизелмоторних возова серије 711 саобраћају и на релацији Београд Центар – Вршац – Београд Центар, где је свакодневно велика фреквенција путника који немају никакве примедбе на организацију превоза и услугу – стоји у допису „Србија Воза“.
У одговору се, такође, потврђује да долази повремено до проблема:
– Оно што се дешава током саобраћања дизелмоторних возова за превоз путника серије 711 јесте да спорадично долази до прегревања гарнитура и то најчешће због расхладног система, што је директна последица стања инфраструктуре и растиња уз пругу. Стручне службе „Србија Воза“ ангажују све расположиве капацитете за одржавање редовитости саобраћаја возова на релацији између Краљева и Пожеге. Молимо све кориснике наших услуга за стрпљење и разумевање за настале неправилности које ће бити саниране и отклоњене у најкраћем року – обећавају из овог предузећа.
Текст и фото: В. Т.