УМЕТНИЧКА САРАДЊА БРЕНДА „NEO UNICATEˮ И НАРОДНОГ МУЗЕЈА СРБИЈЕ
„Neo Unicateˮ је бренд ручно вајаног и осликаног накита од глине са седиштем у Чачку настао као резултат дугогодишњег бављења уметношћу и покушаја њене примене у моди. Иза бренда „Neo Unicateˮ стоји Душан Чарапић, оснивач бренда, сликар и вајар, уметник који живи и ствара у Чачку и Београду. Мотиви и инспирација његовог рада јесу значајна историјска и уметничка дела и личности, извајани у носиви накит обојен примењеним сликарством.
Овог месеца десила се изузетно значајна сарадња између бренда „Neo Unicateˮ и београдског Народног музеја, у чијој се сувенирници од сада може наћи и накит поменутог бренда инспирисан делима наше уметности и културе.
‒ До сарадње са Народним музејем Србије дошло је сасвим спонтано. Контактирали су нас дивни људи из Музеја, који су били већ упознати са мојим радом и позвали су нас у посету. Тако је дошло и до понуде да израдимо колекцију накита која би била доступна у сувенирници Музеја. Како је „Neo Unicateˮ накит инспирисан великим бројем дела и личности из наше богате културе, за почетак ће колекција накита (минђуша, огрлица, прстења и брошева) доступна у Народном музеју обухватати период почев од скулптура из праисторије, културе Лепенског Вира, дела средњовековне уметности, фрески српске краљице Симониде па све до дела новог доба и наше чувене Надежде Петровић. У плану имам и израду ексклузивне колекције накита инспирисане винчанском и старчевачком културом, која би такође била доступна у Музеју ‒ истакао је оснивач бренда Душан Чарапић.
Ово није прва сарадња „Neo Unicateˮ-а са неким од чувених музеја у нашој земљи. Наиме, најпре је дошло до успешног партнерства са Музејем Лепенски Вир, у којем је доступна колекција накита инспирисана скулптурама Лепенског Вира, једне од најстаријих цивилизација Европе.
Уметник и оснивач бренда Душан Чарапић више пута је истицао да је идеја о очувању наше историје и културе присутна од самог почетка израде осликаног накита и да је циљ савремених уметника управо очување истинских вредности и борба за културу. Међутим, сваком уметнику су, како каже, потребни подршка и препознавање.
‒ Желео бих да се осврнем на положај уметника и стваралаца ручног рада и да укажем на неповољан материјални положај у коме се налазе и стварају. Позвао бих све државне установе, правна и физичка лица да подрже рад домаћих уметника и дизајнера следећи пример Народног музеја Србије, који пружа прилику младим уметницима и друштвено ангажованим удружењима инклузијом у културу друштва ‒ нагласио је уметник.
Ипак, љубав и подршка коју добијају свакога дана од купаца је нешто на чему су бескрајно захвални и управо захваљујући њима бренд је настао и наставио да расте. Такође, друштвене мреже доста су допринеле развоју бренда и представљају најзначајнију платформу за представљање и продају радова. Пратите их на друштвеним мрежама (Инстаграм @neounicate и Фејсбук @neounicatefb), где ћете пронаћи доста тога новог и занимљивог из њихове радионице, из које полако израста, ван својих зидина, уметничка грана препознатљива и вреднована много шире и много даље од својих почетака.
Марија Миљуш