Društvo

ТУРИСТИЧКЕ АГЕНЦИЈЕ ПРВЕ НА УДАРУ „КОРОНА“ КРИЗЕ – ПОСЛЕ 15 ГОДИНА „ММ ГОЛД“ ПРЕСТАО ДА РАДИ

После скоро 15 година рада Туристичка агенција „ММ Голд“ однедавно је морала да стави катанац на браву. Једна од најстаријих туристичких агенција у Чачку дели судбину многих у Србији, које ће пре или касније због отежаног пословања услед пандемије, морати исто да ураде.

Милка Чолаковић, одговорно лице у „ММ Голду“, не желећи да било шта баци сенку на дугогодишњи рад и залагање, наглашава да никада није имала ниједну рекламацију на свој и рад агенције. Због поверења које су им све ове године поклањали, она се путницима и дугогодишњим сарадницима обратила и преко „Чачанског гласа“.

– Ово је и моја морална обавеза према хиљадама колега који су запослени у туризму и који се, такође, налазе на рубу егзистенције, јер се уз затварање туристичких агенција најчешће користи реч “превара“. Једини разлог затварања агенције „ММ Голд“ је немогућност обезбеђивања финансијских средстава за наставак рада – истиче Чолаковић, која је више од тридесет година у туристичким водама.

Како наводи, с обзиром на огроман пословни губитак и немогућност добијања кредита од пословних банака, од 15. марта агенција нема никаквих прихода.

– Одговор од Фонда за развој, где смо аплицирали за кредит за ликвидност, још нисмо добили. Као запослена у туристичкој агенцији, од неколико банака нисам могла да добијем ни кеш кредит који бих, наравно, искористила за плаћање барем неких агенцијских трошкова… Тако сам се нашла пред питањем како наставити пословање. А много енергије, знања и новца је уложено у покушаје да се пословање покрене – каже она и додаје да је више пута покушала да реализује бар неко од уговорених летовања у Грчкој или путовања на Крф, Праг, Солун, Албанију… Али, због познатих епидемиолошких околности у свим државама, све је било без успеха.

– Са жиро-рачуна агенције трошена су средства за исплаћивање плата, доприноса, кредита, гараниције од инсолвентности која је исплаћена у целости, плаћање рачуна за телефон, одржавање сајта, резервационог система… И поред свих недаћа и без прихода испуњавали смо законску обавезу да последњег дана сваког месеца на рачуну имамо прописани износ од 5.000 евра (што је више од 600.000 динара), а све у жељи да остваримо законске услове за наставак пословања. Такође, ни један једини динар није подигнут са агенцијског рачуна на име путних трошкова, дневница, хотелског смештаја… Сви одласци у иностранство су финансирани из сопствених средстава – наглашава Милка Чолаковић.

С обзиром на дугогодишњу и коректну сарадњу са хотелијерима из Грчке, „ММ Голд“ је, прича она, успео да постигне договор и сав новац који су они вратили (а вратили су, каже, мањи део), одмах су преусмерили на повраћај уплаћених средстава једном броју путника.

– Отпуштања радника није било до данас, а запослене колегинице су биле ослобођене доласка на посао, јер нисам желела да се излажу ризику да се разболе и сматрала сам да су много корисније у својој породици, него у агенцији где је телефон одавно престао да звони! Наравно, све наведено се може проверити код одговорних лица – наглашава Чолаковић.

Ништа није било ни од секторске помоћи агенцијама, иако је одавно најављена.

-. Такође, за наставак рада потребно је обезбедити гаранцију од инсолвентности код осигуравајуће куће која у овом тренутку кошта (под условом да буде одобрена) 11.000 евра, неповратно за 12 месеци, што је додатни месечни трошак више од 1.000 евра. Или код пословне банке депоновати чак 200.000 евра, што је незамислива цифра! – износи она.

Како каже „ММ Голд“ јој значи много, а путнике је звала својом породицом. Јер, многи су годинама летовали баш преко ове агенције.

-. Али како нема ни правних ни финансијских основа за наставак рада агенције,тешка срца сам се одлучила на овај корак и није ме срамота да признам и прихватим своју немоћ која је последица околности на које лично не могу да утичем. Зато молим све путнике којима до сада није извршен повраћај уплаћених средстава да имају мало стрпљења и разумевања на ове околности, јер ће сви понаособ бити позвани од стране овлашћеног лица, како би добили информације о начину наплате својих потраживања – упутила је Чолаковић молбу и преко нашег недељника.

В. Т.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.