Turistička agencija „Čvorak“ ove godine slavi 30 godina svog postojanja, u ne baš sajnim okolnostima za ovaj sektor. I turizam je, kao i mnogi drugi, pogođen korona krizom, a Slobodan Čvorović, vlasnik agencije Čvorak kaže da je vrlo moguće zatvaranje mnogih turističkih agencija, ukoliko ne bude pomoći države.
Sa više miliona radnih mesta, turistički sektor pokreće ekonomiju širom sveta, a razvoj turizma direktno je povezan sa razvojem zajednice. U uslovima pandemije, ni turističke agencije nisu bile pošteđene, pa mnoge posluju na rubu propasti.
-Krenulo je ovo što se zove tuga turizma, sve turističke agencije su na ivici propasti. Ono što se meni čini je da preti opasnost da se mnoge turističke agencije zatvore, ali nadamo se da će država doneti nekakva pravila ili zakone, da će dati neke subvencije da se agencije ne zatvore, jer njihovim zatvaranjem šalju radnike na biro za zapošljavanje- kaže Slobodan Čvorović, vlasnik agencije „Čvorak“.
Sa turizmom su usko povezane mnoge druge sfere, pa bi propast ove privredne grane povukao sa sobom i mnoge druge, smatra Čvorović.
Ipak, neki aranžmani prodavani su i ove godine.
–Imali smo mogućnost da prodamo neke aranžmane, za Bosnu, za Egipat, Tursku ,ali očekujemo da će možda jesenji aranžmani, ali i zimski, poput skijanja moći da donesu profit našim turističkim agencijama – kaže Čvorović.
Još jedan je veliki problem sa kojim se uopravo suočavaju turističke agencije. Osiguravajuće kuće, zbog velikog rizika, ne žele da turističkim agencijama izdaju polise osiguranja, tako da su sve agencije automatski izgubile pravo na produžetak licence, koje im je isteklo 1. oktobra.
Kako prenose mediji, iz Nacionale asocijacije turističkih agencija navode da će agencije pokušati da nađu rešenje sa osiguravajućim kućama. Kao jedno od mogućih rešenja navodi se da turističke agencije kroz anekse dobijaju produženje važenja polisa osiguranja do Nove godine.
I. M.