ТИЈАНА МИЛИЋ, ЂАК ГЕНЕРАЦИЈЕ ОШ „ФИЛИП ФИЛИПОВИЋ” ЧАЧАК
РЕГУЛА УСПЕХА – ПОЗНАВАЊЕ РЕЧИ ОБРАЗОВАЊЕ
Да је образовање расадник разнородног и драгоценог у оквиру којег човек уистину постаје узор у систему вредности, својим школским и ваншколским постигнућима потврдила је Тијана Милић, ђак генерације Основне школе „Филип Филиповић” у Чачку.
Петнаестогодишња девојчица достојанствено сведочи о успеху за који су заслужне сопствене жеље удружене са истрајношћу, али и упориштима из којих је црпела неопходна знања и врлине.
„Пре поласка у школу очекивала сам да је школа веома тешка и захтевна и да нећу моћи да одговорим на задатке који се од мене траже. Очекивала сам да више нећу имати времена за игру и забаву”, отпочела је своје ретроспективно приповедање о успеху Тијана Милић, ђак генерације ОШ „Филип Филиповић”.
ПРВЕ ПЕТИЦЕ И ТАКМИЧАРСКИ ДУХ
Тијана, како би описала свој ток школовања од првог до четвртог разреда?
„У први разред сам кренула уплашено. Међутим, како је време пролазило, постајала сам све сигурнија. Када су стигле прве петице, била је то прва потврда мог знања, подсећала се успешна девојчица.
Да ли је на твој успех утицала нечија подршка?
„Да, моја учитељица Данка Петрићевић је код мене развила такмичарски дух и жељу да са мојим знањем постижем успехе. Тако сам остварила прве успехе из математике у млађим разредима на општинским и окружним такмичењима”, присећала се првих школских дана Тијана.
О првим школским данима у којима је Тијана стасавала у бисера генерације посведочила је и њена учитељица Данка Петрићевић:
„Тића је била ученица у петој генерацији првака коју сам повела. Тиха, срамежљива, неприметна. Имала је одлична предзнања и зрелост који су били потребни да се школске обавезе испуњавају без тешкоћа. Томе је допринела и изузетна подршка родитеља коју је имала. На мене је посебан утисак остављао деда који је готово свакодневно био присутан и старао се да она нешто, ипак, не пропусти. Није дозвољавала да јој остане нешто нејасно на часовима. Упорно је тражила да јој се објашњава све док то она на њој својствен начин не смести у своју главицу. Остваривала је најбоље резултате међу свим вршњацима наше школе.Управо због тога, ученици из одељења, су били мишљења да је ,,недодирљива” и да за њу неће важити санкције услед непоштовања правила понашања на часу. Једне прилике, на опште изненађење свих, демантовала сам их. Била ми је изузетно смешна њена реакција и зачуђеност. Подршка и смернице које су јој биле потребне сам пратила и њена постигнућа су ми потврда да сам је усмеравала на прави начин.”
Дојам о генерацији Тијаниних вршњака, значај вршњачког учења у оквиру којег заједница синхроно „дише” кроз мисију школовања, учитељица Петрићевић је истакла:
„Оно по чему сам посебно поносна на ову генерацију осмака је њихово заједништво и изостанак било каквог вршњачког неслагања.”
ЉУБАВ ПРЕМА НАУЦИ – СИНОНИМ ЗА УСПЕХ
Низале су се и године у којима си стасавала ближе циљу, опредељењу за које си се усмерила још ближе природним наукама. Како је то изгледало у старијим разредима, каква су била твоја интересовања?
„Прелазак у старије разреде је обележило и време короне, које је и мојој генерацији ускратило адекватно праћење наставе и стицање знања. У шестом разреду отворио се предамном нови свет физике и наставница Снежана Ђурђевић, која ми је са несебичношћу и лакоћом, пренела своје знање што је допринело да освојим треће место на Републичком такмичењу из физике у шестом разреду”, навела је успешна ученица.
Љубав према природним наукама Тијана је у седмом разреду додатно освестила кроз часове хемије.
„Поласком у седми разред добили смо нови предмет – хемију, која ме је одушевила, као и наставница Ивана Станојевић. Она је увидела моју љубав према хемији и исцрпно и стрпљиво одговарала на сва бројна питања, што ми је донело треће место на Републичком такмичењу из хемије у осмом разреду, као и треће место на Републичком такмичењу у Регионалном центру за таленте”, истакла је Тијана.
Ученица је запажене резултате остварила и у оквиру других предмета, из српског и географије, на којима је освајала места на општинским и окружним такмичењима.
ОДАБИР ДАЉЕГ ШКОЛОВАЊА
Након завршеног пријемног испита и одличних резултата које си постигла, да ли си имала дефинисану жељу за даљи ток образовања?
„Како су ми хемија и физика и даље омиљени предмети, отуда сам уписала Гимназију у Чачку, природно-математички смер. Надам се да ћу у истој стећи знања која ће ми отворити врата ка даљем школовању и надам се неком научном раду у будућности”, надахнуто је посведочила Тијана.
ВАЖНОСТ ТРУДА И ПРЕПОЗНАВАЊЕ ПОДРШКЕ
Успеху претходе воља, рад и труд, али и подршка. Да ли је неко био заслужан за твоју сигурност ка путу успеха, ко ти је пружао речи охрабрења?
„Срећна сам што имам подршку породице у свему што радим, као и разредну Ану Јованић, која је имала разумевања да ми омогући „слободне дане” пред важна такмичења”, захвално је посведочила Тијана.
Ана Јованић, Тијанин одељењски старешина и професор енглеског језика навела је да ова ученица припада четвртој генерацији ученика коју испраћа у својству старешине. Посебност генерације, у оквиру које је успехом врхунила Тијана, објаснила је проф. Јованић:
„Генерација која је започела друго полугодиште петог разреда онлајн наставом, наставила кроз комбиновану наставу у шестом и седмом, да би коначно у осмом разреду успели да се врате нормалном школском животу. У таквом систему рада, за одељењског старешину је велики успех када у одељењу има најбољег ђака у генерацији.”
Одељењски старешина успехе ђака генерације сумирала је као одраз њених особина, квалитета и способности.
„Тијана се још на самом почетку показала као добар и савестан ученик. Током школовања је себи постављала и достизала високе циљеве. Све своје обавезе је извршавала савесно, беспрекорно и на време. Радозналост, упорност, одговорност, посвећеност, поштење, скромност само су неке од особина које поседује. Успеху у наставним и ваннаставним активностима допринела је и подршка наставника, другара, као и родитеља”, описала је своју ученицу проф. Јованић.
„ТАЈ ЧУВЕНИ ЗАВРШНИ ИСПИТ…”
Иновације су пратиле ову генерацију осмака, о чему је донела закључке и Тијана као део заједнице. Поменутим је потврдила да јој је значио и колективни успех који је требало запечатити завршним испитом у осмом разреду.
„На крају осмог разреда дошао је и тај чувени завршни испит, који је за моју генерацију осмака, наравно, донео новости јер смо као трећи предмет, уместо до тада комбинованог теста, полагали изборни предмет. Мени је то одговарало јер сам као трећи предмет полагала хемију која ми је омиљена! Сви из мог одељења су изабрали предмете из којих су најлакше савладали градиво”, навела је ученица.
ЗАХВАЛНОСТ И ПУТ КА УСПЕХУ
Ваншколске активности, спорт као брига о храмонији здравог духа и тела, Тијанин су извор енергије, али и успеха! Из љубави према каратеу девојчица црпи и мотивацију којом оснажује дух и негује склад духовног и телесног! Благодарећи заслужнима, упутила је својеврсну поруку надолазећим генерацијама ученика:
„Хвала мојим наставницима, али захвална сам и себи и сопственој упорности која је уз рад најзаслужнија за мој успех. Оно што могу да истакнем после осам година школовања јесте да школа, ипак, није тешка ако се континуирано ради и да не тражи баш толико времена, већ ми остаје време и за карате, и за цртање, и дружење. Наравно већи резултати, као и увек, захтевају већи рад и додатно ангажовање, али се на крају ипак исплати!”
Саобразно претходном, детету, родитељу и учитељу/наставнику јесте истински потребно да се непрестано подсећа Доситејеве реченице: „Млада је душа подобна меком воску: у какав га калуп метнеш и салијеш, онаки образ од њега направиш.” Регула за Тијанин успех јесте правовремено познавање речи образовање, које је због тога овенчало успехом!
Милица Матовић