Društvo Obrazovanje

СРЕЋНА И ЗАДОВОЉНА ДЕЦА

ОШ “ТАНАСКО РАЈИЋ”, ЈЕДИНА ШКОЛА У МОРАВИЧКОМ ОКРУГУ КОЈА РЕАЛИЗУЈЕ ПРЕДМЕТ ПЛАНИНАРСТВО И БОРАВАК У ПРИРОДИ

На почетку ове школске године директор и наставници Основне школеТанаско Рајићодлучили су да уведу, као обавезан предмет планинарство и боравак у природи, у оквиру слободних наставних активности.   

Уз консултације са директором школе Милорадом Тешићем одлучили смо да прво анкетирамо ученике и њихове родитеље и на основу тога смо закључили да постоји велика заинтересованост за извођење овог предмета. Тренутно га похађају ученици петог и седмог разреда, јер смо желели да током овог “пилот” пројекта видимо како различити узрасти реагују на нов предмет – каже за наш лист Војин Малетковић, наставник планинарства и боравка у природи, напомињући да је “Танаско Рајић” једина школа у Моравичком округу која реализује овај предмет.

Настава предмета планинарство и боравак у природи се састоји из два дела, теоријског и практичног. У првом, теоријском делу деца треба да добију основна знања о боравку у природи, посебно на планини. Такође, и да стекну знања о неопходној опреми, планинарским стазама, храни и опасностима на које морају да обрате пажњу током боравка у природи. Од Планинарског друштва “Каблар” добио сам њихов приручник, који је у првом делу наставе одличан “уxбеник” за овај предмет. Поред тога, користим доста видео материјала, попут емисија Јована Мемедовића, или серијала “Изазови авантуру”. У учионици делим ученике у групе и свака добија текстове о тешким ситуацијама у којима су се планинари затекли и потом они пантомимом “реконструишу догађаје”, док остале групе треба да препознају шта се заправо догодило. Потом ситуације запишемо на табли и деци постане врло јасно шта морају да избегну у природи, како би били безбедни – објашњава наставник новог предмета и историје Војин Малетковић.

Према речима нашег саговорника, највећи део часова је посвећен боравку у природи. У првом полугодишту су већ реализовали неколико одлазака у природу.  

Највише смо ишли возом у Овчар Бању, где смо се упознавали са обележеним планинарским стазама, коришћењем штапова и осталим појмовима о којима смо говорили у школи. Одлазили смо на лакше стазе, попут Бањског потока и Стазе здравља, како би се деца упознала са рекреативном инфраструктуром нашег града и околине. У другом полугодишту планиране су нове организоване посете и освајање појединих врхова. Очекује их више физичке активности, дружења, али и примена вештина о којима су слушали у учионици. Планиран је и боравак ученика и кратка обука у Планинарском друштву “Каблар” – најављује наставник Малетковић, наглашавајући да му велику подршку пружају и поједине колеге, које заједно са њима одлазе у природу током ових активности.

Према његовим речима, кључно је организовати ђацима камп, како би у потпуности боравили у природи и испунили све циљеве овог предмета: “У нашој школи постоји предмет чувари природе, који води колегиница Катарина Чутовић, а годинама уназад смо издавали и “Еколошки лист”, који уређују Катарина Чутовић и Биљана Михајловић, тако да планирамо заједничке пројектне активности током другог полугодишта и повезивање ових области”. Наравно, најважније је да су реакције деце до сада изузетне.  

Ево, већ током зиме, чим смо се вратили у учионице почела су питања ђака: “Када имамо следећу активност”? Деца показују да им овакав вид наставе прија и да могу доста да науче. Овај предмет унео је мало “скандинавског” духа у наше школство. Стиче се утисак да им је овакав модел наставе више него потребан, како би стекли основне животне вештине за боравак у природи, али и да би се на одређен период одвојили од рачунара и телефона, односно, да би се дружили и стицали здраве животне навике, које треба да практикују током читавог живота. И изнад свега, да буду срећни и задовољни људи – нагласио је Војин Малетковић.

Н. Р.

Фото: Архива саговорника

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.