Vozači zaposleni u drumskom saobraćaju imaju u proseku 55 godina i zarade od 50.000 do 60.000 dinara mesečno. Bez obzira na porodicu i godine, sve češće se odlučuju da posao potraže u zemljama Evropske unije, gde je plata profesionalnog vozača od 1.200 evra naviše.
Ukoliko Srbija ostvari planirani privredni rast od 3,5 odsto, zbog nedostatka vozača proizvedenu robu neće imati ko da preveze do kupaca, tvrde u Udruženju međunarodnog drumskog transporta Kraljevo, koje ima oko 500 članova.
„Neko se odlučuje da ode sa porodicom, neko samostalno ili na kraći rok, ali u suštini odlazi dosta ljudi“, kaže Nemanja Đorđević.
Njegove kolege vozači, kaže Nemanja, najčešće odlaze u Nemačku i Sloveniju, za najmanje trostruko veću platu.
Slična situacija je i u susednim zemljama. Papiri za rad se obezbeđuju lako, posebno kada su garancija velike transportne kompanije.
Spaso Spasovski, vozač iz Makedonije, za sada ne želi da radi van svoje zemlje, ali takođe kaže su njegove kolege koje su otišle u inostranstvo zadovoljne.
Kako bi se ublažile posledice, vlasnici firmi za prevoz traže izmenu dela Zakona o bezbednosti saobraćaja. Da se granica za polaganje za C i E kategoriju spusti na 18, a za D i E na 20 godina. Time bi se tvrde, godišnje, dobilo i do dve hiljade mladih vozača.
Izvor: RTS