Nakon otvaranja izložbe autorke Maryam Tafakory, projekat “Sonjin septembar“ se nastavlja još jednom izložbom – austrijske autorke Glorie Gamer, dobitnice nagrade “Sonja Savić“ iz 2022. godine. “ALONE OUT THERE“ će se čačanskoj publici i stručnoj javnosti predstaviti samostalnom izložbom – multimedijalnom prostornom instalacijom ‘‘ALONE OUT THERE“ koja će biti ovorena u utorak, 12. septembra u 19 časova u Galeriji “Risim“.
Nakon otvaranja izložbe, uslediće vođenje kroz izložbu i stvaralaštvo Glorie Gamer, kao i razgovor sa autorkom i publikom koji će voditi Jovan Marković, filmski kritičar iz Jugoslovenske kinoteke, čiji će se tekst takođe naći u katalogu manifestacije.
Glorija Gamer (*1985, Linc, Austrija) je filmska rediteljka, scenarista i umetnica koja živi u Berlinu i Lincu. Studirala je filmsku režiju u Barseloni i filozofiju u Berlinu. Njeni filmovi su prikazani na međunarodnim filmskim festivalima, kao što su Atina Int. Film + Video Fest, 25 FPS-Int. Festival eksperimentalnog filma i videa Zagreb, Kortfilmfestival Leuven, Diagonale Festival austrijskog filma, L’Alternativa Film Festival Barselona ili Kurzfilmvoche Regensburg. Takođe, njeni radovi su izlagani i u galerijskim prostorima u kontekstu vizuelnih umetnosti, kao što je Ars Electronica Festival Linz, File Festival Sao Paolo, Muzej primenjene umetnosti MAK Beč, Salcburger Kunstverein, Steirischer Herbst i Fluca Austrijski paviljon u Plodivu, Bugarska.Godine 2020. bila je deo Austrijskog rezidencijalnog programa Pixel, Bites & Film u organizaciji ORFIII i austrijskog Ministarstva za umetnost, kulturu, državnu službu i sport.Iste godine izabrana je za učesnicu scenarističke radionice na Kitzbuhel Film Festival.Godine 2022. razvila je multimedijalni performans NO TRAVEL AGENCY naručen za potrebe projekta GO2025 – Evropska prestonica kulture Nova Gorica, Slovenija, zajedno sa umetnikom Simonom Vekertom. Godine 2022, njen kratki film I KADA SVETU DOĐE KRAJ, VOLEĆU TE, osvojio je 1. nagradu za eksperimentalni film na Athens Film + Video Fest (SAD), kao i nagradu Sonja Savić na festivalu Alternative film&video, Beograd (2022).
U narativima i spekulacijama bavim se reprezentacijom, njenim vezama sa predstavljenim i njihovim međusobnim odnosima u svetu. Kakav je odnos između originala, odgovarajuće kopije, iskrivljene kopije i falsifikata, i kakav je njihov odnos prema gledaocu? U mojim radovima se preuveličano, u stvarnosti ogledaju poznati oblici reprezentacije, otvaraju novi pristupi i preispituju uslovi za doživljaje mimetičke empatije i identifikacije. U tom pogledu, oni se takođe pitaju kakva vrsta reprezentacije navodi gledaoca da misli da postoji subjekt u onome što vide. Drugim rečima, šta navodi gledaoca da onome što vidi pripiše živost, svest ili inteligenciju? Da li je veća verovatnoća da će se gledalac identifikovati sa robotom koji izgleda kao čovek nego sa kosilicom za travu, na primer? Nastojim da razotkrijem ili preispitujem identifikacije zasnovane na reprezentaciji određenih karakteristika, želeći da izazovem bar blagi trzaj u antropocentričnom pogledu na svet. Dovodeći u pitanje postojeće hijerarhije između entiteta, moj rad, u idealnom slučaju, teži da nežno dislocira buduće misli i akcije prema ne-ljudskim drugima. U najmanju ruku, dovodi u pitanje postojeće sisteme verovanja i želje ili ih, preuveličane, baca u lice gledaocu. Internet, ne-ljudski organski drugi i duhovne ideje prirodni su pratioci mojih filmova, videa, performansa i instalacija, kao i ekofeministički pristup, kako u izboru tema tako I u produkciji radova.