АКТИВНОСТИ ЈКП “ВОДОВОД” ЧАЧАК
Јавно комунално предузеће “Водовод” Чачак је програмом пословања за 2023. годину планирало значајна средства за инвестициона улагања, као и за текуће одржавање. “Свесни смо чињенице, ма колико то било тешко, да морамо да улажемо средства у проширење, обнову мреже и реконструкцију постројења и опреме, јер ћемо само тако омогућити континуитет у снадбевању водом наших суграђана”, каже за наш лист Весна Тодосијевић, директор Сектора за економске послове ЈКП “Водовод” Чачак.
– “Водовод” Чачак се финансира из сопствених прихода, из делатности утврђене Одлуком о водоводу и канализацији. Планирани приходи за 2023. годину износе 673 милиона динара, док су планирани расходи 683 милиона динара. Планиран резултат је губитак од 10 милиона динара. Предузеће улаже максималне напоре да оствари што бољи резултат, али у последње три године послује са губитком. Упркос томе, наше предузеће је у сваком тренутку ликвидно и уредно измирује обавезе. Пословни резултат не утиче на квалитет и квантитет услуга које ово предузеће пружа, захваљујући максималном залагању запослених – наглашава Весна Тодосијевић.
Према њеним речима, сва планирана проширења водоводне и канализационе мреже су у току или су завршена. Подсетила је на велику инвестицију у Булевару војводе Путника, у коју је ЈКП “Водовод” Чачак инвестирао око 15 милиона динара. Такође, изграђена је и нова водоводна и канализациона мрежа у делу Улице краља Петра I, у коју је предузеће из сопствених средстава инвестирало око два милиона динара. Поред инвестирања у водоводну и канализациону мрежу, набавља се и нова опрема – пумпе за пијаћу воду, пумпе за фекалну воду, даљински систем надзора над мрежом, механизација…
– Нередовно плаћање рачуна наших потрошача условило је да зауставимо многе планиране набавке опреме. Направили смо добру анализу и реализовали оне које су битне и неопходне, како би целокупан систем функционисао. Поред послова проширења мреже, предузеће у сваком тренутку, 24 сата дневно, седам дана у недељи, 365 дана у години решава, у најкраћем року, кварове на мрежи. Грађани могу пријавити кварове 24 часа дневно, на телефоне: 556-25-24 и 552-9009 – наводи Весна Тодосијевић.
Ово градско предузеће има око 40 хиљада потрошача. Законска је обавеза корисника, чији подаци у регистру нису исправни, да доставе исправне податаке, подсећа наша саговорница и додаје:
– У просторијама нашег предузећа, у Улици краља Петра I, грађани треба са одговарајућом документацијом да ажурирају податке. Запослени излазе у сусрет корисницима уколико имају неке нејасноће или питања. Позивамо кориснике код којих је било промене власника потрошачког броја, назива улице и друго, да доставе исправне податке у што краћем року. “Водовод” се нада још квалитетнијој сарадњи са потрошачима, на обострану корист и задовољство.
Када је реч о сектору наплате предузеће има две благајне. Једна се налази у просторији управне зграде у Улици краља Петра I, која има два шалтера, а друга благајна је у центру града, на локацији која је приступачнија за већину потрошача, у Улици Филипа Филиповића, у такозваној обједињеној наплати. Потрошачи своје обавезе могу измирити и у поштама, банкама и институцијама регистрованим за платни промет. За кориснике који врше безготовинско плаћање рачуна, на рачуну се налази QР код, подсећа Весна Тодосијевић.
Предузеће ЈКП “Водовод” Чачак је организационо подељено на три сектора, а Сектор за економске послове, којим руководи наша саговорница, чине: Служба за комерцијалне послове, која у свом саставу има одељење читача; Служба за финансијске послове са одељењем аутоматске обраде података (АОП) и Служба за књиговодстевне послове.
– У Служби за комерцијалне послове обављају се послови очитавања водомера, обрачуна потрошње, фактурисање и достава рачуна, контроле стања водомера, припрема годишњег плана набавки, спроводе се поступци јавних набавки, припреме извештаја који се достављају Управи за јавне набавке и други послови. У Служби за финансијске послове сачињавају се оперативни планови и програми рада службе и извршење планова и програма, измирења обавеза и наплата потраживања, пријем улазних фактура, праћење финансијских прописа и њиховог спровођења, електронске обраде података, уноса податка о броју чланова домаћинства, уноса податка о стању водомера, наплате од потрошача у готовом новцу и све исплате на основу уредно ликвидиране документације… У Служби за књиговодствене послове сачињавају се извештаји о извршењу планова и програма, месечни, периодични обрачуни и финансијски извештај предузећа који се подноси Агенцији за привредне регистре, састављају се извештаји о пословању и достављају надлежним институцијама у складу са позитивним законским прописима, састављају се обрасци за трајна обртна средства, статистички извештаји о инвестицијама и праћењу реализације инвестиција, попуњавају пореске пријаве и други послови. У Служби књиговодства се вредносно евиднтира свака пословна промена у динарима, односно, у функционалној валути која је домицилна валута Републике Србије – објашњава Весна Тодосијевић.
Ипак, директор Сектора за економске послове наглашава да је највећи резултат пословања предузећа квалитет и снадбевеност пијаћом водом: “Предузеће успешно обавља послове за које је основано, а то је снадбевеност наших суграђана хигијенски исправном, здравствено безбедном водом за пиће и припремање хране“.
Н. Р.
ОПОМЕНЕ И УТУЖЕЊА
Наша саговорница апелује на савест потрошача који нередовно измирују своје обавезе и не плаћају рачуне да не доводе себе и предузеће “Водовод” у непријатну ситуацију, у поступак утужења.
– Нагласила бих да је потребно да схватимо важност редовног плаћања рачуна за воду. То је основни извор прихода нашег предузећа, који нам омогућава да одржавамо и унапређујемо водоводни систем и обављамо задатак за који смо основани. Наш циљ није покретање наплате преко извршитеља, већ да потрошачи редовно измирују рачуне. Слање опомена и обавештења није законска обавеза “Водовода”, али предузеће не жели да оптерећује кориснике високим трошковима у поступку пред извршитељима. Прва активност коју је “Водовод” предузео у наплати потраживања је обавештење потрошача, пре утужења, путем локалних телевизија и новина, да рачуне измирују на време. Поред тога, на сајту нашег предузећа се налази исто обавештење. Део потрошача је схватио важност и измирио дуг, а корисницима који занемарују своје обавезе послали смо писане опомене. За несавесне потрошаче једини начин наплате је утужење, што ћемо у наредном периоду урадити – најављује Весна Тодосијевић, захваливши корисницима који редовно измирују своје обавезе.
ОДНОС ЦЕНЕ И КВАЛИТЕТА
– Наши суграђани пију воду изузетног квалитета. Цена воде и услуге канализације коју наши потрошачи плаћају је међу најнижима у Србији. Ниже цене имају само Шабац, Зрењанин и Нови Пазар. Просек по потрошачу је пет кубних метара месечно, што износи непуних 450 динара. За четворочлану породицу то је 1.800 динара месечно – наводи Весна Тодосијевић.