Društvo

ПРОБЛЕМИ МЕШТАНА ДОЊЕ ТРЕПЧЕ – МОРАЈУ САМИ ДА ОЧИТАВАЈУ СТРУЈОМЕРЕ

Мештани Доње Трепче већ дуже време принуђени су да сами очитавају струјомере, јер, како тврде, то већ годинама не раде редовно они које је Електропривреда Србије ангажовала за овај посао. Како сазнајемо, Доња Трепча није јединствен случај на територији Чачка, јер исти проблем имају и мештани Бечња, Парменца, па и неки потрошачи у самом граду… Пошто су у селима углавном старачка домаћинства, која не избегавају измиривање својих обавеза, али је очитавање електричних бројила и достављање стања за многе превише компликовано. Уз то, како причају, и када очитају бројила, број телефона намењен за пријављивање потрошње често је недоступан, посебно у кључном периоду крајем месеца и за време празника. Трепчанци сматрају да су овим оштећени, јер ако не пријаве сами стање на бројилу, обрачун се врши паушално, што често доводи до неправедно високих рачуна, због пребацивања у скупљу тарифу.

Иван Видојевић, родом из Доње Трепче, где му живе родитељи, каже да се овај проблем провлачи годинама.

– Био је пре годину, две човек који је очитавао струјомере, али ни он то није радио редовно. Сада нема ни њега, људи су препуштени сами себи. Многи то не умеју да ураде. Да ли неко очекује од мештана да путују у Чачак и лично достављају податке? Могу да пошаљу мејл, али и ту има проблема, једног месеца успеју, другог не. Зар то и треба очекивати од старих људи!? А број телефона за пријављивање је често недоступан. Уосталом, то и није њихов посао, јер је за то ангажована агенција која за то добија новац! Трошак очитавања уредно се наплаћује путем рачуна за струју, а грађани реално ту услугу не добијају! – каже Видојевић и додаје да док су били пописивачи „Електродистрибуције“, било је много мање проблема.

– Није у реду да се овако поступа према корисницима који редовно измирују своје обавезе. Крајње је време да се нешто промени. Неко треба да сноси одговорност, а систем коначно мора почети да ради у корист грађана, а не на њихову штету – сматра Видојевић.

ЕЛЕКТРОДИСТРИБУЦИЈА ЧАЧАК: ПОТРОШАЧИ НИСУ ОШТЕЋЕНИ

Будући да Закон о енергетици, поред осталог, дефинише да је очитавање бројила обавеза оператера дистрибутивног система, поставили смо питање „Електропривреди Србије“ да ли су предузели нешто да би се агенције које су изабране за очитавање „приморају“ да раде свој посао и да ли се размишља о неком другом начину очитавања, који би потрошачима, ипак, био економичнији и лакши. Како су нам одговорили из чачанског Огранка „Електродистрибуције“, ниво очитавања потрошње, из објективних разлога, је нешто мањи од просека, јер „наведено подручје карактерише велика површина, са углавном разуђеним објектима и значајним бројем викендица“. Али, тврде, потрошачи ни на који начин нису оштећени.

– Због тога, Огранак „Електродистрибуције Чачак“, периодично организује, додатна, циљана и свеобухватна очитавања на оваквим подручјима. Наглашавамо, да у сегменту обрачуна корисници неће бити оштећени, јер се целокупна потрошња распоређује на одговарајући број месеци у којима, из објективних разлога, није извршено очитавање. Чињеница је и да велики број корисника редовно доставља своја очитана стања Огранку „Електродистрибуција Чачак“ – наводи се у одговору достављеном нашем недељнику.

У овом предузећу подсећају да је „Електродистрибуција Србије“ увела нову дигиталну услугу пријаве стања бројила у апликацији ЕД Србије https://play.google.com/store/apps/details?id=com.eds.edsrbije и на сајту компаније https://elektrodistribucija.rs/prijava_ocitanih_stanja_online.

– На овај начин пријава очитаног стања шаље се директно на платформу за обраду података и после провере шаље снабдевачу за обрачун потрошње електричне енергије. Да би пријава била исправна потребно је попунити сва обавезна поља у формулару и додати фотографије бројила на којима се види стање ниже и више тарифе, односно, укупно стање за једнотарифна бројила. Пријаве су могуће од 1. до 10. дана у месецу, због рокова за обраду и слање података. Видео упутство потрошачи могу погледати на https://youtu.be/mLSvhI1pDSw?si=hceetAlDQF5Nfps_ – навели су у писаном допису из „Електродистрибуције Чачак“.

Како истичу, Огранак „Електродистрибуција Чачак“ планира у току ове године уградњу око 30.000 паметних бројила, која омогућавају даљинско очитавање потрошње корисника. Наведена и слична насеља, обећавају они, имаће приоритет за замену бројила.

ЧЕСТИ НЕСТАНЦИ СТРУЈЕ

Други проблем у селима око Мрчајеваца су чести нестанци струје. Иван Видојевић који већ годинама уређује „Мрчајевци инфо“, једниствен сеоски портал, каже да им овај проблем често пријављују мештани Доње и Горње Горевнице, Бреснице, Бечња, самих Мрчајваца…. На многим местима бандере су и даље старе, које сваки мало јачи ветар и невреме могу оборити, као што се и догађало прошлог лета, наводи Видојевић, који нам је приложио и фотографије.

– Када се уводила струја, мештани су правили славља, па и сами учествовали у акцијама. Чак су и куповали бандере. Али, тад је било младих људи у селима, па су се организовали да крче врзине и растиње у деловима где пролази електромрежа. Сада су углавном по селима остали старци… Чести су краћи нестанци струје, а још већи проблем изазивају изненадни доласци, па људима страдају електрични уређаји. Плашимо се сваког невремена, јер су и жице лабаве, што може изазвати пожаре – каже Видојевић.

На питање да ли су у плановима за текућу годину предвиђени радови да би се ово стање поправило, из чачанске „Еелектродистрибуције“ кажу да је нисконапонска мрежа на овом подручју на бетонским стубовима, а да је у протекла два месеца рађена изградња са делимичном санацијом најугроженијих деоница далековода на дрвеним стубовима, као што је деоница далековода Доња Трепча 1 – Доња Трепча 5 у дужини од око 1,4 километра, која је пре неколико дана стављена под напон.

Весна Тртовић

Фото бандера: Из архиве Ивана Видојевића

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.