U Beogradu je danas potpisan komercijalni ugovor za izgradnju auto-puta E-761, deonica Pojate-Preljina, takozvani Moravski koridor. Ugovor su potpisali ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, potpredsednik “Behtela” Majkl Vilkinson i predsednik kompanije “Enka” Mehmet Tara.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić, u čije prisustvu je ugovor potpisan, izjavio je da auto-put znači bolji život za građane u Moravičkom, Raškom i Rasinskom okrugu.
“Auto-put o kome su ljudi sanjali decenijama, čekali da se nešto dogodi, verovali da je moguće da ga neko izgradi, a sada se dešava. Srećan sam zbog ugovora koji je danas potpisan, krenuće gotovo odmah da se gradi”, rekao je Vučić.
Vučić je rekao da Moravski koridor znači dolazak investitora, ali i ostanak ljudi u Srbiji.
Prema njegovim rečima, za manje od dve godine biće završen deo auto-puta do Koševa u dužini 28 kilometara, za manje od tri godine biće završen auto-put Čačak-Kraljevo što je dodatnih 31 kilometara.
“Za manje od četiri godine biće potpuno završeno 57 kilometara od Adrana do Koševa, odnosno od Kraljeva do Kruševca. Ovo će digitalni, ali i najširi auto-put u Srbiji – za 0,8 metara širi od ostalih sa obe strane”, rekao je Vučić.
Vilkinson je istakao da su više od dve godine radili na projektu i da od danas počinje snažno prijateljstvo sa Vladom Srbije.
“Verujem da će ovo biti transformacijski projekat za ekonomiju i region, zaštitu od poplava, i da će dati veliki doprinos ljudima koji tu žive”, rekao je Vilkinson.
“Izgradnja Moravskog koridora predstavlja ekonomski interes Srbije ne samo zbog toga što će povezati više od pola milona građana koji žive na ovom prostoru, već zato što će biti veza za više od 20.000 malih i srednjih preduzeća sa najvažnijim saobraćajnicama: Koridorom 10 koji nas povezuje sa Bugarskom i Severnom Makedonijom i auto-putem Miloš Veliki koji vodi ka Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini. Gradnja ovog auto-puta je investicija u budućnost Srbije i njenih građana”, rekla je Mihajlović.
Ona je istakla da je strateški interes Srbije da sa jednom od najvećih građevinskih kompanija na svetu, američkim “Behtelom”, gradimo saobraćajnicu koja će povezati sva veća mesta u centralnoj Srbiji, uključujući Čačak, Kraljevo, Vrnjačku Banju, Trstenik i Kruševac.
“Ovaj auto-put, kako je navela, ispunjavaće najviše standarde kako u građevinarstvu, tako i u telekomunikacijama i bezbednosti saobraćaja.
“Očekujem od kompanije ‘Behtel’ i njenog partnera, turske kompanije ‘Enka’, da Moravski koridor izgrade u roku i po najnovijim standardima, da bismo dobili kvalitetan i bezbedan auto-put. Takođe je važno da preduzeća iz Srbije, sa kojima će zajedno raditi, upoznaju sa najnovijim tehnologijama koje se koriste u izgradnji auto-puteva”, rekla je Mihajlović.
Potpisivanju su prisustvovali i ambasador Sjedinjenih Američkih Država u Srbiji Entoni Godfri, ambasador Turske Tanžu Bilgič i ambasadorka Velike Britanije Šan Meklaud.
Komercijalnim ugovorom dogovorena je cena izgradnje 112,3 km auto-puta od 745 miliona evra. Predviđeni su i dodatni radovi i direktni i indirektni materijalni troškovi od 20 odsto.
Ugovorom je predviđeno da za dve godine Kruševac auto-putem bude povezan sa Koridorom 10, za manje od tri godine da se Kraljevo i Čačak auto-putem povežu sa Milošem Velikim, a da kompletan projekat bude završen za četiri godine.
Auto-put Pojate-Preljina gradiće se u dužini od 112,3 kilometra i sastojaće se iz tri deonice: Pojate–Kruševac dužine 27,83 kilometara, Kruševac–Adrani dužine 53,88 km i Adrani–Preljina dužine 30,66 km.
Tokom izgradnje ovog auto-puta, koji se gradi za maksimalnu dozvoljenu brzinu od 130 kilometara na čas, biće izgrađeno ukupno 11 petlji i 130 ostalih objekata, od čega 71 most, 23 nadvožnjaka, pet podvožnjaka i 31 propust.
Izvor: MNA