Javno komunalno preduzeće “Parking servis” je prošlu godinu završilo sa pozitivnim poslovanjem, a menaxment planira da i u 2018. ostvari dobit koju će iskoristiti za poboljšanje usluga koje pruža građanima Čačka. Direktor Zoran Blagojević, podseća da je u poslednje četiri godine preduzeće pozitivno poslovalo i da je sve zadatke, koji su bili predviđeni planom i programom, redovno izvršavalo. I ovogodišnji prioritet “Parking servisa” je da na najbolji mogući način uredi oblast parkiranja i omogući sugrađanima nesmetano korišćenje kapaciteta iz domena stacionarnog saobraćaja, što i predstavlja osnovnu delatnost, ali i da unapredi i ostale segmente poslovanja, kao i da uvede nove usluge za građane.
Građani su se već navikli na uređen sistem parkiranja, a uslugu koju koriste, odnosno parking mesto mogu platiti kod kontrolora na terenu, slanjem SMS-a, putem stanarske ili mesečne karte, “greb-greb” kartice koju mogu kupiti na trafikama ili u kućicama na zatvorenim parkinzima. Sistem naplate putem SMS-a uveden je 1. februara 2015. i već tri godine odlično funkcioniše, podseća direktor JKP “Parking servis” Zoran Blagojević:
– Vozač koji, po isteku prvih deset minuta (kada je parkiranje besplatno), ne plati parking, može to učiniti u roku od 72 sata. U suprotnom, posle osam dana preduzeće šalje Prekršajnom sudu predlog za pokretanje prekršajnog postupka. Naravno, najbolje je da vozač dođe u naše preduzeće i problem rešimo na obostrano zadovoljstvo.
Rukovodstvo preduzeća planira da uskoro koriguje ovaj princip rada, odnosno vozač koji ne bude hteo da plati parking na osnovu predviđenog cenovnika po zonama, biće sankcionisan posebnom dnevnom kartom u iznosu od 1.200 dinara.
– Ukoliko nesavesni vozač u roku od osam dana dođe u preduzeće da plati, ova posebna dnevna karta biće umanjena za 50 odsto. Od trenutka postavljanja posebne dnevne karte, u toku 24 sata, vozač ima pravo na besplatno parkiranje u gradu u svim zonama, na otvorenim parkinzima. O ovoj novini smo razgovarali sa Gradskom upravom za urbanizam i očekujemo da će ona zaživeti u prvoj polovini godine, po usvojenoj izmeni Odluke o javnim parkiralištima, koja će biti predmet rasprave za skupštinskom govornicom – najavljuje direktor Blagojević.
Preduzeće je nedavno postavilo dva displeja na ulaz u grad, kako bi vozači lakše pronašli parking mesto.
– Na displeju se trenutno, pored informacija o vremenu, datumu, temperaturi, može očitati broj slobodnih parking mesta na zatvorenom parkiralištu u Skadarskoj, kod robnih kuća, a planirano je da uskoro bude postavljena i nformacija sa parkirališta kod Taksi stanice. Jedan displej je postavljen ispred kružnog toka, kod kafane “Car Lazar”, a drugi u blizini Medicine rada, kod plavog mosta, preko puta NIS-ove pumpe. Planiramo da do kraja godine postavimo još dva displeja – kaže Blagojević i podseća da je modernizovan i sajt preduzeća, na kome je postavljena mapa informativnog karaktera, gde vozači uvek mogu videti na kom zatvorenom parkingu ima slobodnih mesta.
U cilju unapređenja poslovanja, prošle godine je nabavljena i oprema za “video pauk”, koja je instalirana, a nova tehnologija u saobraćaju nije primenjena, jer su se menjali pojedini propisi u Zakonu o saobraćaju.
– Kada od Gradske uprave za urbanizam dobijemo adekvatno rešenje počećemo da se bavimo ovim segmnentom odnošenja nepravilno parkiranih vozila. Novina je da će elektronski biti povezani službenici Depo servisa JKP “Parking servis” i Saobraćajne policije, odnosno preko specijalnog softvera biće snimljen prekršaj i prosleđen zahtev na odobravanje za podizanje vozila – objašnjava Blagojević.
Osim o nesmetanom korišćenju parkirališta, ovo preduzeće brine i o njihovom uređenju, vidnom i propisnom obeležavanju vertikalnom i horizontalnom signalizacijom, kako bi građani ovu uslugu mogli da koriste na najbolji način. Direktor podseća da je prioritet održavanje parkirališta, da ne bi angažovali ljude van firme, pa tek onda obeležavanje horizontalne signalizacije u gradu, odnosno za pružanje usluga trećim licima. Do sada su ovu vrstu usluge koristile ustanove, uspešne firme, veliki tržni centri, poput Doma zdravlja, “Emmezete”, “Disa”, “AutoČačka”, “Auto Čačka Komerca”, “Uniprometa”, “Jugokomerca”…
Preduzeće planira da u toku ove godine realizuje i dva projekta, pod nazivom “Izrada saobraćajno tehničkog regulisanja parkiranja u Gradu Čačku” i “Analiza i izrada eko projekta za postavljanje punjača za elektromobile”. U okviru prvog projekta u pojedinim ulicama biće preuređen parking prostor radi bezbednije vožnje, kao na primer u Ulici kralja Petra I. Ovim projektom biće rešena kompletna saobraćajna komunikacija, a sve ulice u gradu biće dobro projektantski uređene.
Čelni čovek „Parking servisa“ zadovoljno ističe da iza sebe ima dobar tim, vredne i pouzdane radnike, koji se maksimalno zalažu u svom poslu, želeći da preduzeće nastavi započet put razvoja i modernizacije i doprinoseći poboljšanju osnovne delatnosti – regulisanju stacionarnog saobraćaja u gradu. Stručnost, analitičnost i spremnost zaposlenih (njih 45, na neodređeno, određeno i angažovanih posredstvom omladinske zadruge) da inoviraju poslovanje čini ih kompetentnim u nastojanju da izgrade moderan režim parkiranja i problem stacionarnog saobraćaja reše na najefikasniji i za korisnike njihovih usluga najprihvatljiviji način.
N.R.