Društvo Grad

ПОДИЗАЊЕ КВАЛИТЕТА ПРУЖАЊА УСЛУГА И ЕКОЛОШКЕ СВЕСТИ

МИРЈАНА ЂОКОВИЋ, ДИРЕКТОРКА ЈКП „КОМУНАЛАЦ“, О ОВОГОДИШЊИМ ПЛАНОВИМА

Јавно комунално предузеће „Комуналац“ функционише кроз неколико радних јединица: „Чистоћа“, „Јавна хигијена“, „Одржавање“, „Пијаца“ и „Зоохигијена“, а од 1. априла поново ће бити покренута и „Сортирница“. Широка је лепеза активности овог комуналног предузећа, али кључно је да је једини оператер у процесу управљања отпадом на територији Града Чачка, на 62 месне заједнице, односно за 26.422 домаћинства на градском и 3.400 домаћинстава на сеоском подручју, као и за 3.030 предузећа и установа. „Комуналац“ ће и даље бити на путу модерног, флексибилног, мултидисциплинарног, услужног комуналног предузећа, са циљем повећања укупне ефикасности пословања, подизања нивоа квалитета пружања услуга и смањења трошкова. Један од приоритета је и мотивисање грађана и подизање еколошке свести, посебно када је реч о примарној селекцији отпада.    

ПОНОВО СЕ ПОКРЕЋЕ РАДНА ЈЕДИНИЦА „СОРТИРНИЦА“

– „Комуналац“ функционише кроз четири сектора и шест радних јединица. У 2025. години ћемо реализовати пет редовних програма, а реч је о одржавању чистоће на јавним површинама и за то је Град определио 70 милиона динара, о зимском одржавању градских саобраћајница и јавних површина – 17 милиона, „Зоохигијени“ – 33 милиона, о одржавању таложника, сливника и сливничких веза – пет милиона, и о санирању и чишћењу дивљих депонија милион и петсто хиљада динара. Укупно, Град Чачак је за „Комуналац“ определио буџет у износу од 126.500.000 динара за 2025. годину – каже Мирјана Ђоковић, директорка ЈКП „Комуналац“.

Најбројнија радна јединица „Чистоћа“, која има 105 запослених, свакодневно брине о прикупљању отпада из канти и контејнера са наших улица. Пошто се Град Чачак, односно „Комуналац“ прошле године суочио са проблемом транспорта и депоновања отпада због затварања депоније „Дубоко“, ово предузеће је било приморано да отпад транспортује и депонује у Јагодину, Лапово, Кнић, Крагујевац и Краљево, што за поледицу има изузетно високе трошкове, подсећа наша саговорница:  

– „Сортирница“, која је престала да ради 2013. године, биће добро решење ка унапређењу система управљања отпадом, јер ћемо знатно смањити количину отпада која се транспортује на складиштење ка регионалним системима. Дакле, планирано је да се Радна јединица „Сортирница“ поново покрене 1. априла, јер је од великог значаја уштеда у транспорту отпада, као и добитак од продаје сировина рециклерима и спалионицама. У нашем граду се дневно просечно генерише око 130 тона комуналног отпада. Планирано је и да се интензивира ширење прикупљања отпада са сеоског подручја.  

ШИРЕЊЕ ЛЕПЕЗЕ ПРИМАРНЕ СЕЛЕКЦИЈЕ ОТПАДА

Директорка наглашава да је излаз из кризе да се што мање отпада депонује, а да се што више развија систем примарне селекције на месту настанка:   

– Потрудићемо се да у овој години проширимо лепезу домаћинстава примарне селекције, превасходно у микро насељу у Атеници и Љубић пољу и, наравно, где буде изражена жеља корисника да поставимо систем „две канте“ (плава и зелена). Тренутно имамо око 3.000 плавих канти, што је сасвим довољно за ширење примарне селекције.

Радна јединица „Јавна хигијена“ брине да се квалитетно опере град. Улице се перу утврђеном динамиком, у оквиру три зоне, зелене, плаве и црвене. По потреби и по налогу надзорног органа чисте се и јавне површине које нису обухваћене програмом. Активности су појачане када Град организује концерте и бројне манифестације. Наравно, зимска служба ради утврђеном динамиком, наводи саговорница „Гласа“.  

– Радна јединица „Одржавање“ је максимално посвећена смањењу залиха резервних делова у магацину, како би што мање финансијски оптеретила предузеће. Неопходна је обука запослених за дијагностику и отклањање кварова на возилима нове генерације. Велики део опреме смо зановили, али се трудимо да и наша радионица буде спремна за текуће одржавање возног парка. Радна јединица „Зоохигијена“ је успела да реши питање паса луталица на нашим улицама. Доста смо смањили ту популацију, а и комерцијално послујемо са градовима у окружењу, са Горњим Милановцем, Ивањицом, Краљевом, Пријепољем, са којима имамо коректну сарадњу – каже Ђоковић, напомињући да и РЈ „Пијаца“ ради по редовном плану и програму.

ПЛАНИРАНИ РЕЗУЛТАТИ И ИНВЕСТИЦИОНА УЛАГАЊА

На основу процене финансијских показатеља ЈКП „Комуналац“ ће пословну 2024. годину завршити са негативним резултатом у износу од 54.499.000 динара. Укупни приходи су реализовани 97 одсто, а укупни расходи 98 процената, у односу на планиране.

Планирани укупни приходи “Комуналца” за 2025. годину су 819.058.000 динара, а расходи 817.117.000 динара. Планирани пословни резултат за ову годину је добит у износу од 1.941.000 динара. 

– Планирамо да укупни приходи за 2025. годину буду 819.058.000 динара. На Скупштини града, одржаној 12. новембра, кориговали смо цене и за поједине наше услуге повећали и до 65 одсто. Трудићемо се да их више не коригујемо, јер и ово повећање цене комуналне услуге и те како утиче на буџет наших грађана, поготову на оне са ниским примањима – каже наша саговорница.

У структури укупних расхода од 817.117.000 динара, значајно је дошло до повећања трошкова зарада, накнада и осталих личних примања запослених у 2025. години, због повећања минималне цене рада са 271 динар на 308 динара.  

– Трошкови запослених, односно маса зарада за исплату од 285.120.700 динара формирана је у складу са инструкцијама Владе Републике Србије, поштовани су Закон о раду и Колективни уговор. Планирана су средства за исплату јубиларних награда, у износу од 4.115.829 динара, а 13 милиона је предвиђено за солидарну помоћ запосленима, такође, у складу са финансијским могућностима предузећа. Планирана су и средства за ангажовање радника преко агенције, као и за трошкове услуга агенције за физичко и техничко обезбеђење. Планирани пословни резултат који би требало да буде исказан на крају 2025. године је добит, у износу од 1.941.000  динара – навела је Мирјана Ђоковић.

Инвестициона улагања овог комуналног предузећа за 2025. годину су скромна, планирана су средства за набавку добара (145.960.000), радова (9.550.000) и услуга (325.544.000).

– Планирали смо око седам милиона за набавку комуналних контејнера, а 4.900.000 за набавку и уградњу полуподземних и подземних контејнера. Желимо да проширемо лепезу уградње подземних контејнера, поготову у уском градском језгру. Иначе, подземни контејнери су постављени углавном у пару, а негде их има и три, што зависи од броја стамбених зграда у окружењу. Намењени су за одлагање мокрог и сувог отпада, што је јасно обележено различитим бојама и налепницима, тако да се наши грђани добро сналазе. Набавићемо и аброл контејнере, капацитета 32 метра кубна, мултифункционалне чистилице, комбиновану радну машину која је неопходна за посао на трансфер станици. Планирали смо партерно уређење око подземних контејнера, реконструкцију гасне инсталације за грејање у нашој радној јединици, с обзиром на то да сада технички сектор грејемо на струју, извесна улагања у рачунарску мрежу, повезивање екстерних локација са нашом базом… – навела је Мирјана Ђоковић.

Директорка је нагласила да ће “Комуанлац” и даље бити на путу модерног, флексибилног, мултидисциплинарног, услужног комуналног предузећа, са циљем повећања укупне ефикасности пословања, подизања нивоа квалитета пружања услуга и смањења трошкова. Такође, један од приоритета је перманентно мотивисање грађана и подизање еколошке свести, пре свега, када је реч о примарној селекцији отпада.

Н. Р.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

StatCounter - Free Web Tracker and Counter