Društvo Obrazovanje

ОДГОВОР ЗАХТЕВИМА САВРЕМЕНОГ НАЧИНА ЖИВОТА

ЈЕЗИЧКА ШКОЛА “BLACKBIRD” СА МЕЂУНАРОДНИМ ПАРТНЕРИМА РЕАЛИЗУЈЕ ПРОЈЕКАТ I-BLU

Од септембра 2022. године, Језичка школа “Blackbird”, у оквиру Еразмус + програма партнерства у области иновације и образовања одраслих, са четири међународна партнера (Шпанијом, Хрватском, Словенијом и Румунијом), реализује пројекат I-BLU – Innovative Blended Language Upskilling. Пројекат је намењен младима и одраслима који уче и усавршавају енглески језик за потребе запослења и свакодневне комуникације на послу, студијама и у слободном времену. За едукаторе, наставнике, школе и послодавце, I-BLU отвара могућност систематског коришћења платформе за организовану наставу и обуку већег броја полазника. Пројекат ће бити завршен до октобара ове године, а у септембру ће бити постављена платформа, односно, омогућен приступ и коришћење I-BLU.

Пројектни тим

ПРОГРАМ ЗА РАЗЛИЧИТЕ ПОТРЕБЕ И СТИЛОВЕ УЧЕЊА

– У основи пројекта I-BLU – Innovative Blended Language Upskulling је иновативни курс енглеског језика за одрасле који унапређују своје језичке компетенције. Курс је заснован на опсежном истраживању типова одраслих полазника и садржи више модула за различите потребе и стилове учења. Посебан део програма садржи методичку подршку и материјале намењене наставницима, предавачима и организаторима обуке. Иновативни “blended” формат омогућује максималну флексибилност и оптимум ангажовања, као основу за брз и сигуран напредак ка самосталном и функционалном коришћењу енглеског у свакодневној пословној комуникацији – објашњава Љубомир Васојевић, директој Језичке школе “Blackbird”.

Наш саговорник напомиње да је “blended learning” иновативни приступ у настави страних језика који одговара захтевима савременог начина живота:

– Овај концепт успешно превазилази неке од кључних потешкоћа у ефикасном усвајању енглеског језика, као језика међународне комуникације. Дигитална трансформација, промене у комуникацији и стиловима учења, побољшана флексибилност и лак приступ, инклузивна димензија и усклађеност са Заједничким европским оквиром за језике су неки од елемената I-BLU, који не би били могући без заједничких међународних напора пет партнера: “Babel Idiomas” из Шпаније, “Blackbird” из Србије, “CPIP” из Румуније, “Јантар” из Хрватске и “LUV” из Словеније. Пројекат је намењен младима и одраслима који уче и усавршавају енглески језик за потребе запослења и свакодневне комуникације на послу, студијама и у слободном времену. За едукаторе, наставнике, школе и послодавце, I-BLU отвара могућност систематског коришћења платформе за организовану наставу и обуку већег броја полазника.

Циљ пројекта је израда иновативног курса енглеског језика за одрасле полазнике који већ поседују одређени нива знања језика, како би постојеће знање доградили на B1 или B1+ ниво Заједничког европског оквира.

– Замишљен је и реализује се као мешовита настава или “blended learning”, што подразумева могућност да неко курс пролази самостално, или уз одређену подршку наставника. Курс може да похађа појединац или група полазника. Платформа ће имати могућност избора курса, што зависи од профила полазника. На пример, ако је некоме потребан енглески језик првенствено због посла, моћи ће у склопу платформе, на којој се налази цео програм обуке, да изабере курс у тој сфери интересовања. С друге стране, ако је некоме у фокусу комуникација преко интернета имаће могућност да одабере модуле обуке који су тематски и функционално у вези те области. А у оквиру I-BLU програма биће укупно шест куресва – објашњава Васојевић.

СПОРАЗУМ О САРАДЊИ СА НАЦИОНАЛНОМ СЛУЖБОМ ЗА ЗАПОШЉАВАЊЕ

Језичка школа “Blackbird” је на почетку реализације овог пројекта закључила Споразум о сарадњи са Националном службом за запошљавање, односно, са Дирекцијом НСЗ која се бави међународним пројектима. Реч је о Споразуму о сарадњи, којим су се међусобно обавезали да ће сарађивати како би овај програм обуке енглеског језика био што бољи, што више прилагођен потребама учења одраслих полазника.  

– Наравно, Национална служба за запошљавање, у својој евиденцији лица која траже посао, има све профиле полазника. То је наша велика циљна група, мада се програм обуке не прави искључиво за лица са евиденције НСЗ, већ ће моћи да је користе сви којима је потребно усавршавање језика. Недавно, 27, 28. и 29. фебруара, у сарадњи са Филијалом Чачак НСЗ, организовали смо три “Пилотирања”. После урађене две трећине пројекта, програм је у фази тестирања самих материјала, провере како функционише платформа, а информације добијамо од полазника који пролазе кроз садржај обуке. Кроз Инфо дан НСЗ представили смо пројекат и повратне информације су, углавном, афирмативне и позитивне. Наравно, има и оних конструктивних, шта може да се побољша, или дода – каже Васојевић.    

Пројекат ће бити завршен до октобара ове године, односно, у септембру ће бити постављена платформа и омогућен приступ и коришћење I-BLU.

– Планирамо и да организујемо курсеве за лица која траже посао, а која су на евиденцији Националне службе за запошљавање. Имамо одличну сарадњу са Филијалом Чачак, а од Дирекције за међународне пројекте НСЗ добили смо могућност да и у Београду, Лесковцу и Крушевцу организујемо “Пилотирања” и промовишемо пројекат са колегама из асоцијације језичких школа YALS, који такође учествују, као придружени партнери – напомиње наш саговорник.

Идеја за пројекат је настала као чињеница да у Србији, као и у другим земљама Европе, класични курсеви обуке више не дају добре резултате, нарочито последњих десетак година.   

– Један од разлога је што се променио начин живота и рада. На ример, одрасли су раније могли да издвоје два или три термина седмично за неки курс, што је данас теже због бројних обавеза. Друго, курсеви који су се користили, а и данас се користе, доста су шаблонски и не прави се разлика да ли је одраслим полазницима енглески потребан, на пример, за говорну комуникацију у послу или, рецимо, за писану комуникацију у некој другој сфери. Рад таквих, “шаблонских” група је углавном унапред осуђен на пропаст, јер је немогуће одржати групу где нема реалног напретка, ни мотивације, а успут је можда потребно издвојити више времена или новца. На основу истраживања пет земаља, унапред су дефинисане најтипичније врсте полазника према томе зашта им је потребан енглески, како и у којим условима желе да уче, па смо и направили одговарајуће курсеве у оквиру пројекта. На тај начин омогућавамо људима да уче самостално и у време које им одговара. Дакле, важно је да не изгубе нит у учењу и да стекну комуникативне вештине које могу да примене у реалном животу – наглашава Љубомир Васојевић.

Н. Р.

Фото: Архива Језичке школе “Blackbird”

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.