Kultura

Nagrada publike 32. Memorijala Nadežde Petrović ,,Memorijal Sonja S.“

Fotografija: Milenko Savović

Izložba 32. Memorijala Nadežde Petrović zatvorena je u ponedeljak 4. novembra. Sa zadovoljstvom Vas obaveštavamo da je Nagradu publike 32. Memorijala Nadežde Petrović ,,Memorijal Sonja S.“ sa najvećim brojem glasova dobio Walid Raad, za video rad ,,Druže vođo, druže vođo, drago mi je da Vas vidim, 2023“ (0’ 10’’). U fokusu interesovanja ovog umetnika  su traumatski događaji kolektivnih istorijskih dimenzija, uključujući filmsku, video i fotografsku funkciju kao dokumente fizičkog i psihičkog nasilja. Nagrada publike podrazumeva samostalnu izložbu nagrađenog umetnika u Umetničkoj galeriji ,,Nadežda Petrović“.

Fotografija: Milenko Savović

,,Druže vođo, druže vođo, drago mi je da Vas vidim, 2023“

,,Od 117 vodenih kaskada u Libanu koje su zvanično označene kao vodopadi, 37 je promenilo ime jednom, 21 dva puta, 17 tri puta, 12 četiri puta i pet vodopada pet puta. Od tih pet, danas poznatih kao „promenljivih pet”, jedan je imenovan i preimenovan po arapskim, iranskim ili turskim umetnicama: Fahrelnissa Zeid, Seta Manoukian, Saloua Raouda Choucair, Inji Aflatoun, Samia Halaby.

Do danas nije jasno zašto su vodopadi dobili imena po umetnicama, niti zašto su im imena menjana iznova i iznova tokom godina. Na ovoj izložbi, predstavljam jedan od „promenljivih pet” sa njegovim prošlim i sadašnjim imenjacima.“ (Walid Raad)

Na 32. Memorijalu bili su predstavljeni radovi 25. umetnika, umetnica i umetničkih grupa u izložbenom prostoru Umetničke galerije ,,Nadežda Petrović“, Galeriji ,,Risim“, Galeriji Narodnog muzeja Čačak, i javnim prostorima i površinama – Konak Jovana Obrenovića i Gradsko šetalište. Selektorka ovogodišnjeg Memorijala bila je Zdenka Badovinac. 

BIOGRAFIJA

Walid Raad (1967) je umetnik i profesor fotografije na Bard koledžu, Njujork, SAD. Njegovi umetnički radovi obuhvataju film, fotografiju, multimedijalne instalacije i prateće javne nastupe. San mu je bio da postane fotoreporter i još kao tinejdžer upoznao se sa fotografijom kao i evropskim fotografskim časopisima. Nakon što se preselio u SAD, intenzivno je radio na svojoj doktorskoj disertaciji u arhivama i sa arhivskim dokumentima, kao i na sticanju teorijske pismenosti, istraživanju i prezentaciji istorije Libana. Ove veštine kasnije koristi u celoj svojoj umetničkoj praksi. Njegovi radovi takođe prikazuju traumatične događaje kolektivnih istorijskih dimenzija i uključuju film, video i fotografiju kao dokumente fizičkog i psihičkog nasilja. Izlagao je u Kaselu, Veneciji, Njujorku, Bejrutu, kao i na ​​brojnim drugim festivalima u Evropi, na Bliskom istoku i u Severnoj Americi. On je organizator koalicije umetnika i aktivista organizovanih da podignu svest o pitanjima koja se tiču uslova života i rada na ostrvu Saadiyat u Abu Dabiju po nazivom Gulf Labor.

Živi u naselju Meduza, NY, USA

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.