ПРОДАЈА ПРЕКО ВЕБ ШОПА И У ДИСТРИБУТИВНОМ ЦЕНТРУ
Недавно, крајем децембра, код микро пијаце у Љубићу отворен је “Моравски маркет”, дистрибутивни центар за пласман домаћих пољопривредних производа. Малопродајни објекат у Улици Миленка Никшића 58 отворен је у оквиру пројекта “Подршка локалном малом бизнису”, који финансира Европска унија преко програма ЕУ ПРО Плус. Пројекат реализује Пословно удружење послодаваца “Унија Чачак 2000”, у партнерству са Локалном акционом групом (ЛАГ) Чачак – Горњи Милановац и Форумом привредника Чачка. Циљ пројекта је промоција локалних производа, продаја домаћих производа преко веб шопа и обједињени траснпорт производа из дистрибутивног центра.
Главне активности и циљеви пројкта “Подршка локалном малом бизнису” су промоција и онлајн продаја пољопривредно-прехрамбених производа регистрованих малих и средњих предузећа и логистичка подршка кроз дистрибутивни центар. У изложбено-продајном простору, односно, у дистрибутивном центру може да се види и преузме роба, која је пласирана и на веб продавници.
– Крајем прошле године, 27. децембра, званично је отворен дистрибутивни центар, на локацији код микро пијаце у Љубићу, а сајт који је на домену “Moravskimarket.rs” омогућава лакшу прегледност целокупне понуде здраве хране, односно, производа са територије Моравичког округа. На веб шопу су представљени произвођачи и њихови производи. Сви производи који су улистани могу да се поруче кроз бирање у корпу на веб шопу. Задовољни смо досадашњим интересовањем купаца, како на веб продавници, тако и у дистрибутивном центру. Већа потражња је била за време празника, а највише се наручује зимница, млечни и сухомеснати производи. Домаће производе могу да поруче и физичка и правна лица, наравно, по истој цени и на веб шопу и у малопродајном објекту. Купац бира начин доставе и плаћања. Производи могу да се преузму у продавници, или да се испоруче на кућну адресу, а организујемо и превоз робе до Београда – каже за наш лист менаџер Локалне акционе групе Чачак – Горњи Милановац Недељко Радуловић, наглашавајући да је отварање дистрибутивног центра веома значајно за произвођаче нашег краја, али и да је куповина домаћих и локалних производа велика предност за читаву заједницу.
Према његовим речима, један од циљева је да се производи локалних произвођача уврсте и у туристичку понуду Града Чачка, односно, да се промовише сеоски туризам и здрава храна.
– За сада је пријављено 25 произвђача, са око 200 производа, и сви су доступни, како на веб шопу, тако и дистрибутивном центру. Углавном су то производи малих и средњих предузећа, има и неколико регистрованих пољопривредних газдинстава. Поред здраве хране произведене по традиционалним технологијама, по рецептима наших бака, у понуди су и ручно израђени одевни предмети, природни сапуни, козметика, као и мед и производи од меда, са територије Моравичког округа, са локалног подручја, из Чачка, Горњег Милановца и Лучана. Желимо да више пољопривредних газдинстава буде заступљено са својим производима и да употпунимо понуду “Моравског маркета”. Позив је отворен за све мале и средње произвођаче, који би желели да на овакав начин пласирају своје производе на тржиште. У наредних два месеца планирамо да понуду допунимо алкохолним пићима, наш крај има пуно произвођача ракије, вина и занатског пива. Такође, желимо да малим и средњим предузећима понудимо корпоративне поклоне за њихове клијенте – наводи Радуловић, додајући да у малопродајном објекту туристи могу да купе и сувенире.
Поред подршке учесницима пројекта, у смислу веб шопа, дизајна, редизајна и паковања производа, стандардизације и сертификације, промоције путем друштвених мрежа и локалних медија и израде веб сајтова, током пројекта који се реализује девет месеци, организоване су едукативне радионице, на теме Е-фактуре, дигитално и електронско пословање, услови у објектима за прераду хране, финансирање, изградња и опремање. У оквиру овог пројекта предстоји и организовање локалног Сајма хране, на коме ће сви произвођачи представити своје производе у циљу промоције и видљивости на тржишту, најавио је Недељко Радуловић.
Н. Р.