ДОМАЋИ, ЗДРАВИ, ЛОКАЛНИ ПРОИЗВОДИ
“Моравски маркет”, дистрибутивни центар за пласман домаћих пољопривредних производа, који је отворен крајем децембра прошле године, код микро пијаце у Љубићу, од уторка, 12. септембра, званично је на новој локацији, у Улици Бате Јанковића 48. Маркет је отворен у оквиру пројекта “Подршка локалном малом бизнису”, који финансира Европска унија преко програма ЕУ ПРО Плус, а реализују га Пословно удружење послодаваца “Унија Чачак 2000”, Локална акциона групом (ЛАГ) Чачак – Горњи Милановац и Форум привредника Чачка.
ДОБРОБИТ ЗА ПРОИЗВОЂАЧЕ, АЛИ И ЧИТАВУ ЗАЈЕДНИЦУ
Главне активности и циљеви “Моравског маркета” су промоција и онлајн продаја пољопривредно-прехрамбених производа регистрованих малих и средњих предузећа и логистичка подршка кроз дистрибутивни центар. У маркету се могу купити производи који су пласирани и на веб продавници. Поред здраве хране произведене по традиционалним технологијама, у понуди су и природни сапуни, козметика, као и мед и производи од меда, са локалног подручја, из Чачка, Горњег Милановца и Лучана.
– Желимо да више пољопривредних газдинстава буде заступљено са својим производима и да употпунимо понуду “Моравског маркета”. Позив је отворен за све мале и средње произвођаче, који би желели да на овакав начин пласирају своје производе на тржиште. Циљ маркета је управо да окупи, промовише и на тржишту повећа видљивост производа малих произвођача хране са локалног подручја, из Чачка, Горњег Милановца и Лучана. У понуди имамо око 400 артикала, од 45 добављача из сектора малих и средњих предузећа, удружења и пољопривредних газдинстава. Имамо артикле различитих цена, на пример, замрзнуто воће и поврће је 30 до 40 одсто јефтиније од брендова које можете наћи у ланцима супермаркета, али имамо и премиум производе. Наша идеја је да подржимо мале произвођаче хране и да их подстакнемо да прерађују производе на својим газдинствима. Продаја у малопродаји захтева испуњавање одређених услова, пре свега, санитарно-хигијенских на пољопривредним газдинствима, као и декларацију производа. А управо то недостаје многим произвођачима који на газдинствима прерађују своје производе – рекао је, поред осталог, менаџер Удружења “Локална акциона група Чачак – Горњи Милановац” Недељко Радуловић, наглашавајући да је “Моравски маркет” веома значајан за произвођаче нашег краја, али и да је куповина домаћих и локалних производа велика предност за читаву заједницу.
УКУС И МИРИС ДЕТИЊСТВА
Владимир Крстић, председник Форума привредника Чачка, нагласио је да ће сви купци у овом маркету осетити укус и мирис детињства, укус природне и квалитетне хране.
– То је био постулат отварања “Моравског маркета”. У овом маркету нећете увек наћи најјефтиније производе, односно, велики, глобални маркети ће бити конкурентни са ценама. Али, сигурно неће бити квалитетнији, а купци траже природне производе, из нашег краја, са оригиналним укусима и мирисима. С друге стране, Форум привредника и уопште заједница привреде популаришу квалитетну и здраву храну, без вештачких арома, адитива и боја, производе које ћемо увек радо дати члановима своје породице. Позивам све суграђане и апелујем на привреднике да купују у овом маркету, не би ли постао самоодржив. У условима глобализације врло је тешко да маркети овог типа буду одрживи и свака помоћ је и те како добродошла, пре свега, локалне самоуправе, која је препознала значај овог пројекта. Наравно, пратимо и савремене трендове. “Моравски маркет” има најсавременији онлајн шоп, који у једном тренутку може да прихвати на хиљаде корисника. Ми нисмо маркет који је ослоњен само на традиционалне методе производње, већ и на модеран пласман производа. Наш циљ је да маркет, уз брзе поште, допре до сваког становника у Србији, који жели квалитетну и здраву храну – нагласио је Крстић.
Иван Чвркић, председник Пословног удружења послодаваца “Унија Чачак 2000”, подсетио је да је “Моравски маркет” отворен 27. децембра прошле године, уз велику подршку Града Чачка, захваливши свима који су дали допринос у реализацији овог пројекта.
– После девет месеци, преселили смо се на нову локацију, захваљујући подршци локалне самоуправе. Верујем да ће нова адреса “Моравском маркету” донети веће промете и да ће многи произвођачи са територије Чачка, Горњег Милановца и Лучана своје производе пласирати у нашем маркету. У ери хипермаркета, генетски модификованих производа, апелујем на грађане да препознају вредност наших локалних производа, јер ће добити квалитетну, домаћу и здраву храну – рекао је Чвркић, посебно захваливши пројектном тиму.
Н. Р.