Primarni cilj Javnog komunalnog preduzeća “Parking servis” je da na najbolji način uredi oblast parkiranja i omogući sugrađanima nesmetano korišćenje kapaciteta iz domena stacionarnog saobraćaja, što i predstavlja osnovnu delatnost, ali i da unapredi i ostale segmente poslovanja. Ovo preduzeće je prošlu godinu, takođe, završilo sa pozitivnim poslovanjem, a menaxment planira da i u 2021. ostvari dobit koju će iskoristiti za poboljšanje usluga koje pruža građanima Čačka. Stručnost i spremnost zaposlenih da inoviraju poslovanje čini ih kompetentnim u nastojanju da izgrade moderan režim parkiranja i problem stacionarnog saobraćaja reše na najefikasniji i, za korisnike njihovih usluga najprihvatljiviji način, kaže direktor “Parking servisa” Zoran Blagojević.
– Cilj našeg preduzeća u 2021. godini je modernizacija i unapređenje već uspostavljenog sistema parkiranja, kao i podizanje na viši nivo saobraćajne kulture parkiranja u gradu. To, pored ostalog, podrazumeva organizaciju parkirališta, njihovo uređenje, vidno i propisno obeležavanje vertikalnom i horizontalnom signalizacijom, kako bi građani usluge mogli da koriste na najbolji i najkvalitetniji način. Uskoro će u gradu biti postavljena i dva semafora, da bi naši sugrađani lakše pronalazili slobodna parking mesta – najavljuje u razgovoru za naš list direktor preduzeća Zoran Blagojević.
Ali, za realizaciju svih planova najvažnije je stabilno poslovanje, naglašava direkor i dodaje:
– Naša dobit 2019. godine bila je oko osam miliona dinara, iako smo tada programom planirali šest miliona. Prošlu godinu smo završili pozitivno, sa dobiti od oko šest miliona, iako nismo radili 44 dana, zbog aktuelne epidemiološke situacije. U dogovoru sa Štabom za vanredne situacije, od 24. marta do 5. maja, nismo radili, već smo organizovali samo dežurstva. Ako smo u takvim okolnostima mogli da poslujemo sa pozitivnim rezultatom, očekujemo da ćemo i 2021. godinu uspešno završiti. Program poslovanja smo koncipirali na konstantne i poslove sezonskog karaktera. Kao i prethodnih godina, raspodela dobiti će biti u skladu sa aktom o budžetu Grada Čačka i na osnovu drugih propisa koji regulišu ovu oblast, odnosno 50 odsto će biti uplaćeno u gradski buxet, a 50 procenata investirano prema programu preduzeća.
Inače, “Parking servis” raspolaže uličnim parkiralištima na ključnim saobraćajnicama i sa dva zatvorena parkirališta u najužem centru grada, u Skadarskoj ulici i kod Taksi stanice. Sistem naplate parkiranja organizovan je putem SMS poruka, aplikacije “parking manijak”, preko kontrolora i kasira, prodajom naplatnih karti sa obezbeđenom kontrolom od dispečera. Postoji veliki broj informativnih tabli, uglavnom na početku i kraju ulice a, kako je najavio direktor, planirano je i postavljanje dva semafora koji će pokazivati građanima koliko ima slobodnih parking mesta na zatvorenim parkinzima.
– Jedan semafor će biti postavljen kod “Solida”, a drugi u Gospodar Jovanovoj ulici, kod Pošte. Prošle godine smo nabavili semafore, a uskoro ćemo ih montirati. Naravno, osim o nesmetanom korišćenju parkirališta, ovo preduzeće brine i o njihovom uređenju, vidnom i propisnom obeležavanju horizontalnom signalizacijom, kako bi građani ovu uslugu mogli da koriste na najbolji način. Obeležena su sva parking mesta pod naplatom horizontalnom signalizacijom, brojem parking mesta i kratkim brojem na koji se šalje SMS poruka. Obnovljena je i vertikalna signalizacija, a postavljene su i informativne table. Naravno, greške se dešavaju i prilikom kucanja poruka, pa u firmi, na blagajni imamo obrasce za reklamaciju, a odluku o tome da li će biti uvažena ili ne donosi naša komisija – objašnjava Zoran Blagojević.
Pojedini građani se žale zbog velikog broja zakupljenih parking mesta. Iako je na mesečnom nivou zakup parking prostora 6.015 dinara u drugoj i trećoj zoni, a u prvoj zoni više od 11.000, ima građana koji žele da koriste ovu uslugu.
– Odlukom o komunalnoj delatnosti upravljanja javnim parkiralištima, u jednoj ulici može biti zakupljeno maksimalno 50 odsto parking mesta, a 50 procenata mora biti slobodno za ostale sugrađane. Činjenica je da imamo veliki broj automobila u našem gradu. Nekada je Čačak imao 35.000 automobila, a danas oko 65.000 vozila – podseća naš sagovornik.
Ukupan broj obeleženih parking mesta po zonama za naplatu parkiranja je 1.013, od kojih 797 na otvorenim, a 216 na zatvorenim parkiralištima. Na osnovu Odluke o komunalnoj delatnosti upravljanja javnim parkiralištima, proširena je naplata parkiranja u Ulici Veselina Milikića, od Kralja Petra i pored Gradskog parka (do Učiteljske ulice).
– Postoje ulice za koje imamo odobrenje Grada Čačka, odnosno, doneta je skupštinska Odluka za naplatu parkiranja. Naravno, preduzeće ne radi ništa samoinicijativno, već samo u koordinaciji sa Gradskom upravom i prema potrebama grada – napominje Blagojević.
Direktor podseća da je pored Doma zdravlja obeleženo osam parking mesta za osobe sa invaliditetom, kao i dva parking mesta za korisnike Hitne pomoći, odnosno, za hitne slučajeve. Inače, kao društveno odgovorna firma, “Parking servis” za lica sa invaliditetom svake godine kupuje karte od Udruženja parkirališta Srbije i besplatno ih deli.
I u 2021. godini biće nastavljeno održavanje horizontalne i vertikalne signalizacije. Direktor podseća da je prioritet održavanje parkirališta, da ne bi angažovali ljude van firme, pa tek onda obeležavanje horizontalne signalizacije u gradu, odnosno, za pružanje usluga trećim licima:
– Do sada su ovu vrstu usluge koristile ustanove, uspešne firme, veliki tržni centri. U toku prošle godine veliki broj privrednika je prepoznao naše preduzeće, kao kvalitetnog izvođača horizantalne signalizacije. S obzirom na to da su klijenti zadovoljni radom ovog preduzeća, već su najavili saradnju i za ovu godinu.
Čelni čovek “Parking servisa” zadovoljno ističe da iza sebe ima dobar tim, vredne i pouzdane radnike, koji se maksimalno zalažu u svom poslu, želeći da preduzeće nastavi započet put razvoja i modernizacije:
– Pohvalio bih sve zaposlene u “Parking servisu”, jer su pokazali jedinstvo i želju da se bore, kako bi sve probleme rešili na korektan način. Posebno bih pohvalio ljude koji su na terenu, jer su strpljivi, ljubazni, učtivi i korektni prema građanima. Naravno, menaxment, dispečeri, svi zajedno daju svoj maksimum.
Nela Radičević
UKLANJANJE SNEGA
Poslednjih dana, od ranih jutranjih sati na terenu su i ekipe “Parking servisa”, kojima je prioritet čišćenje otvorenih parkinga, odnosno u ekstra, prvoj, drugoj i trećoj zoni, kao i uklanjanje snega sa zatvorenih parkirališta, ali i pomoć građanima ukoliko je potrebno očistiti zavejano vozilo.
– Naravno, sneg uklanjamo po planu, prvo čistimo ekstra zonu, potom prvu, drugu i treću. Uspevamo da očistimo parkinge, jer sneg ne pada sve vreme i ne pravi nove slojeve, što nam znatno olakšava čišćenje. Prikupljeni sneg sa parkinga odvozimo traktorima i prikolicima, kako ga ne bismo vraćali na trotoare i ulice – naglašava direktor Blagojević, napominjući da je preduzeće opremljeno neophodnom mehanizacijom.
IZNAJMLJIVANJE BICIKLI
“Parking servis” je, početkom jula 2018. godine, uveo uslugu “rent a bajk”, što doprinosi smanjenju emisija štetnih gasova i promoviše zdrav način života.
– Naši sugrađani će u predstojećoj sezoni moći da iznajmljuju bicikle na sedam punktova i to: u Aveniji lipa, kod Taksi stanice, u Atenici (preko puta restorana “Babić”), na Ljubićskom keju, na teniskim terenima, na Avladžinici i u Atomskoj banji u Gornjoj Trepči. Cena iznajmljivanja bicikla po satu biće 50 dinara, za dan 300, a za zadržavanje bicikla duže od tri dana 2.000 dinara, kao i prošle godine. Sugrađani imaju mogućnost da bicikl iznajme na jednom punktu za iznajmljivanje, a vrate na drugoj stanici. Važno je da korisnici ove usluge vrate bicikl uredno i na vreme. Nažalost, pojedine neodgovorne građane smo morali da utužimo da bi vratili bicikle. Za predstojeću sezonu je obezbeđeno oko 100 bicikli, a u toku zime biće završen remont – kaže Zoran Blagojević.