MLADI DANAS RETKO IMAJU IDOLE, VOLE DA UŽIVAJU U PRIRODI I BRINU O SVOM MENTALNOM ZDRAVLJU
Rezultati ankete platforme „Zdravo dvadesete“ o stilu života i navikama mladih
Rezultati ankete o stilovima života i navikama mladih u Srbiji, koju je sprovela platforma „Zdravo dvadesete“ kompanije Galenika, pokazali su da ispitanici u dvadesetim godinama u najvećem procentu imaju od jednog do tri prijatelja (56 odsto), kao i da većina njih nije preterano poverljiva kada je reč o rešavanju sopstvenih problema, te da najviše vole da ih rešavaju sami (26,7 odsto) ili uz podršku najboljeg prijatelja (27,9 odsto). Mladi danas retko imaju idole ili ukoliko ih imaju to su uglavnom roditelji i porodica. U anketi je učestvovalo više od 150 ispitanika, koji su na upitnik odgovarali anonimno.
VAŽNA SU IM OSEĆANJA
Anketa je pokazala i da 30 odsto njih voli da priča o osećanjima, ali nema s kim da ih podeli, dok bi skoro 34 odsto volelo da razgovara o odnosima sa drugim ljudima. Zanimljiv je i podatak da je za skoro 29 odsto ispitanika najveća vrednost posvećenost, dok je za 18 odsto najvažnija vrednost sloboda.
BORAVAK U PRIRODI U PREDNOSTI U ODNOSU NA IZLASKE
Takođe, skoro 44 odsto anketiranih se izjasnilo da voli da izlazi, ali ne preterano, dok 28,7 odsto obožava izlaske. Slobodno vreme najčešće koriste za šetnju u prirodi (66 odsto), izlazak na piće sa društvom (53 odsto) i čitanje knjiga (52 odsto), dok na pitanje o tome šta misle kada kažu „Wow kakav dan”, 55 odsto daje prednost boravku u prirodi.
KONZUMACIJA MEDIJA I DRUŠTVENIH MREŽA
Kada je reč o konzumaciji medija, njih 58 odsto bi volelo da bude više informisano na temu mentalnog zdravlja i kako ga sačuvati. Interesuju ih i teme kako se bolje hraniti (10 odsto), seks i vrste kontracepcije i kako voditi računa o reproduktivnim organima (10 odsto).
Jedan deo ankete se odnosio na korišćenje interneta i upotrebu društvenih mreža. Populacija ispitanika između 20 i 30 godina (njih 39 odsto), na internetu u toku dana provede u proseku 3 sata, dok 32 odsto provede više od tri sata. Uglavnom se informišu putem portala i društvenih mreža, a kao najviše korišćenu društvenu mrežu navode Instagram, dok se kao najređe korišćene navode Tinder i Tik-Tok. WhatsApp je mladima omiljena aplikacija preko koje komuniciraju, njih čak 45 odsto je koristi, dok ostali za komunikaciju sa društvom koriste platforme poput Instagrama i Facebook Massenger-a (34 odsto) i Vibera (15,9 odsto).
DEMOGRAFIJA
Cilj sprovedene ankete je periodično prikupljanje podataka o životnim navikama, ali i planovima i očekivanjima posetilaca platforme „Zdravo dvadesete“, namenjene mladima u Srbiji. U anketi je učestvovalo 67 odsto ispitanika starosne dobi od 20 do 25 godina, dok je njih 17 odsto između 25 i 30 godina starosti. Većina ispitanika je iz Beograda, ali takođe i iz ostalih gradova širom Srbije, kao i iz Crne Gore. Od ukupnog broja mladih koji su učestvovali u anketi, 67 odsto čine studenti, od kojih većina studira u Beogradu (tačnije 60 odsto). Kada je u pitanju mesto stanovanja ove populacije, njih skoro 48 odsto živi sa roditeljima, dok 21 odsto ispitanih žive sami, privatno. Njih 46 odsto nije zaposleno, dok 31 odsto ima posao sa punim radnim vremenom. Na pitanje da li planiraju da nastave studije u inostranstvu 43 odsto je reklo „možda”, a 42 odsto je reklo „ne”.
PLATFORMA ZDRAVO DVADESTE
Platforma „Zdravo dvadesete“ okuplja zajednicu od gotovo 8000 ljudi putem društvenih mreža Instagram i Facebook, kao i putem web sajta dvadesete.rs gde svi zainteresovani mogu preuzeti e-vodič o principima zdravog života: „Kako da pronađete ravnotežu i održite zdravlje“, pripremljen u saradnji sa medicinskim stručnjacima iz različitih oblasti: ishrana, fizička aktivnost, mentalno zdravlje, kontracepcija, zavisnosti, hormoni i alergije. E-vodič predstavlja kvalitetan i proveren edukativni sadržaj, relevantne informacije, preporuke i savete kako izgradnjom zdravih navika izbeći određene tegobe, zatim kako prepoznati simptome i kada i kako reagovati ukoliko se pojave, uključujući odlaske na redovne preglede.
U okviru projekta „Zdravo dvadesete“ kompanije Galenika nedavno je predstavljena i Gala, glas generacije i glavni kanal komunikacije sa mladima. Gala ima za cilj da se približi mladim generacijama, zadobije njihovo poverenje i stvori prostor za slobodnu dvosmernu komunikaciju. Gala predstavlja relevantnog sagovornika pokrivajući raznovrsne teme, fokusirajući se prvenstveno na uvođenje zdravih navika u svakodnevni život mladih. Ona je tu da razgovara sa mladima o svim temama, pruži im podršku i odgovore na sva pitanja i nedoumice koje mlade generacije imaju.