Društvo Grad

КУЦАЊЕ НА ОТВОРЕНА ВРАТА: 13 ПИТАЊА И ОДГОВОРА ЈКП „КОМУНАЛАЦ“

ИЗВОР: ЈКП „Комуналац” Чачак

ЈКП „Комуналац” Чачак, као градско Јавно предузеће, послује по тачно утврђеном плану и програму у законом предвиђеним оквирима. Транспарентност у раду се подразумева, тако да и поред редовних извештаја о пословању, као обавеза према оснивачу, наше предузеће је апсолутно отворено, како за питања наших суграђана, тако и  организација било које врсте, што је у интересу целе заједнице.

Из Јавног комуналног предузећа поручују: „Не оспоравамо право наших суграђана да нам се обрате у складу са законом, тражећи информације од јавног значаја, али сматрамо да је то својеврсно куцање на отворена врата, јер и без тог законског оквира могу добити одговоре на сва питања из оквира наше делатности. „

У том правцу издато је Саопштење ЈКП Комуналац са тринаест одговора на питања.

Јавности се доставља на увид питања које су постављена у складу са Законом о слободном приступу информацијама од јавног значаја, као и одговоре које су из ЈКП-а послали.

  1. Прошле године уклоњени су подземни контејнери у улици Светозара Марковића. Доставите ми документацију на основу којих сте могли да то урадите по закону, обзиром да сте за њих морали добити одређену документацију од Управе за урбанизам. У ком износу је по основу тог износа нанета штета Граду Чачку?

– Тачно је да су прошле године уклоњени подземни контејнери из Улице Светозара Марковића, и као што смо више пута навели, уклоњени су јер су били оштећени. Контејнери су се налазили између обележених паркинг места и дошло је до њиховог механичког оштећења од удара, односно хемијског услед пожара. Иницијално смо мислили да је оштећење механичког типа, да би се испоставило да је било и хемијске реакције.

У прилогу је Записник/Извештај о сервисирању производа произвођача контејнера од 16.08.2022. године, у коме је наведено да се сервисирање не може обавити на терену, већ у фабрици, да су контејнери оштећени убацивањем неког запаљивог елемента и да није исплативо да се врши сервисирање поклопаца подземних контејнера са ножном командом, већ се даје препорука замена новим елементима.

У прилогу је Захтев за привремено измештање посуда за комунални отпад у улици Светозара Марковића број 25 од 05.08.2022. године од стране Техничког сектора ЈКП Комуналац упућен Стручној комисији за давање предлога за постављање посуда за комунални отпад и њихова сагласност од 09.08.2022. године.

У прилогу је и Записник/Извештај о сервисирању производа произвођача Корали Краљево.

2. Да ли сте одлуку о уклањању контејнера донели самостално или сте поступили по нечијем налогу?

Као што смо Вам навели због оштећења поступали смо по захтеву нашег Техничког сектора и одобрењу Стручне комисије за давање предлога за постављање посуда за комунални отпад.

3. Ко је био извођач радова, која је укупна цена радова (чупање и одношење контејнера, као и цена радова преко пута, на приватној парцели, где сте поставили надземне контејнере)? Доставити копију уговора, фактуре и финансијске картице.

– У складу са Законом о јавним набавкама извршен је позив за достављање понуда за: „Радови на извођењу грађевинских радова на затрпавању подземних контејнера“, уз следећи опис радова: „Набавка тампон слоја шљунка, транспорт, затрпавање јама након демонтаже подземних контејнера и набијање до потребне збијености, набавка материјала и асфалтирање површина након затрпавања преко подлоге од шљунка са претходним наношењем емулзије и завршном обрадом“. Прикупљене су три понуде, а најповољнија је била у износу од 41.100 РСД.

Такође, извршен је позив за достављање понуда за: „Радови за извођење грађевинских и грађевинско-занатских радова на изради ниша за постављање контејнера“, уз следећи опис радова: „Демонтажа постојеће ограде и скидање дела хумуса са утоваром у возило и одвозом на депонију. Набавка тампон слоја шљунка, разастирање, нивелисање до коте тротоара и набијање до потребне збијености, набавка материјала и уградња ивичњака у слоју бетона са фуговањем спојница, набавка материјала и бетонирање подлоге преко насутог материјала са постављањем арматурне мреже и потребним нивелисањем“. Прикупљене су три понуде, а најповољнија је била у износу од 55.181РСД. Сва документација у прилогу.

4. Да ли имате сагласност власника парцеле за постављање контејнера у улици Светозара Марковића? Доставити сагласност, уговор о закупу или било који облик коришћења те парцеле.

-Надземни контејнери су привремено постављени на парцелу која се води на Републику Србију, уз сагласност Стручне комисије за давање предлога за постављање посуда за комунални отпад.

5. Да ли су планом пословања ЈКП планирана финансијска средства за наведене радове?

– Планом пословања јавног предузећа планирају се средства за нормално текуће функционисање предузећа. У оквиру финансијског плана ЈКП Комуналац имамо планирану позицију текуће одржавање објеката у износу од 700.000 РСД. С обзиром на то да је подземни контејнер објекат, спроведен је поступак избора најповољнијег извођача што смо већ и навели.

6. Да ли је спроведен поступак јавне набавке за наведене радове? Доставите документацију.

– Да, поступак је спроведен. Документација у прилогу.

7. Да ли је набавка била планирана планом јавних набавки, тј. планом пословања?

– Остаје нејасно на набавку ког добра или услуге имате у виду, јер питање није добро дефинисано. Мада смо Вам већ дали одговор у питању број пет.

8. Да ли сте уградили 18 контејнера (планираних и набављених планом пословања) на локацији Алваџиница? Ако нисте, зашто?

– Уградња подземних контејнера је специфичан и нимало једноставан посао и то из више разлога. Није лако и једноставно пронаћи локације за постављање. Локација за подземни контејнер не може бити испред улаза зграда или испод нечијег прозора, већ обично иза зграде и на местима која су готово по правилу претворена у паркинге. Када нађемо такву локацију онда се мора проверити ко је власник парцеле, да ли кроз парцелу иду струјне или телефонске инсталације, кан ализација, грејањеи сл. што захтева доста времена и не зависи од стручних служби ЈКП Комуналац. За одређене локације нисмо добили сагласност, али смо успели да пронађемо локације и поставимо 11 подземних контејнера. У плану је да се у наредних месец дана или два  заврши са постављањем свих 18 подземних контејнера. Дакле постоји проблем проналаска адекватних локација, затим локација без подземних инсталација и могућности добијања дозвола.

9. Да ли сте урадили главни пројекат реконструкције Зелене Пијаце (обзиром да је идејно решење урађено) који је био планиран планом пословања, као и буџетом Града Чачка?

– Израда главног пројекта реконструкције Зелене Пијаце ће се радити у складу са планом будућих активности.

10.Колико је износио редовни дуг према ЈКП Дубоко на дан 15.07.2022. а колико на дан 31.12.2022? Колико је износио дуг по репрограму на дан 15.07.2022. а колико на дан 31.12.202? Доставити финансијско аналитичку картицу за 2022. и 2023. исплата и задужења са ЈКП „Дубоко“.

– 15.07.2023. године редован дуг према ЈКП Дубоко је износио 22.519.553 РСД, а дуг по репрограму 17.198.842 РСД и то је укупно 39.718.395 РСД. На 31.12.2022. године редован дуг износи 28.921.922 РСД, а дуг по репрограму 6.879.536 РСД што је укупно 35.801.459 РСД. Дакле укупан дуг је смањен за 3.916.936,8 РСД.

У периоду од 01.07. до 31.12.2022. године фактурисано је 49.355.750 РСД а плаћено је 53.272.687 РСД тј. плаћено је 3.916.936 РСД више од износа фактура.

Напомињемо да дуг по репрограму тренутно износи 3.639.768 РСД, а то је 3.239.768 РСД мање него пре два месеца!

Напомена: Када је Бранко Пејица именован као вршилац дужности директора 14.07.2022. године и када је почео да ради у ЈКП Комуналац на рачуну предузећа је затекао 2.268.971 РСД. Такође напомињемо да је укупно дуговање ЈКП Комуналац према добављачима 13.07.2022. године износило 93.695.951,99РСД, а на 31.12.2022. године је износило 74.662.188,12РСД. Дакле укупно дуговање предузећа је смањено за 19.033.763 РСД!!!

11.Колико је износио редован дуг према агенцији за обезбеђење „Аларм“ на дан 15.07.2022. а колико на дан 31.12.2022.?

– 15.07.2022.године износ дуга према агенцији за обезбеђење Аларм је износио 2.182.224 РСД, а на 31.12.2022. године 2.167.440 РСД.

Напомињемо да у тренутно не постоје кашњења према овом добављачу.

12.Колико је износио редовни дуг према добављачу горива „Хелион“ на дан 15.07.2022. а колико на дан 31.12.2022.

– 15.07.2022. године износ дуга према добављачу горива Хелион је износио 4.744.963 РСД, а на 31.12.2022. године 5.954.014 РСД.

Напомињемо да у тренутно не постоје кашњења према овом добављачу.

13.Колико је било ванредних радова у децембру 2022. и јануару 2023. године? Доставити радне налоге и потписане ситуације за исплату за те радове уколико постоје.

– 11.01.2023. године по налогу надзорног органа извршено је ванредно чишћење Трепче Бање. Ангажована је чистилица која је транспортована из Чачка и 4 радника који су радили по 7 радних сати. Документација у прилогу.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.