Запуштен и могло би се рећи годинама потпуно напуштен објекат Железничке станице у Овчар Бањи ограђен је и све је спремно за већ дуже најављивану обнову овог здања. Како се наводи на сајту Јавног предузећа „Инфраструктура железнице Србије“, које је инвеститор радова, реконстукција је почела 12. августа и трајаће у наредних 60 дана. Извођач радова је фирма „Тесла системи“. Вредност инвестиције је око 17 милиона динара, што је за милион мање него што је било предвиђено, када је у јуну објављен тендер.
Ово је прва обнова после скоро пола века! Објекат Железничке станице у Овчар Бањи, на прузи Сталаћ – Краљево – Пожега, зидан је половином седамдесетих година, а станица је пуштена у рад 1978. године. Од тада до данас није било никаквих инвестиција, како би се бар повремено санирали оштећени делови. Поред тога, Железничка станица у Овчар Бањи је око петнаестак година без железничког особља и чуварске службе, због чега је станични објекат у изузетно лошем стању. Прозорска и стакла улазних врата одавно су разбијена, а све оно што се могло скинути, већ је однето – радијатори, столарија…
Према тендеру, у оквиру реконструкције Железничке станице Овчар Бања предвиђено је комплетно уређење објекта и станичног платоа. Биће санирани фасада, фасадна опека и дрвене фасадне облоге, кров, унутрашње зидне и подне површине, мокри чвор… Поред тога, планирана је замена комплетне спољашње и унутрашње столарије, електро и громобранске инсталације и олука, као и водоводне и канализационе мреже. Поред грађевинских радова, према тексту јавног позива, биће уређен простор око станице, односно, биће постављене нове жардињере, клупе, сталци за бицикле… Такође, планирано је и да буде засађено десет нових четинара.
Иначе, Железничка станица Овчар Бања има два колосека и сада кроз њу свакодневно пролази десет путничких возова (сви имају предвиђено задржавање у станици по један минут по важећем реду вожње) и пет теретних возова. Међутим, како су нам раније рекли у ЈП „Инфраструктура железнице Србије“, према важећем реду вожње, „станица је перманентно непоседнута и није планирано поседање Железничке станице Овчар Бања саобраћајним особљем „Инфраструктуре железнице Србије“. Да ли ће бар бити омогућена шалтерска продаја возних карата, зависи од заинтересованости железничке компаније „Србија Воз“.
В. Т.
Ž s. Ovčar banja NIKADA nije imala radijatore – tako da nisu mogli biti UKRADENI… imala je vodovod ALI posle izgradnje vodosistema RZAV uništena je kanalizaciona instalacija, a septička jama više nikada nije bila u funiciji jer je njen preliv pre RZAVA išao direktno u reku Zapadnu Moravu, a posle izgradnje RZAVA te cevi su prekinute zbog rzavskog cevovoda… Stanična zgrada je ruinirana posle uvođenja neposedanja stanice i ukoliko se ne odradi video nadzor sa sistemom nadziranja u policiji ponovo će je huligani ruinirati… Bilo je ideja da se u stanici u zoni sprata napravi stan i u njega se naseli neko od železničkih radnika beskućnika ALI se od toga odustalo jer niko nije želeo da živi u zgradi koju je skoro bemoguće zimi zagrejati zbog ogromnih staklenih površina fasadnih delova…