МЕНАЏМЕНТ ЈКП „ВОДОВОД“ ЧАЧАК, О ОВОГОДИШЊИМ ПЛАНОВИМА
Приоритетни планови Јавно комуналног предузећа „Водовод“ и у овој години биће уредно снабдевање водом доброг квалитета, као и ликвидно пословање. Прошла година је била уредна када је реч о водоснабдевању, односно без рестрикција захваљујући максималном ангажовању запослених у предузећима „Водовод“ и „Рзав“, каже директор Зоран Пантовић, наглашавајући да је у овом периоду најважније поставити реалне планове.

ОЧЕКУЈУ СЕ ПОЗИТИВНИ ПОСЛОВНИ РЕЗУЛТАТИ
– Приоритет у Програму пословања предузећа „Водовод“ Чачак и у 2025. години је, наравно, уредно снабдевање водом, како грађана, тако и привреде. Најважније је да обезбедимо оно што је наша основна делатност, производњу и дистрибуцију воде, одржавање водоводне и канализационе мреже, али и да послујемо ликвидно. Први пут, ове године нисмо предвидели новозапошљавање. „Водовод“ већ годинама има исти број радника, а просек старости је више од 50 година. Покушаћемо да набавимо велику комбинирку, која кошта око 40 милиона динара – каже на почетку разговора директор Зоран Пантовић, наглашавајући да предузеће мора реално сагледати тренутне околности и поставити реалне циљеве.
Према његовим речима, у априлу ће започети припрема за формирање акумулације за летњу сезону, што подразумева санирање бунарских пумпи, контролисање изворишта, прање и дезинфиковање резервоара. И ове године ће систем „Водовода“ бити максимално припремљен, како би са количином воде коју будемо добијали од ЈП “Рзав”, омогућили уредно водоснабдевање наших грађана, каже Пантовић, напомињући да се подразумева да вода мора бити доброг квалитета.
– До сада је било девет проглашених рестрикција, а последња од 7. августа до 1. октобра 2024. године. Наши корисници нису имали рестрикције захваљујући напорном раду предузећа „Рзав“ и „Водовод“ и нашем сопственом систему за који имамо водну дозволу до 2030. године. Већ смо почели припреме за наредну сезону, које су изузетно компликоване, дуготрајне и скупе. У априлу ћемо све уставе да очистимо, да припремимо за формирање акумулације. Велики је посао припремити бунарске пумпе, а имамо 19 бунара, потом следи прање и дезинфекција 50 резервоара. Најваљује се компликовано лето, јер је било мало падавина. Управо због тога је наш основни задатак за 2025. да обезбедимо уредно водоснабдевање. Планирамо да обезбедимо, просечно на годишњем нивоу, 421 литар секундни, са система „Рзав“ 319 литара секундних и 102 литра секундна из наше производње. Град Чачак ће највероватније у 2025. години завршити два подсистема, а то су: Придворица-Бељина-Паковраће-Парменац-Риђаге-Међувршје и Вранићи-Соколићи-Горња Горевница-Милићевци. Очекујемо да ће бити прикључени нови потрошачи и да ће потрошња воде тих корисника, на годишњем нивоу, бити око пет одсто – наводи Пантовић.
На основу веће количине фактурисане воде и надајући се добром проценту наплате, менаџмент предузећа планира да 2025. годину, за разлику од неколико претходних, заврши позитивним пословним и укупним резултатом.

ВЕЛИКИ РЕСУРСИ ЗА ОДРЖАВАЊЕ МРЕЖЕ
У оквиру техничког сектора „Водовода“ Чачак постоје четири целине: Служба за производњу и дистрибуцију воде, Служба за санитарну контролу, Служба за изградњу и одржавање и Служба за развој. Односно, ово комунално предузеће се бави и одржавањем зграда и домаћинстава у оквиру своје делатности, праћењем губитака на водоводној мрежи, као и санацијом водоводне мреже и канализационих система.
– „Водовод“ поседује и одржава јако стару мрежу, како воде, тако и фекалне канализације. Поједине водоводне линије су старе више од 70 година и велики ресурси се троше на одржавање мреже. У условима без новог запошљавања покушавамо да постојећим кадровским капацитетима одржимо мрежу у редовном стању. Прошлог лета је била рестрикција воде у свим системима који се снабдевају са система „Рзав“, једино је „Водовод“ обезбедио уредно водоснабдевање захваљујући сопственим извориштима. Да би се тај систем одржао морамо да набавимо нове пумпе за воду и за фекалне, црпне станице – објашњава Љубиша Чкоњевић, заменик техничког директора, апелујући на потрошаче да рационално користе воду, али и да воде рачуна о фекалној канализацији.

СОЦИЈАЛНО ОДГОВОРНА ЦЕНА
Повећање цене воде од 1. јануара 2025. године одражава потребу да се систематски одговори на промене у економским и технолошким условима, као и на регулаторне захтеве, каже директорка сектора за економске послове Весна Тодосијевић.
– Цена воде и услуга канализације која је са урачунатим доприносима за воде и ПДВ-ом од 10 одсто, 133,70 динара (по кубном метру), јасно је да је реч о цени која је социјално одговорна. Један кубни метар садржи 1.000 литара, цена по литру износи око 0,13 динара, односно 13,37 пара. Поскупљење воде није одлука која се доноси олако. Реч је о сложеном процесу, где се морамо суочити са вишеструким изазовима, од растућих оперативних трошкова, преко потреба за модернизацијом инфраструктуре, до строжих регулаторних захтева. Просечна потрошња по човеку на месечном нивоу у Граду Чачку је 4,5м³. Просечно оптерећење за испоручену воду и одвођење отпадних вода по човеку на месечном нивоу је по актуелним ценама 601,67 динара, а за четворочлану породицу на месечном новоу по просечној потрошњи на нивоу Града Чачка износи 2.406,68динара. Са усвојеним повећањем цена од 37,81 одсто за грађане и привреду, Чачак и даље има ниже цене у поређењу са другим градовима – објашњава Тодосијевић.
Један од овогодишњих приоритета биће и наплата потраживања, каже наша саговорница, захваљујући свим редовним платишама и апелујући на дужнике да редовно измирују обавезе, како би „Водовод“ и даље могао да плаћа своје обавезе и фактуре ариљском произвођачу. Она напомиње да када ниједна од мера наплате потраживања не постигне ефекат (наплату потраживања), предузеће мора применити непопуларну мерупокретање поступка принудне наплате путем предлога за извршење на основу веродостојне исправе преко јавних извршитеља.
– „Водовод“ представља виталну инфраструктуру за локалну заједницу, осигуравајући поуздану испоруку питке воде, одржавање и развој водоводне мреже, као и спровођење мера за очување водних ресурса. Кроз континуиране инвестиције и модернизацију, предузеће тежи да унапреди своје услуге, задовољавајући све растуће потребе грађана и привреде. Запослени у економском сектору морају да комбинују стручност из области финансија, економије и менаџмента како би подржали оперативне и стратешке циљеве ЈКП „Водовод Чачак“. Ефикасно обављање ових послова омогућава предузећу, не само да одговори на свакодневне изазове, већ и да планира будуће инвестиције и унапреди квалитет услуга за грађане – нагласила је Весна Тодосијевић, напомињући да је укупан број потрошача 38.375, од којих су физичка лица 36.130, а правна лица 2.245.
Н. Р.