Društvo

„НАЈБОЉЕ ШТО МОЖЕМО ДА ОБУЧЕМО ЈЕ АУТЕНТИЧНОСТˮ

„НАЈБОЉЕ ШТО МОЖЕМО ДА ОБУЧЕМО ЈЕ АУТЕНТИЧНОСТˮ 

Наша саговорница Милица Трајковић, власница бренда „Dellgardoˮ, започела је модно путовање са супругом Димитријем 2017. године, када је заједнички посао представљао само далеку визију и жељени сан, а сада су достигли веома запажене резултате и значајно надоградили свој рад који инспирише многе љубитеље моде, као и модне зналце. Обоје родом из Чачка, носе најлепше успомене из овог града и због тога су одлучили да кампању за прву породичну колекцију сниме управо у Чачку заједно са најмлађим чланом породице, али и са другим блиским људима, што је пробудило носталгију према неким прохујалим данима, али и показало да долазе неке нове генерације и нови трендови.

Бренд одеће „Dellgardoˮ постоји већ неколико година, али сваке сезоне изненађује неким новим идејама и естетиком. Како је изгледао процес настанка и развоја бренда и који су новитети у односу на почетак? 

‒ „Dellgardoˮ је настао 2017. године као продукт размишљања једне летње ноћи између два семестра када смо тадашњи дечко (а садашњи муж) Димитрије и ја смишљали наш „идеалан заједнички посао” који би нам обезбедио финансијску независност, узбуђење и, на крају дана, забаву. С обзиром на то да сам ја студирала модни дизајн, а Димитрије маркетинг и менаџмент, покретање модног бренда деловало је као савршена идеја. Кренули смо од мајица са разноразним илустрацијама и натписима, а сваке године смо додавали нове производе, ширили понуду и трудили се на све начине да будемо аутентични и своји. За ових осам година из „Dellgardoˮ производње изашло је много производа, међу којима су и хаљине, сукње, сакои, фармерке, јакне, панталоне, дуксеви, ролке, торбе… Узимајући у обзир то да је наш бренд фокусиран на streetwear стил, трудимо се да све што направимо буде квалитетно, комфорно и практично. 


Који детаљи чине ове одевне комаде препознатљивим и другачијим од свега осталог што је у понуди и какве коментаре најчешће добијате од корисника?

‒ Слоган бренда је „Dellgardo makes you feel goodˮ („Dellgardoˮ чини да се осећаш доброˮ) и то је управо наша мисија! Желимо да се људи осећају добро док носе наше комаде, да им поправе расположење и улепшају дан. Баш такве коментаре и добијамо од наших купаца и због тога нам је пуно срце! Некада у првом плану буде натпис на производу, некад материјали и колорит, а некада сам крој, све зависи у ком је правцу отишла моја инспирација. Не робујемо трендовима и ја се трудим да сваки дизајн који осмислим буде аутентичан, али и функционалан. Тако често слушајући како своје, тако и потребе купаца, долазим на идеје како наши производи могу да се носе на више начина, за различите прилике. Сматрам да је стил заправо велика игра у којој не постоје правила и да се само треба препустити унутрашњем осећају.


Чини се да је у данашње време, поред неоспорног квалитета и удобности, важно створити читаву атмосферу око бренда, попут музичке подлоге, цитата на одећи, уметничких сегмената и то све „упаковатиˮ и представити путем друштвених мрежа. Сматрате ли да то олакшава или отежава Ваш посао, на шта све треба обратити пажњу и какве поруке се трудите да пренесете?

‒ Рекла бих да и отежава и олакшава. Са једне стране, модни бренд треба да представља много више од одевних комада и нама то од самог почетка иде од руке. С обзиром на то да смо и ми расли са брендом, трудимо се да будемо транспарентни, отворени и искрени и да у сваки сегмент бренда буде уткан и део наших живота. За ових осам година створили смо велику феноменалну заједницу људи која дели нашу „филозофијуˮ и ужива у свему што представљамо. „Dellgardoˮ није само свет моде, већ и уметности, музике, покрета, забаве, путовања, емоција, дружења и – живота. Трудимо се да пренесемо све то на друге, не неки свој начин и мислим да публика то воли јер у мору садржаја, реалан живот је нешто са чим на крају могу да се поистовете. Са друге стране, друштвене мреже су доста напредовале и самим тим постало је доста изазовно присуствовати на свим пољима. Често се шалимо да је ово посао за 20 људи, а не за двоје, а углавном људи управо управо то и мисле – да нас има 20. Ја често кажем: „Све се може кад се воли.ˮ

У току је пролећна колекција, а „пред вратимаˮ је и лето. Шта нас очекује на улицама ове сезоне – које боје, материјали, комади?

‒ Топле и сунчане дане ове године дочекујемо уз јарке боје, удобне кројеве и природне материјале. Потрудићу се да од свега буде по нешто, тако да можете очекивати хаљине, комплете, мајице, качкете, тексас шортсеве, торбе, а можда чак и накит. Циљ нам је да овог лета сви уживамо у „Dellgardoˮ комадима ‒ од главе до пете и од јутра до мрака.

„Одело не чини човекаˮ, кажу, али шта „оделоˮ говори о човеку и шта Вас нарочито испуњава и инспирише у овом послу?

‒ Сматрам да је стил експресија нашег унутрашњег стања и то нема никакве везе са самим одевним комадима, већ са жаром са којим се исти носе. Веома је битно бити у складу са својом истинском суштином, јер свако одступање од онога што заправо јесмо чини и најлепшу одевну комбинацију ружном. Најбоље што можемо да обучемо је аутентичност, а „одело” је ту да употпуни делове слагалице који недостају. За некога је то обична бела мајица, за некога цветна хаљина, а за некога кожна јакна, апсолутно је небитно све док представља оно што заиста јесмо. Мене управо то највише инспирише – људи и њихова аутентичност, а верујем да моје креације дођу у руке баш онима којима су и потребне.

Део Ваше колекције чине и комади намењени породици, а пажњу многих Чачана привукла је и кампања, управо за дечију колекцију, која је снимана у Чачку. Тада је заправо начињено некакво носталгично подсећање на некадашње одрастање у овом граду оних који сада већ имају своју децу. Колико је то било емотивно за Вас, како сте дошли на ту идеју и шта је био њен циљ?

‒ Обоје смо из Чачка, а у Београд смо дошли пре десет година када смо уписали факултете и ту смо остали. Одрастање у Чачку је нешто посебно и веома смо везани за све успомене из детињства. Не знам који период ми је био лепши и да могу да се вратим у прошлост, волела бих поново све исто да проживим. Бити дете у малом граду има посебну чар, коју никад неће разумети они који то нису искусили. Обоје смо посебно везани за наше средњошколске дане, а ја мислим да ме је чачанска Гимназија великим делом обликовала у особу каква сам данас и бескрајно сам захвална на томе. Љубав из средње школе је прошлог лета крунисана новим чланом породице, а како је сам бренд синхронизован са нашим животима, било је некако логично да „новопечениˮ родитељи направе и прву „Dellgardoˮ колекцију за целу породицу. Није се доводило у питање где ћемо да снимимо кампању, а с обзиром на то да је назив колекције био „ALL OF US” („СВИ МИˮ), желели смо да се у њеном представљању нађу наши пријатељи и породица. Једини циљ који смо имали са овом кампањом јесте да покушамо да пренесемо бар део емоција које осећамо према нашем граду и мислим да смо у томе успели. Чачак ће заувек у нама будити носталгију и сећања на нека прелепа времена. 

Марија Миљуш

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.