Aktuelno Grad Saobraćaj Srbija

ДЕОНИЦА ОД ПАКОВРАЋА ДО ПОЖЕГЕ ДО КРАЈА ГОДИНЕ

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић изјавио је да ће до краја ове године бити завршени сви радови на деоници ауто-пута „Милош Велики“ од Паковраће до Пожеге, осим тунела Муњино брдо. Наиме, тунел ће бити пробијен, али потребно је око пет месеци да се опреми како би био пуштен за саобраћај.

Тунел Лаз најдужи тунел у Србији

– Очекујем да читава деоница, укључујући ова два тунела, буде у саобраћају до јуна наредне године за наредну летњу сезону – рекао је министар.

Када је реч о наставку ауто-пута, до Црне Горе, односно до Бољара, изградња ће тећи фазно, рекао је Весић и додао да би радови на првом делу, од Пожеге до Дуге Пољане, уколико се приведе крају пројектна документација и обезбеде финансијска средства, могли да крену на лето 2025. године.

– Деоница од Паковраћа до Пожеге, дужине 19,5 километара представља веома сложену деоницу, јер се на њој налазе два веома дугачка тунела, Лаз – 2.850 метара и Муњино брдо – 2.740 метара. Тунел Лаз је пробијен и у фази је опремања, док се радови на тунелу Муњино брдо не могу у потпуности завршити до маја 2025. године, иако ће овај тунел бити пробијен до краја ове године. Планирано је да се у овој години заврши цела деоница ауто-пута, осим кроз тунел Муњино брдо, односно, око 16,7 километара – рекао је Весић.

Министар је напоменуо да тунел Муњино брдо има веома сложену геологију, због чега су радови непредвидиви и дуго трају.

– Због свега тога, планирано је да се сви радови заврше и саобраћај пусти до јуна 2025. године – рекао је министар.

Појашњава да је деоница Пожега – Бољари подељена у две – од Пожеге до Дуге Пољане и од Дуге Пољане до Бољара. Укупна дужина деонице Пожега – Бољаре је око 107 километара.

– У току је израда планске и пројектне документације, чија брзина завршетка у великој мери зависи и од брзине завршавања планске документације. Цео процес се спроводи фазно. Тренутно се припрема план за око 20 километра прве деонице од Пожеге до Дуге Пољане, и то прва и последња, десета поддеоница – прецизирао је Весић.

Oчекује да би план могао са буде усвојен у октобру ове године, чиме ће се створити услови за завршетак пројектне документације за тих 20 километара.

– У складу са тим, прво ће кренути радови ове две поддеонице. Почетак радова зависи од брзине завршетка пројектне документације и обезбеђивања финансијских средстава. Уколико се обезбеде финансијска средства, почетак радова се може очекивати по завршетку радова на предходној деоници, од Паковраћа до Пожеге, што значи од лета 2025. године. – рекао је Весић.

Додаје да је реч о веома сложеном пројекту који ће имати много мостова и тунела, због чега ће цена изградње бити изузетно висока.

– С обзиром нa тo, да није завршена планска и пројектна документација, није могуће дати јаснију процену вредности овог пројекта. Колика ће цена бити зависиће од избора модела финансирања, који ће значајно утицати на цену. Тренутно су у разматрању различити концесиони модели финансирања, а у зависности од тoгa, цена може ићи у распону од 3,5 до четири милијарде евра. Разлог да верујемо да је тако је и цена коју је Црна Гора добила за изградњу 22 км свог дела овог пута до Андријевице на тендеру. У питању је изузетно тешка и скупа деоница, а одржавање овог ауто-пута, када буде изграђен биће веома захтевно – навео је Весић.

Други правац ауто-пута, од Пожеге до Котромана је, према речима министра, дуг око 60 километара, а сигурно је најсложенији, будући да је више од 70 одсто деонице у објектима, што подразумева мостове и тунеле.

– У току је израда планске и техничке документације. До сада је урађена само радна верзија идејног пројекта, која је основа за израду просторног плана подручја посебне намене инфраструктурног коридора Београд – Сарајево, деонице Пожега – Ужице – Котроман, чија је израда у току – казао је Весић.

Папирологију компликује и чињеница да тај пут пролази кроз Парк природе Мокра Гора.

– Локацијски услови се могу добити тек када се усвоји просторни план. То се очекује до краја 2024. године, што значи, да би идејни пројекат био готов концем 2025. године – додао је министар Весић.

Приредила: Виолета Јовичић

Извор: Б92

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.