Zahuktao se “CUG fest” u Čačku. Treći po redu prevazišao je sva očekivanja! Moglo bi se i reći da je tekla reka ljudi ili da je popijena reka piva. Prema proceni organizatora, za tri dana, 18, 19. i 20. avgust, Park mladosti, gde je održana manifestacija posvećena zanatskom pivu, posetilo je više od 6.000 ljudi! Čačana je bilo najviše, ali i gostiju iz drugih gradova, jer, kažu, ovo je jedinstvena prilika da se na jednom mestu može probati toliko različitih, a dobrih kraft piva. Domaćin je i ove godine bio čačanski “Čarlton”. Posetioci su uživali u pivima 15 proizvođača, a prvi put su u Čačak, pored domaćih, došle i njihove kolege iz Crne Gore i Bosne i Hercegovine. Uz dobro pivo, bila je i odlična zabava i uzavrela atmosfera koje su napravili DJ izvođači, kao i umetnici na art pijaci. Prvog dana festivala razgovarali smo sa čačanskim “kraft zaljubljenicima”, vlasnicima pivara “Čarlton”, “Biro” i “Keg&Krigla” o samoj proizvodnji, “CUG-u”, perspektivama festivala, ali, pre svega, o zadovoljstvu stvaranja ovog sve populanijeg pića među pivskim sladokuscima širom sveta, pa i u Srbiji.
Ne krijući zadovoljstvo što je domaćin veoma uspele manifestacije, Marko Cvijović iz “Čarltona” kaže da se trude da svake godine “CUG” bude što bolje i zanimljivije organizovan, da donesu uvek nešto čime će posetioce prijatno iznenaditi. Interesovanje samih kraft pivara bilo je veliko, jer se o čačanskom festivalu dobar glas nadaleko čuo.
– Prve godine bilo je svega šest, prošle deset, a sada je prisutno zvanično 13 kraft pivara, ali su na “CUG” došle još dve iz komšijskih gradova – Užica i Kraljevo, koje gostuju na našem štandu. Odabrali smo najbolje, da bi posetioci mogli da uživaju u vrhunskim ukusima. Možda rakija, posebno šljivovica, u našem narodu drži prvo mesto, ali sve je više onih koji daju prednost zanatskom pivu, koje ima poseban ukus i miris – smatra Marko, čije pivo “Čarlton” od 2018. piju gosti kafane “Mladost”, koju dve decenije vodi porodica Cvijović. I samo pivo dobilo je ime po Markovom ocu Bobanu Čarltonu.
– U našoj kafani imamo dosta domaćih proizvoda. Želeli smo da nam i pivo bude takvo, pa smo započeli svoju proizvodnju, o kojoj smo tada veoma malo znali. Sada je radimo u “džipsi” varijanti, odnosno kuvamo u tuđoj pivari. Od jeseni planiramo da osnujemo proizvodnju u Čačku – najavljuje Marko Cvijović.
Srđan Jovanović vlasnik “Keg&Krigla”, proizvodi dva piva koja prodaje u svom lokalu. Jedan je od začetnika zanatskog pivarstva na ovim prostorima, jer pivo kuva već sedam godina, prvo uslužno za druge, a od pre dve godine za svoju pivaru. Prvi put je na “CUG-u” i smatra da je manifestacija odličan način da se populariše, pre svega, zanatsko pivo.
– Kraft pivo je čist proizvod. Nema dodatnih sastojaka, veštačkih aroma, boja i ukusa, tako da nema ni mamurluka posle njega! Ono je bez pasterizacije ili, kako se to kaže, ono je živo sa svim svojim sastojcima! Dovoljno je da čovek proba ovo pivo, na čelu mu odmah piše da li mu se sviđa ili ne! Proizvodi se od četiri osnovna sastojka – ječmeni (pšenični) slad, hmelj, kvasac i voda – navodi Srđan i dodaje da opet malo kasnimo za Evropom, gde je zanatsko pivo već odavno veoma cenjeno i traženo.
“Biro” Vladimira Lazarevića je od početka prisutan na festivalu u Čačku. On smatra da bi bilo dobro da sličnih događaja ima tokom cele godine, jer i kod nas su ova piva sve zastupljenija na tržištu. Njegov izbor su kisela piva, u koja se, pri proizvodnji, ubacuje neko voće. (Na ovogodišnjem festu videli smo i zeleno pivo, sa spanaćem!)
– U ovom poslu, zarada je još uvek u drugom planu. Bitnije je zadovoljstvo onih koji piju naše pivo! – ističe Vladimir, koji kaže da je prošle godine na “CUG-u” prodao oko 800 litara svog piva, što je premašilo sva njegova očekivanja.
Mada je “CUG”, zbog samog ambijenta i izbora muzike naizgled više namenjen mladima, dobro pivo i lep ambijent doveli su u Park mladosti “i staro i mlado”, pa su se za istim stolom često mogli videti dvadesetogodišnjaci i starija gospoda od 65+, podjednako uživajući u odabranim pivima. Primetan je bio veliki broj porodica sa malom decom, za koju je obezbeđen poseban prostor sa igraonicom. Sve u svemu, “CUG” bi mogao postati još jedan dobar čačanski “gutljaj” zadovoljstva.
V. T.
Foto: Irena Jevtović
SVE VIŠE UČESNIKA
Svoja piva na trećem “CUG-u”, pored čačanskih, predstavile su i beogradske pivare “Dogma”, “Kabinet”, “Salto”, “Inat”, “Tron” i “Zebrew”, pančevačka “Dilemma”, novosadski “Hog”, kao i crnogorski “Mamut” iz Nikšića i bosanskohercegovači “Oldbridž” iz Mostara.
UZ PIVO MUZIKA I UMETNOST
Tokom manifestacije za muziku su bili zaduženi DJ-evi Timbe, Darkinjo, Iron, Eye i mladi čačanski DJ Bogi sa maratonskim setom poslednje večeri festivala. Posetioci su mogli da odaberu i unikatne proizvode na art pijaci, gde su se prestavili mladi umetnici Sandra Cvijović, Maja Stojanović Zmaja, Vuk Đurić Endo, Irena Jevtović Kusha chiks i Đorđe Grbović, kao i brojni brendovi: keramike (Glinena kornjača), kuhinjskih kecelja (Dadaume), sapuna (DR), ručnih radova (NevidljivoJeVidljivo), nakita (Stena Handmade), accessories (JM), torbi i proizvoda od kože (Daschana), nakita (Ladna Trajna i Mam In), igrački od drveta (Kendama Serbia), odeće (Funk Yard), kao i DUK i Uzlet majice i cegeri.