Društvo Grad

“БЕЗ ЈАКОГ ТИМА НЕМА НИ РЕЗУЛТАТА”

МИРЈАНА ЂОКОВИЋ, НОВИ ДИРЕКТОР ЈКП “КОМУНАЛАЦ”

Мирјана Ђоковић, директор ЈКПКомуналац”, која је протеклих година била помоћник градоначелника за област екологије и заштите животне средине, нову функцију је прихватила као логичан след дугогодишњег рада у овом ресору и сарадње са градским руководством, као део његовог тима. У разговору за наш лист представља менаџмент, односно, тим предузећа на чијем је челу и говори о приоритетним активностима до краја ове године.

ВЕЛИКИ МЕНАЏЕРСКИ ПРОЈЕКТИ

За осам година непрестаног рада у Градској управи, Мирјана Ђоковић је ресор заштите животне средине водила веома озбиљно, а може да се похвали и великим менаџерским пројектима.  

– Чињеница је да је затворена депонија “Прелићи”, површине 12 хектара надомак града; да је саграђено прихватилиште за незбринуте животиње у Милићевцима, као радна јединица у оквиру овог комуналног предузећа; да је изграђена компостана у оквиру ЈКП “Градско зеленило ”, да је засађено више од 5.000 стабала за четири године. Капитална инвестица је изградња парка у МЗ “Свети Сава”. Постављено је више од 70 подземних контејнера на територији града. Одличан пример су насеља Авлаџиница и Љубићки кеј, а планирамо да идуће године поставимо подземне контејнере и у Авенији липа. Све је више оправданих захтева инвеститора да непосредно уз стамбене зграде, према потребама корисника, поставимо адекватан број подземних контејнера, што је добро. Дакле, у Чачку подземни контејнери имају добар ефекат – каже на почетку разговора Ђоковић, додајући да ће велики број надземних контејнера бити измештен на сеоско подручје.

ЈАЧАЊЕ ПРИМАРНЕ СЕЛЕКЦИЈЕ

Према речима директорке, основни задатак ЈКП “Комуналац” у наредном периоду, у последњем кварталу године, биће комплетан попис сеоског подручја:   

– Систем одлагања смећа у канте на сеоском подручју неће моћи да се примени. Али, поставићемо већи број контејнера од 1,1 метар кубни. Сматрам да “Комуналац” своју услугу обавља врло коректно, не треба занемарити ни чињеницу да запослени уређују и чисте град после одржавања свих манифестација. Нарочито је велики број манифестација и концерата ове године, с обзиром на то да је Чачак прва Престоница културе. За уредан и чист град посебно су заслужни и максималан допринос дају радници наше две радне јединице, “Чистоћа” и “Хигијена”.

Наша саговорница напомиње да у овој години следи и набавка два камиона, којим ће “Комуналац” превозити отпад на депонију “Дубоко”, што је много јефтиније за предузеће, односно, допринеће уштеди:  

– Јачамо систем примарне селекције, интензивно спроводимо пројекат EISP 2  и веома сам захвална нашим суграђанима што је ова идеја заживела. На плацу, у оквиру нашег предузећа, имамо 3.300 канти од 240 литара које ћемо поделити грађанима. Не можемо их делити домаћинствима у уским улицама, јер нам недостаје камион смећар који би могао да покупи суве фракције. Набавка овог камиона сигурно следи у идућој години, али видећемо да ли ћемо моћи раније, можда, из неких других извора.

НОВА УСЛУГА – ЗБРИЊАВАЊЕ ЗЕЛЕНОГ ОТПАДА

Приоритети менаџмента су да “Комуналац” добије што више корисника услуга, да база података буде што тачнија, да наплата заосталих потраживања буде што већа, да се прошири наплата на комплетно сеоско подручје, а све то ће допринети да предузеће послује са више прихода.

– Када имате више прихода мање зависите од локалне смаоуправе. Тачно је да је “Комуналац” највеће локално предузеће, тренутно запошљава 254 радника, али није једино. Градско руководство брине о комплетном функционисању града. Наравно, немамо ништа ни против новог запошљавања, али ако отварамо нове врсте услуга које ћемо развијати, као што је збрињавање зеленог отпада. Реч је о пројекту Министарства заштите животне средине, а Чачак је ушао у круг локалних самоуправа, где ће бити фининсирана ова нова услуга. Бенефити су несагледиви, добићемо неопходну опрему за ову врсту услуге, а имаћемо и ново запошљавање, јер постојећим људским ресурсима не можемо да покријемо и ту активност. Имамо и подршку локалне самоуправе, Град Чачак је спреман да купи парцелу, непосредно уз будуће постројење за отпадне воде, где ће бити компостана за збрињавање зеленог отпада. Поред тога, планирамо и да проширимо нашу услугу “Зоо хигијене”. Намеравамо да од нашег прихватилишта направимо комерцијалну причу, наравно, прво да решимо проблем паса луталица на нашем подручју, а потом и да радимо за суседне општине, уз адекватну финансијску надокнаду, што би био још један извор прихода за “Комуналац” – наводи Мирјана Ђоковић.

Жарко Урошевић, Миодраг Луковић, Мирјана Ђоковић, Марина Ћирковић
и Љубиша Парезановић

РЕШАВА СЕ ПРОБЛЕМ ОТПАДА НА ТРАНСФЕР СТАНИЦИ

И поред тога што је ово комунално предузеће добро опремљено, Миодраг Луковић, директор техничког сектора, напомиње да је сваке године потребно занављање опреме, односно, набавка возила, како би могли ефикасније и квалитетније да обављају радне задатке на терену:  

– Захваљујући Граду, зановили смо доста опреме, имамо 24 возила која свакодневно излазе на терен. Служба “Одржавања” успешно обавља све задатке. Због немогућности Регионалне депоније “Дубоко” да благовремено одвози отпад, лагерован је комунални отпад на трансфер станици. Захваљујући директорки, ангажовали смо се да помогнемо ЈКП “Дубоко” у одвожењу комуналног отпада, започели смо решавање тог проблема и већ се знатно смањује количина лагерованог отпада. Очекујемо да ћемо у најкраћем могућем року уклонити сав отпад који се налази на трансфер станици.

По последњој процени, било је 1.700 тона наслеђеног комуналног отпада, који је складиштен на трансфер станици. Међутим, “Комуналац” је по одлуци Надзорног одбора ангажовао подизвођача, који заједно са ЈКП “Дубоко” одвози смеће ка депонији, како би се трансфер станица потпуно очистила.     

СТАБИЛНО ФИНАНСИЈСКО ПОСЛОВАЊЕ 

Жарко Урошевић, директор финансијског сектора, наглашава да је финансијско стање овог комуналног предузећа стабилно, да се све обавезе измирују у роковима доспећа, осим према ЈКП “Дубоко”:  

– Имамо и доста доспелих потраживања, која решавамо слањем опомена нашим корисницима и путем утужења. Ликвидност предузећа ниједног тренутка није угрожена.

Директор оперативног сектора Марина Ћирковић, каже да је акценат предузећа у овом тренутку на контроли и ревизији привредних субјеката, како би евиденција била што тачнија:

– Врло је битно да до краја пословне године урадимо попис сеоског подручја. Можемо истаћи да служба контроле и пописа свој посао ради веома добро.

Љубиша Парезановић, директор сектора за правне и опште послове, објашњава да је основна функција овог сектора праћење прописа и подзаконских аката, које је предузеће дужно да примењује у свакодневном раду:

– Пружамо помоћ у раду директора и Надзорног одбора и старамо се о извршењу одлука. Сарађујемо са јавним извршитељима ради наплате комуналне услуге. Такође, у оквиру нашег сектора су и послови јавних набавки. Обављамо и све опште послове за потребе других сектора, радних јединица и служби. Наша битна функција је и припремање предлога, унутрашњих, интерних општих аката, правилника, наредби, који су неопходни за свакодневни процес рада.

 На крају разговора Мирјана Ђоковић наглашава да без јаког тима нема ни резултата и сматра да одлуке не треба да доноси самостално, већ да решења и предлоге мора да чује и од њених сарадника:  

– То су људи који су, углавном, већ дали свој печат у раду овог комуналног предузећа. Поједини су у “Комуналцу” више од 35 година, на крају су радне каријере. Дакле, сви треба да будемо рационални, да радимо заједно за добробит овог предузећа и резултати неће изостати.

Н. Р.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.