Prema zvaničnoj informaciji koju smo dobili iz preduzeća AD „Srbija voz“, po novom redu vožnje od 13. decembra neće saobraćati voz iz Kraljeva za Čačak u 12,35 časova, niti iz Čačka za Kraljevo u 15,55 časova, tako da su potvrdjene pretpostavke zabrinutih putnika koji su se obratili redakciji našeg lista, u pokušaju da se izbore za svoje interese u ovim otežanim uslovima života i rada. Da podsetimo, gradjani koji redovno koriste železnički prevoz tražili su da se ne ukidaju navedeni polasci vozova, jer ih koriste radnici, studenti i srednjoškolci.
U zvaničnim odgovorima koji su elektronskom poštom dostavljen redakcijama „Čačanskog glasa“ i portala „Krug“, između ostalog, stoji:
„Novi red vožnje 2020/2021, koji počinje da važi od 13. decembra, planiran je na osnovu realanih pokazatelja, kao što su broj prodatih karata, ostvaren prihod i tokovi putnika. Vozovi koji po važećem redu vožnje saobraćaju na relaciji Kraljevo-Požega, sa polascima iz stanice Kraljevo (za Čačak) u 12:35 časova i iz Čačka za Kraljevo u 15,55 časova nisu planirani novim redom vožne, jer je izvršena racionalizacija saobraćaja pojedinih polazaka vozova. Želimo da Vas obavestimo da sa finansijskim sredstvima kojima raspolaže naše društvo nismo u mogućnosti da obezbedimo saobraćaj svih željenih polazaka vozova“.
U dopisu koji je stigao iz Centra za marketing i medije „Srbija voza“ posebno upečatljiv je drugi deo odgovora, gde se navodi da se ovo preduzeće obraćalo z afinansijsku pomoć načelnicima Moravičkog i Raškog okruga:
„Srbija voz a.d. se u toku ove godine obraćao načelnicima upravnih okruga da se uključe u planiranje novog reda vožnje i uzmu učešće u finansiranju dela železničkog saobraćaja, kao najjeftinijeg vida prevoza, a sve u skladu sa interesima građana. Od predstavnika lokalnih uprava Raškog i Moravičkog okruga, do danas nismo dobili odgovor“.
Akcionarsko društvo za železnički prevoz putnika je državno preduzeće koje posluje na teritoriji čitave Srbije, pa otuda i nije jasno zbog čega su se nadležni iz „Srbija voza“ obraćali načelnicima upravnih okruga da im obezbede finansijsku podršku lokalnih samouprava sa njihovog područja, a ne svom osnivaču. Poznato je da se sva javna preduzeća i ustanove finansiraju od novca iz državnog budžeta, pa se logično nameće zaključak da je prava adresa za obezbedjivanje finansijske potpore u ovom slučaju upravo država, odnosno nadležni državni organi.
Redovni putnici „Srbija voza“, koji su se obratili našoj redakciji, a sa kojima smo danas razgovarali, kažu da uredno plaćaju sve svoje obaveze državi i da smatraju da su njihovi zahtevi da se ne ukidaju pojedini polasci vozova potpuno opravdani, jer, koliko im je poznato, javna preduzeća postoje da bi odgovorila na potrebe gradjana.
Ostaje nerazjašnjeno i pitanje zbog čega „Srbija voz“ u pojedinim godinama ima interesa za neke polaske vozova, da bi ih u nekom drugom periodu potpuno eliminisao!? Gradjani koji su se obratili našoj redakciji smatraju da ovo preduzeće svojim izmenama reda vožnje, koje realizuje početkom decemra, svake godine gubi mnogo putnika.
V. S.