Društvo

DECA U KUHINJI – NAJBOLJI RECEPT ZA PORODIČNO DRUŽENJE

DECA U KUHINJI – NAJBOLJI RECEPT ZA PORODIČNO DRUŽENJE


Da li igra sa loncima i poklopcima deci može da zameni vreme pred ekranima? Kuvanje je odličan način da decu uvedemo u svet zdravih obroka i tako svakodnevnu aktivnost pretvorimo u trenutak za čitavu porodicu

Koliko puta ste od vaše dece čuli da nešto ne vole da jedu i koliko puta je to nešto bilo povrće? Niste jedini, jer se mnogi roditelji nadmudruju sa decom oko njihovih obroka i spremnosti da isprobaju nešto novo. Upravo je taj prvi korak najteži, jer zdrava hrana nudi čitavo bogatstvo ukusa i tekstura koji sjajno mogu da se uklope u svako jelo, a ključ je naučiti kako ih pripremiti i servirati na način na koji će dete smatrati primamljivim.

Mnogi stručnjaci savetuju roditelje da kuhinjski pult učine mestom porodičnog druženja, jer zajedničko kuvanje može da bude i zabavno i edukativno. Sa dolaskom hladnijih meseci, ponovo smo sve više u svojim domovima, pa je ovo idealna prilika za isprobavanje novih jela sa našim najmlađima. Za pripremu kvalitetnog obroka ne treba puno vremena i egzotičnih sastojaka, te zato kuvanje i ne mora biti samo za odrasle, već i idealna prilika za decu da pokažu koliko mogu da budu kreativna, korisna i spretna.

To je prepoznao i Nestlé, najveći proizvođač hrane i pića na svetu, koji već desetu godinu zaredom u osnovnim školama u Srbiji sprovodi projekat ZdravoRastimo. U okviru projekta, deca, nastavnici i roditelji uče o važnosti pravilne ishrane i fizičke aktivnosti i nudi im se praktična podrška kroz recepte, savete za kuvanje i predlozi jelovnika. Jedan od aktivnih ambasadora kompanije Nestlé i onih koji pomažu da se deca zdravije hrane jeste poznati kuvar, Slobodan Radeta. Njegove zdrave recepte možete pronaći i na Facebook stranici Nestlé Srbija, gde neretko objašnjava na koji način doći do veoma ukusnih i zdravih obroka.

„Za pripremu odličnog i hranljivog jela potrebno je pratiti neke jednostavne savete. Na primer, za što bogatiji ukus so bi trebalo zameniti začinima, povrće kao što je brokoli kratko prokuvajte na pari kako biste sačuvali njegove vrednosti, ribu ne pržite nego pecite u rerni, a meso u varivu slobodno zamenite mahunarkama, koje su bogate vlaknima i proteinima. Sve te informacije dostupne su roditeljima putem različitih kanala, ali se često događa da ih upravo ta gomila informacija zbuni. Princip je zapravo veoma jednostavan – uključite svoju decu u kuvanje, pokažite im na svom primeru da zdrave namirnice mogu da budu jako ukusne i privlačne, a ovako stečene navike pratiće ih i kada odrastu“, ističe Koraljka Novina Brkić, nutricionistkinja  kompanije Nestlé.

Sva deca jedva čekaju da odrastu. Na tom putu pravilna ishrana je veoma važna, stoga zasucite rukave, obucite kecelje i isprobajte sa njima nove kulinarske čarolije.


NESTLÉ U LOKALNOJ ZAJEDNICI
·         Kompanija Nestlé u svom portfoliju ima više od 2.000 brendova i 10.000 vrsta proizvoda, a na regionalnom tržištu dostupno je više od 30 brendova i 700 vrsta proizvoda.
·         Nestlé Adriatic obuhvata tržišta Srbije, Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Hrvatske, Severne Makedonije i Slovenije.
·         Od oko 308.000 zaposlenih u Srbiji ih radi 550.
·         Širom sveta, kompanija ima 418 fabrika, od kojih su najbliže one u Surčinu (Srbija) i Sofiji (Bugarska).
·         U poslednjih pet godina više od 100.000 potrošača sa područja regiona učestvovalo je u Nestlé istraživanjima i direktno uticalo na dalji razvoj i širenje portfolija proizvoda u skladu sa potrebama i očekivanjima lokalnog stanovništva.
·          U poslednjih deset godina, kroz projekat Nestle for Healthier Kids (u Srbiji ZdravoRastimo) kompanija je investirala više od 1,5 miliona evra u edukaciju mladih o zdravim navikama (ishrana i fizička aktivnost).
·         Kompanija u Srbiji je aktivna i u području bolje zapošljivosti mladih – od 2013. godine njih 2.300 je prošlo kroz Nestlé programe i radionice za bolju zapošljivost, 100 je direktno uključeno kroz praksu i pripravništvo, a 50 zaposleno.
·         2020. pokrenuli smo inicijativu „Nestlé čuva prirodu“ koja se bavi podizanjem svesti o važnosti očuvanja prirodne sredine, smanjenja upotrebe plastike i smanjenja otpada od hrane.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.