Društvo Grad

ГРЕЈНА СЕЗОНА ЗВАНИЧНО ЗАВРШЕНА

ЈКП „ЧАЧАК“ БИЋЕ ПОГОНСКИ СПРЕМНО ДА ПРУЖИ УСЛУГЕ ГРЕЈАЊА ДО КРАЈА АПРИЛА

Иако је грејна сезона званично завршена јуче, 15. априла, Јавно комунално предузеће за грејање “Чачак” биће погонски спремно да пружи услуге грејања и током васкршњих празника, односно током друге половине априла, у складу са спољашњим температурама.

На основу Одлуке о производњи, дистрибуцији и снабдевању топлотном енергијом, Јавно комунално предузеће за грејање “Чачак” крајњим купцима испоручује топлотну енергију за грејање објеката у току грејне сезоне, осим, ако уговором није другачије одређено. Грејна сезона званично почиње 15. октобра текуће године, а завршава се 15. априла наредне. Изузетно, може да почне и пре прописаног датума и то у периоду од 1. до 14. октобра, и да се заврши после одређеног датума и то од 16. до 30. априла, ако је прогноза максималне дневне температуре спољњег ваздуха Републичког хидрометеоролошког завода у означеном периоду нижа од прописане, односно од 15 степени, подсећа за наш лист Светлана Милошевић, шеф производње и енергетске ефикасности ЈКП „Чачак“.

– Градском одлуком о условима и начину снабдевања топлотном енергијом, прописано је да грејна сезона може бити продужена и после 15. априла, уколико то буду захтевали временски услови. Грејна сезона је званично завршена. Али, наравно, пратићемо временску прогнозу и уколико максимална дневна температура буде испод 15 степени, продужићемо грејну сезону, јер ће наш систем грејања бити у погону до 30. априла. Иначе, уграђен је систем SCADA за праћење и надзор свих топлотних извора којима предузеће газдује. Такође, и многе подстанице су повезане на SCADA систем, где из једног центра запослени у ЈКП „Чачак“ могу да прате параметре на мониторима и реагују према спољној температури – каже Светлана Милошевић.

Протекла грејна сезона је била успешна, с обзиром на то да је квалитет услуга остао на нивоу претходних година. Производња и дистрибуција топлотне енергије у овој сезони протекла је у стабилном режиму. Уколико је и било мањих интервенција у топлотним изворима и на дистрибутивној мрежи, сви проблеми су санирани у најкраћем року, а корисници нису осетили смањен квалитет испоруке топлотне енергије.

– Ова сезона није била топла као претходна, али не можемо рећи ни да је била хладна. Корисници наших услуга, углавном, коментаришу високе рачуне. У новим зградама, као и у старим које имају уграђена сопствена мерила за очитавање утрошка топлотне енергије, рачуни су ниски, јер грађани штеде, односно укључују грејање када им одговара. Грађани који имају станове у старим зградама, да би смањили потрошњу топлотне енергије, требало би да се више ангажују на нивоу стамбених заједница, преко управника и скупштина станара. Наше предузеће ће помоћи кроз програме енергетске ефикасности, уградњу делитеља и, наравно, адекватне савете – нагласила је Светлана Милошевић.   

По завршетку грејне сезоне планиран је редовни ремонт постројења, чишћење котлова и поправке у појединим подстаницама, како би спремно дочекали наредну. Иначе, чачанско предузеће за грејање испоручује топлотну енергију за више од 600.000 квадратних метара стамбеног и пословног простора, односно, за више од 9.300 корисника.

Н. Р.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.