ЉУБАВ ПРЕМА ПРИРОДНИМ МАТЕРИЈАЛИМА, ТОПЛИНИ ДОМА И ТРАДИЦИЈИ ЗАНАТСКЕ ИЗРАДЕ
У хладним зимским данима свако пожели да дође кући са посла и умота се у топли покривач, а знамо да су људи и некада, како би се угрејали, од свих материјала највише користили вуну. У данашње време враћамо се свему ономе што се раније показало као квалитетно, тако да је у нашем граду основан и један нови домаћи бренд „ShishamoOvceˮ посвећен управо изради ручно рађених ћебади од 100% вуне, еколошки прихватљивих и јединствених. Како кажу, њихова мисија је да кроз квалитетне вунене производе унесу топлину и традицију у домове.
Њихова прича настала је из љубави према природним материјалима, топлини дома и традицији занатске израде. Сан, одмор и тренуци удобности су драгоцени, а материјали који нас окружују треба да буду природни, здрави и дуготрајни. Због тога ћебад нису само комад текстила, већ део традиције, нешто што се чува, воли и преноси с генерације на генерацију. Вуна је позната по својој трајности, природној регулацији температуре и способности да пружи осећај топлине и сигурности. Свако ћебе је пажљиво израђено како би трајало годинама, пружајући удобност и природну заштиту. „ShishamoOvceˮ није само бренд – то је филозофија живљења у складу с природом, у којој се бирају квалитет и аутентичност уместо пролазних трендова.
Иза бренда „ShishamoOvceˮ стоји Марина Капларевић, мастер модни дизајнер са искуством у костимографији и савременој моди. Кроз рад на модној сцени, увек се фокусирала на природне материјале, попут памука и свиле, истражујући њихову примену у савременом дизајну. Сада је пронашла начин да ту посвећеност прошири на вуну – материјал изузетних својстава, који је истовремено еколошки одржив, дуготрајан и луксузан. „ShishamoOvceˮ је настао из жеље да споји квалитет, функционалност и безвременску естетику кроз производе који пружају удобност, топлину и трајност.
Како Марина каже, креативни процес започет је истраживањем – који је то комад којим ће почети ера бренда „ShishamoOvceˮ, уз жељу да достигне врхунски квалитет вуне, да разуме њене бенефите и могућности обраде. Након тога, фокус је био на дизајну – желела је једноставне, али луксузне производе који ће естетски бити у складу са модерним ентеријерима, али ће носити и дух традиције. Израда сваког ћебета пролази кроз пажљив процес ручне дораде, где се води рачуна о врсти ткања, дебљини и завршној доради.
Питали смо Марину да ли јој је, поред квалитета и вишеструких бенефита које вуна поседује, била важна и естетика производа и чиме се водила када је визуелни аспект у питању.
‒ Наравно. Поред термоизолационих својстава, дуготрајности и еколошке одрживости, естетика ми је била подједнако важна. Водила сам се идејом луксузне једноставности – производи су без сувишних детаља, сведени и софистицирани. Палета боја је озбиљна и луксузна, како би се уклопила у различите ентеријере и носила осећај безвремености ‒ истакла је млада предузетница.
Такође нас је занимало сматра ли да се традиционални начини израде производа и некадашњи начин живота, који се пре свега ослања на природу, полако враћају и зашто мисли да је то случај, као и да ли се може повезати модерно и традиционално.
‒ Људи све више препознају вредност ручне израде, природних материјала и одрживог начина живота. У времену када је све брзо и масовно произведено, враћамо се квалитету и трајности. Традиционалне технике носе причу, аутентичност и осећај повезаности с природом, што модерни конзумеризам не може да пружи. Спој модерног дизајна и традиционалних материјала и техника резултира производима који су функционални, естетски допадљиви и дуготрајни. Тај спој је срж мог бренда. Сматрам да је будућност управо у тој равнотежи – да користимо оно што је природа дала, али у форми прилагођеној савременим потребама. С обзиром на то да сам и сама дизајнер, није ми било тешко да све то брзо и модерно, спојим са одрживим и традиционалним.
Помислили смо да је у данашњем брзом и стресном времену посебно важно пронаћи време за одмор, мир и тишину, па да је можда због тога одлучила да најпре израђују управо ћебад и питали смо који нас још производи од вуне очекују из њене радионице у наредном периоду.
‒ Време за одмор, мир и опуштање постаје луксуз, а мој циљ је да производи „ShishamoOvceˮ управо то донесу – осећај сигурности, топлине и спокоја. Ћебад су прави избор јер су симбол удобности, дома и ритуала успоравања, да се вратимо сами себи. У будућности планирам проширење асортимана – у припреми су капе, чарапе, шалови, рукавице који ће пратити исту филозофију квалитета, минимализма и одрживости. Сваки нови производ имаће за циљ да донесе осећај пријатности и повезаност са природом ‒ закључила је Марина Капларевић.
Марија Миљуш