Планирана траса „Северне обилазнице“, која би требало да буде изграђена у наредне две године биће од Парменца до Пријевора, Трбушана, преко Љубић брда до Прељине. Ова саобраћајница од великог значаја биће за становнике града на Морави који живе у Трбушанима, Пријевору, Љубићу, Парменцу, Бељини, Јездини, Паковраћу, Риђагама.
У првој половини године ЈП „Путеви Србије“, Град Чачак и компанија China Communications Construction Company Ltd. потписали су Меморандум о разумевању са циљeм даљег развоја на изградњи саобраћајне инфраструктуре у Чачку.
– Пре нешто више од годину дана на Скупштини града смо усвојили Плански акт Северни обилазни пут који спаја Парменац са Пријевором, даље са Љубић кејом и Трбушанима, односно, Пријеворским путем, Улицом Видосава Колаковића и једном великом звездом у Сувој Морави која би требало да раздваја ту саобраћајницу на Љубић кеј и Видосава Колаковића и, наравно, да је споји са мостом који је у фази пројектовања. Ми смо са ЈП „Путеви Србије“ потписали Меморандум и споразум, кинески партнер China Communications Construction Company Ltd. пројектује тај мост, а плаћање ће извршити „Путеви Србије“. Када будемо имали тај пројекат са грађевинском дозволом, пре свега, за мост преко Западне Мораве, видећемо колико је то новца и тражићемо извор финансирања за мост. Када будемо имали све те параметаре, биће нам много лакше за експопријацију земљишта од Парменца до Западне Мораве и од Западне Мораве до Љубић кеја и Улице Видосава Колаковића – рекао је Милун Тодоровић, градоначелник Чачка.
Како је градоначелник нагласио, изградњом ове саобраћајнице, планиране још пре пола века, град ће добити потпуно нови изглед.
– Не одустајемо од тога, прво да видимо колико ће коштати мост и који ће бити начин финансирања, јер мост је неопходан. Мислимо да бисмо тиме растеретили скоро половину града, Љубић, Пријевор, Трбушане и обрнуто, Парменац, Бељина, Јездина, Паковраће, Риђаге, да цео део Љибића и овог дела града може комфорно том саобраћајницом до ауто-пута „Милош Велики”, односно, до петље Чачак – Запад. То је веома важна саобраћајница, 1970. године предвиђена је планом, али по том питању никада ништа није урађено, то је једна од многих ствари која нас је сачекала, али убеђени смо да ће то бити жила куцавица развоја Чачка. Оптимиста сам да ћемо то урадити у наредне две године, а онда ће лева обала Мораве имати потпуно нову Месну заједницу са свим садржајима, вртићем, основном школом, високим становањем и да ће то бити нови Чачак – казао је Тодоровић.
В. Ј.