Obrazovanje

ИНОВАЦИЈА И ЖЕЉА ЗА ЗНАЊЕМ ‒ ГЛАВНИ ЦИЉЕВИ!  

УДРУЖЕЊЕ ПРОФЕСОРА ИНФОРМАТИКЕ И ТЕХНИКЕ ОТПОЧИЊЕ ПРОЈЕКАТ „ПРОГРАМИРАЊЕ У ОБЛАКУ”

  Да се иновације у ваннаставним активностима спроводе у нашем граду, потврђују планирани пројекти које реализује Удружење професора информатике и технике. У првим октобарским данима, у склопу пројекта „Програмирање у облаку” реализоваће се бесплатна обука за ученике 7. и 8. разреда основних школа на територији Града Чачка, у просторијама ОШ „Др Драгиша Мишовић”.

До сада је пријављено 80 полазника, а бесплатна обука за основце се реализује према утврђеним терминима с полазницима. Планирано је да у склопу сваког од наведених термина буде на обуци максимално по 25 ученика, што је укупно 100 полазника обуке.

Идејни творац пројекта је један од чланова Удружења Далибор Чукљевић, професор информатике и технике у Основној школи „Др Драгиша Мишовић”,  а координатор је проф. Драган Париповић, председник Удружења.

Драган Париповић, председник Удружења „УПИТ”

„УПИТ” је Удружење професора информатике и технике основано  на иницијативу групе наставника из Чачка пре две године, с циљем да се информатика и рачунарство, техника и технологија приближе кроз ваннаставне садржаје ученицима основних и средњих школа.

Проф. Далибор Чукљевић, аутор пројекта

Назив пројекта и његове циљеве објаснио је проф. Чукљевић:

‒ Програмирање у облаку треба да асоцира ширу публику на Рачунарство у облаку – једну од технологија 4. индустријске револуције која нам омогућава да преко дигиталних уређаја повезаних на интернет приступамо великом броју удаљених рачунара (сервера) и користимо њихове ресурсе (хардвер и софтвер). Програмери данас углавном раде сараднички, у онлајн окружењима и користе удаљене ресурсе за свој рад. Сходно поменутом концепту, циљ пројекта је да се кроз шесточасовне бесплатне обуке, ученици седмог и осмог разреда оспособе за употребу нових технологија и сервиса у облаку који се користе у савременој програмерској пракси. Једно од важних унапређења која доносе нова окружења је могућност онлајн сарадничког рада у реалном времену тако да ће ученици бити упознати да примењују и овај концепт. Окружења, технологије и језици који су обухваћени обуком су: GitHub, Binder, JupyterLab, Markdown, Google Colaboratory – појаснио је проф. Чукљевић.

Обука која ће трајати у неколико термина увезаће ученичка знања, али и допринети достизању жељених циљева које су реализатори најавили.

‒ Након завршене обуке, ученици ће стећи нова знања и вештине у области програмирања, те ће моћи да направе и уреде лични онлајн репозиторијум на платформи GitHub и да у исти постављају различите садржаје, да прегледају и уређују свеске постављене на онлајн репозиторијуме преко сервиса Nbviewer и Binder у окружењу JupyterNotebook-а и JupyterLab-а. Научиће како да повезују свој репозиторијум с другим репозиторијумима. Биће упознати са основама језика за означавање Markdown ради стилског уређивања репозиторијума и онлајн свезака са задацима. Креираће нове свеске и стећи способност манипулације постојећим свескама на свом репозиторијуму, односно на Google диску путем окружења JupyterLab односно Google Colab. Моћи ће да схвате концепт сарадничког рада у окружењу Google Colaboratory и примене га у области програмирања – истакао је реализатор Чукљевић.

Предочено је да ће Удружење сваке године конкурисати у оквиру конкурса Града са новим идејама и пројектима. Такође, Удружење „УПИТ“ у сарадњи са Факултетом техничких наука организује и изложбу макета и модела под називом Техника и предузетништво у Моравичком округу. На изложби се продају макете и модели које ученици основних школа са територије Моравичког округа израђују на часовима Технике и технологије у оквиру области Конструкторско моделовање. До сада су организоване четири овакве изложбе а сав прикупљени новац се традиционално уплаћује у хуманитарне сврхе.

Исходи „Програмирања у облаку” биће на корист ученика и наставника, а оно што је најважније јесте да ће ученици након обуке бити мотивисани да прате развој технологије, те да се непрестано усавршавају.

‒ Сматрамо да је овај приступ веома важан јер наши ученици припадају генерацији дигиталних урођеника и коришћење дигиталних уређаја им није страно. Међутим, велика је разлика између коришћења дигиталних уређаја за забавне садржаје и коришћења истих за решавање конкретних проблема у сврху аутоматицације, дигитализације и свега онога што треба да поједностави живот људи у будућности ‒ навели су реализатори пројекта.

Милица Матовић      

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.