Društvo Grad

ПРИОРИТЕТ – УРЕДНО СНАБДЕВАЊЕ ВОДОМ ДОБРОГ КВАЛИТЕТА

МЕНАЏМЕНТ ЈКП “ВОДОВОД” ЧАЧАК, О ОВОГОДИШЊИМ ПЛАНОВИМА

Приоритетни планови Јавно комуналног предузећаВодоводи у овој години су уредно снабдевање водом доброг квалитета, како грађана, тако и потрошача из области привреде, као и рационално пословање. Према речима директора Зорана Пантовића, прошла година је била уредна када је реч о водоснабдевању,  захваљујући редовним платишама, доброј сарадњи са локалном самоуправом и максималном ангажовању запослених уВодоводу”.

– Иако не може да се утиче на атмосферска дешавања, на падавине, односно, на сушу, наравно, приоритет у Програму пословања предузећа “Водовод” Чачак и у 2024. години је уредно снабдевање водом, како грађана, тако и привреде. И ове године, као и претходних, у мају формирамо и припремамо акумулацију за наступајуће лето. Иначе, припреме за летњу сезону подразумевају санирање бунарских пумпи, контролисање изворишта, прање и дезинфиковање резервоара. И ове године смо максимално припремили наш систем, како бисмо са количином воде коју будемо добијали од ЈП “Рзав”, омогућили уредно водоснабдевање наших грађана. Наравно, вода мора да буде доброг квалитета. Дакле, све мора да се одржава у санитарном режиму – наглашава директор ЈКП “Водовод” Зоран Пантовић.

 НАПЛАТА ПОТРАЖИВАЊА

Директорка Сектора економских послова Весна Тодосијевић, напомиње да ово комунално предузеће све приходе остварује на тржишту, при чему је 82 одсто прихода од продаје воде и услуге канализације.

– А остали део прихода је од услуга које предузеће обавља. Последњих неколико година је повећана грађевинска активност у Чачку, тако да су и ти приходи предузећа већи, него раније. “Водоводу” су поверени и послови и исплате радника који су ангажовани на одржавању бране “Парменац”, а средства за њихове накнаде нашем предузећу трансферише Град Чачак – каже Тодосијевић, напомињући да приходи нису исто што и приливи средстава.

Један од овогодишњих приоритета биће и наплата потраживања, каже наша саговорница, захваљујући свим редовним платишама и апелујући на дужнике да редовно измирују обавезе, како би “Водовод” и даље могао да плаћа своје обавезе и фактуре ариљском произвођачу. Проценат напалте је око 95 одсто и запослени предузећа се ангажују да буде и већи, уз максимално поштовање својих потрошача. Менаџмент жели да у директним контактима са купцима који дугују постигне договор о начину плаћања, у складу са прописима. 

– Предузеће се увек труди да максимално испоштује своје потрошаче и да не користи непопуларне мере, попут утужења. “Водовод” је прошле године дужницима два пута слао опомене. Добро је што су имале ефекта. Иако по закону нисмо обавезни да шаљемо опомене, нисмо желели да дужнике излажемо још већим трошковима. Управо због тога редовно апелујемо на грађане и позивамо потрошаче који дугују да са нашим службама постигну договор о начину плаћања, како би се избегли непотребни велики трошкови утужења – наглашава Весна Тодосијевић, подсећајући да је обавеза сваког потрошача да за промену власника, по било ком основу, достави одговарајућу документацију, како би “Водовод” имао ажурне и тачне податке.

Према њеним речима, квалитет воде је изузетан, а цена воде и услуга канализације је међу најнижима у Србији:  

– Цена коју корисник треба да плати је 100 динара по метру кубном, а просечна потрошња за месец дана за потрошаче у стамбеним зградама је пет метара кубних, док је за потрошаче у породичним објектима седам и по метара кубних месечно. Дакле, просечно, 500 динара месечно по кориснику не представља велики износ, нити оптрећење за породични буџет.

Када је реч о потрошњи воде, последњих година физичка лица потроше 75 одсто, а правана лица 25 процената.  

– Из области привреде највећи потрошач воде и услуге канализације је компанија “Слобода”, која редовно измирује своје обавезе и веома смо захвални. А остали из привреде користе 30 до 40 одсто воде. Цена воде за привреду у првој категорији је 53 одсто већа, него за физичка лица, односно, за индивидуални сектор. По Одлуци о водоводу и канализацији, цена воде за јавне установе, буџетске кориснике, здравствене установе, вртиће је иста као и за становништво, дакле, они немају увећање од 53 одсто – објашњава Тодосијевић.

КОМПЛЕТАН ПРОЈЕКАТ ЗА ИЗГРАДЊУ ВОДОВОДНЕ МРЕЖЕ У БРЕСНИЦИ

У оквиру Техничког сектора “Водовода” Чачак постоје четири целине: Служба за производњу и дистрибуцију воде, Служба за санитарну контролу, Служба за изградњу и одржавање и Служба за развој.  

– Служба за поизводњу и дистрибуцију воде бави се производњом и дистрибуцијом воде, санитарним одржавањем објеката и изворишта, електро и машинским одржавањем и одржавањем фекалних црпних станица. Имамо 46 активних резервоара и десетак у изградњи, као и 17 фекалних црпних станица. Дистрибуција воде грађанима и привреди је од 300 до 350 литара у секунди са “Рзава” и око 100 до 150 литара у секунди са сопствених изворишта. Служба за санитарну контролу, поред осталог, бави се контролом квалитета воде, узимањем и обрадом узорака и припремом за анализе, обрадом резултата, предлагањем мера за побољшање квалитета воде… Анализе се раде у нашим лабораторијама и у Заводу за јавно здравље. Служба за изградњу и одржавање се бави изградњом и одржавањем водоводне и канализационе мреже, баждарењем водомера, одржавањем специјалног возила за разгушење канализације, услугама трећим лицима, одржавањем механизације и осталим пословима. Служба за развој, која послује у дирекцији, бави се пројектантским пословима, пословима надзора на изградњи објеката, геодетским и пословима издавања услова и сагласности и одобрења за изградњу нових објеката – објашњава Љубиша Чкоњевић, заменик руководиоца Техничког сектора.

Тренутно је најактуелнија реконструкција Улице жупана Страцимира, где су радници “Водовода” већ заменили водоводну мрежу, која је била стара више од 50 година, односно, поставили су нове цевоводе и нове прикључке.

– Финансирали смо и реконструисали мрежу у Улици краља Петра, од Соколане до Љубићске улице и комплетну нову мрежу од Соколане до Цркве, а ове године ће бити урађена од Цркве до Хајдук Вељкове улице. Улица 10, односно, Булевар војводе Путника, такође из сопствених средстава, урађена је у две фазе, први део 2022, а други – прошле године. Изграђена је нова водоводна и канализациона мрежа. У Здравственој станици “Љубић” део инсталација, водоводну мрежу је урадио “Водовод” Чачак сопственим средствима, а фекалну канализацију главни извођач радова. Израдили смо и комплетан пројекат изградње водоводне мреже у Бресници. Послови су поверени ЈКП “Водовод”, док је средства обезбедило Министарство пољопривреде, која су трансферисана Граду Чачку, а Град их је пренео нашем предузећу. “Водовод” је расписао тендер и на основу тендерске документације је изабран најповољнији извођач радова. Рок за изградњу је 120 дана – каже Љубиша Чкоњевић.

Ово комунално предузеће се бави и одржавањем зграда и домаћинстава у оквиру своје делатности, праћењем губитака на водоводној мрежи, као и санацијом водоводне мреже и канализационих система. Када је реч о текућем одржавању, наш саговорник потврђује да ће санирање кварова, као и до сада, бити у најкраћем року, експресно и брзо, захваљујући екипама које дежурају 24 сата.

Н. Р.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.