Društvo

„МОРАВКА“ ИЗ БРЕЗОВИЦА ДОБИТНИК НАГРАДЕ „ЕТНО БРЕНД 2023“

Међу добитницима овогодишње награде „Етно бренд“ за најбоље робне и корпоративне брендове у Србији налази се и Пољопривредно сточарска задруга „Моравка“ из Брезовица. Свечана додела награда „Етно бренд 2023“ уприличена је у седишту Задружног савеза у Београду, где су представљени најквалитетнији производи задруга са подручја читаве Србије.

Награду „Етно бренд године“ добило је 14 задруга, пољопривредних газдинстава и малих произвођача, међу којима је и Пољопривредно сточарска задруга „Моравка“ из Брезовица, која је награђена за робни бренд у групи производа месо и прерађевине од истоимене аутохтоне расе свиња.

Горан Бојовић, директор Пољопривредно сточарске задруге „Моравка“  Брезовце истиче да их је ова награда изненадила, али истовремено и обрадовала, јер она представља велику потврду постигнутог квалитета њихових производа. 

Узимајући у обзир бројност задруга у Србији, нисмо веровали да ћемо ући чак ни у ужи избор, па нас је управо због тога ова награда Задружног савеза Србије изненадила. Сматрали смо да ће конкуренција бити жестока, јер постоје многе задруге са јачом традицијом. Припала нам је изузетна част да се упишемо на листу добитника ове престижне награде и то је за нас још једа потврда постигнутог квалитета наших производа. То ће нам дати и додатну сатисфакцију у нашем настојању да омасовимо узгој „моравке“  у Моравичком округу и да се изборимо да се наши висококвалитетни производи од ове аутохтоне расе свиња боље позиционирају на тржишту – рекао је за наш лист Бојовић.

Пољопривредно сточарска задруга „Моравка“ Брезовице је основана у априлу 2019. године.

– Од покретања иницијативе за оснивање ове задруге били смо велики ентузијасти и веровали смо да одгајање старе аутохтоне расе свиња, „моравке“, може поново да заживи на нашим просторима, пре свега, због њених великих предности и изузетног квалитета меса. Када се читав процес заокружи прерадом, добри резултати не могу да изостану. Ипак, да би се посао исплатио и остварила боља зарада у било којој области пољопривреде, произвођачи треба да схвате да су им потребна удружења, како би заједнички наступили на тржишту, а уједно и аплицирали за драгоцена средства подршке код домаћих и страних фондова. Дефинитивно, мали произвођачи су невидљиви и за наше и за инострано тржиште и због тога морају да се удружују – закључио је Бојовић.

За производе Пољопривредно сточарске задруге „Моравка“ који су већ  постали препознатљиви по свом изузетном квалитету, према речима Бојовића, постоји интересовање и неких компанија из Француске и Енглеске са чијим су представницима већ обавили разговоре.

Горана Танасковић, руководилац РПК Моравичког и Рашког округа – ОЈ Чачак, истакла је да је ово признање велики успех не само за Пољопривредно сточарску задругу „Моравка“, већ уједно и за Задружни савез Србије и све узгајиваче и прерађиваче домаћег квалитетног меса.

Нови концепти развоја тржишта пољопривредних и прехрамбених производа заговарају процес непрекидног усавршавања технологије производње и прераде хране, њеног квалитета и безбедности. На домаћем тржишту, када имамо пад сточарске производње, а посебно прерађевина од меса, награда која је дошла у руке задругара Пољипривредно сточарске  задруге „Моравка“, и то за прерађевине од аутотохне расе свиња, даје наду да је могуће спојити савремену технологију и аутотохне расе и добити производ који заслужује респект не само на домаћем тржишту, већ се отвара и могућност извоза таквих прерађевина. „Етно бренд 2023“ је ове године препознао значај малих произвођача и њихове напоре ка удруживању и опредељењу да на тржиште изнесу готове, прерађене производе од меса – рекла је Танасковић.

В. С.

Фото: Архива саговорника

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.