Društvo

Koje su najčešće usluge knjigovodstvenih agencija?

Knjigovodstvene usluge se značajno razlikuju od jednog do drugog preduzeća, stoga se klijentima nikada ne preporučuje kupovina predefinisanih paketa usluga, kako ne bi plaćali i ono što ne koriste. Odgovorna knjigovodstvena agencija, odnosno njeni zaposleni, će nakon razgovora sa klijentom proceniti potrebe preduzeća i u skladu sa njima predložiti usluge.

Knjigovodstveno i finansijsko savetovanje, usluge obračuna zarada, poslovno i pravno savetovanje su kategorije usluga koje bi za vas mogla da vrši knjigovodstvena agencija, bilo da ste mali, srednji ili veliki poslovni obrt, ili pak međunarodna agencija koja posluje na teritoriji Srbije. Savetodavne i prilagođene knjigovodstvene usluge za cilj imaju razvijanje i poboljšanje poslovanja kroz vršenje analize, uspostavljanje organizacije i izvršavanje ostalih administrativnih poslova koji su povezani sa aktivnostima vašeg preduzeća.

U nastavku ćemo se upoznati sa najčešćim uslugama koje knjigovodstvene agencije pružaju svojim klijentima, a koje možemo kategorisati na osnovne i dodatne:

Osnovne knjigovodstvene usluge

 Osnovne knjigovodstvene usluge obuhvataju sledeće:

  • Priprema knjigovodstvenih evidencija i vođenje poslovnih knjiga u skladu sa odredbama Zakona o računovodstvu i reviziji i evidencija svih finansijskih transakcija i obračuna,
  • Prikupljanje i knjiženje poslovne dokumentacije na mesečnom nivou i kontrola ispravnosti dokumentacije,
  • Obrada knjigovodstvene dokumentacije i priprema finansijskih izveštaja potrebnih za izveštajni paket,
  • Knjiženje dnevnih transakcija u skladu sa računovodstvenim principima i propisima Zakona o deviznom poslovanju, Međunarodnih računovodstvenih i finansijskoh standarda i u skladu sa MRS/MSFI,
  • Usaglašavanje mesečnih, kvartalnih i godišnjih bilansa,
  • Vođenje registra osnovnih sredstava, evidencija robnog i finansijskog knjigovodstva i mesečno usaglašavanje glavne knjige sa registrom,
  • Provera usklađenosti dokumentacije i knjiženje transakcija u skladu sa domaćim računovodstvenim standardima i propisima,
  • Ažuriranje i vođenje kadrovske evidencije, obračun zarada, naknade zarada i podnošenje poreskih prijava za redovne poreze i doprinose zaposlenih.

Dodatne knjigovodstvene usluge

Dodatne knjigovodstvene usluge obuhvataju sledeće:

Priprema statutarnih internih akata i implementacija računovodstvenog sistema

  • Priprema računovodstvenih politika u skladu sa zakonom i IFRS-om
  • Izrada Pravilnika o računovodstvu u skladu sa Zakonom o računovodstvu, kao i ostalih internih dokumenata
  • Podrška klijentima u odabiru i implementaciji ERP rešenja i računovodstvenih programa
  • Implementacija kontnog okvira i podešavanje cost centara
  • Izrada Pravilnika o popisu i ostale dokumenacije u vezi popisa u skladu sa zakonima

Izrada i predaja završnog finansijskog izveštaja

Sastavni deo knjigovodstvenih usluga je i priprema završnog računa. Knjigovodstvena agencija sastavlja redovni godišnji finansijski izveštaj po isteku poslovne godine i predaje ga u elektronskoj formi Agenciji za privredne registre. Izveštaj se mora predati najkasnije do 28. februara tekuće godine. Redovan finansijski izveštaj za prethodnu godinu predaje se najkasnije do 30. juna tekuće godine.

Završni račun za mikro pravna lica i preduzetnike obuhvata izradu: Bilansa stanja, Bilansa uspeha, i statističkog izveštaja. Velika, srednja i mala pravna lica potrebno je da uz navedenu dokumentaciju sastave i izveštaj o tokovima gotovine, izveštaj o ostalom rezultatu, izveštaj o promenama na kapitalu i napomene uz finansijske izveštaje.

Izrada poreskih bilansa i predaja poreskih prijava

Pored završnog računa i finansijskog izveštaja knjigovodstvene usluge uključuju i predaju poreskog bilansa, zajedno sa pratećim poreskim prijavama:

  • Poreski bilans,
  • Poreske prijave APD i PDP,
  • Poreski obrasci: PK, OA i SU

 Administrativno-knjigovodstvena podrška poslovanju

Knjigovodstvene usluge obuhvataju i dijapazon usluga knjigovodstveno-administrativne podrške, koje se odnose na pomoć pri administrativnoj obradi podataka:

  • pomoć i podrška za usluge platnog prometa,
  • administrativne usluge povezane sa tekućim računom kod poslovne banke,
  • priprema naloga za prenos i plaćanje, elektronska plaćanja, transfer novca i ostale usluge u zavisnosti od potreba klijenata,
  • priprema putnih naloga za putne troškove,
  • preuzimanje dnevnih izvoda iz poslovnih banaka,
  • komunikacija i saradnja sa nadležnim organima, državnim institucijama i koordinacija sa bankarskim sektorom,
  • ostali poslovi vezani za praćenje tokova novca.

Prednosti knjigovodstvenih usluga za vaše poslovanje

Angažovanje knjigovodstvene agencije čiji su zaposleni sposobni, obrazovani, marljivi, detaljni, pouzdani i od poverenja, jedna je od najboljih odluka koja ćete doneti u vašem poslovanju.

Odgovorna lica će voditi računa o pravilnosti vašeg poslovanja i njegovim finansijskim aspektima, dok ćete vi biti slobodni da se posvetite onome što radite najbolje. U svakom momentu ćete znati koliko ste napredovali na zacrtanoj lestvici rasta i u skladi sa datim informacijama moći ćete da planirate vaš sledeći korak: podizanje zajmova, angažovanje novih zaposlenih, podizanje plata ili dodelu povišica. 

U suprotnom, u vašem poslovanju bi vladala anarhija i haos, koji bi vrlo brzo povukli za sobom i druge probleme sa zakonom i nadležnim instituacijama.

Birajte pažljivo, jer birate za uspeh i budućnost vašeg poslovanja.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.