На Факултету техничких наука у Чачку од 16. до 18. септембра одржана је Девета међународна научно-стручна конференција “Technics and Informatics in Education – TIE2022”.
Конференцијске активности су започете у петак, 16. септембра, округлим столом „Подршка за развој дигиталне и психолошке отпорности студената путем вршњачког решавања проблема и умрежавања: ЕРАСМУС+ пројекат и везе са другим пројектима“. Представници пројекта „Оснаживање дигиталне и психолошке резилијентности путем вршњачког умрежавања у онлајн окружењу у кризним ситуацијама – DigiPsiRes“ у оквиру Еразмус+ пројекта партнерстава за сарадњу у високом образовању презентовали су резултате остварене током прве године реализације пројекта. Координатор пројекта DigiPsiRes је Универзитет у Крагујевцу, а партнерске установе из европског образовног простора су Универзитет у Фођи – Италија и Универзитет Казимир Велики у Бидгошчу – Пољска.
Наредног дана, поздравним обраћањем декана Факултета техничких наука у Чачку проф. др Данијеле Милошевић свечано је отворена Конференција. Присутне учеснике и госте су поздравили: проф. др Небојша Митровић, ко-председник Научног одбора Конференције, проф. др Драган Ђурчић, координатор пројекта DigiPsyRes и проф. др Милош Папић, члан Градског већа Града Чачка, у ресору просвете, науке и културе. Овај научни скуп су подржали и поздравили присутне и представници гостију, проф. др Шпиро Ивошевић, декан Поморског факултета у Котору – Универзитет Црне Горе и проф. др Дамир Пурковић, руководилац Департмана за политехнику Свеучилишта у Ријеци.
Конференција је настављена пленарним предавањима наставника Универзитета у Крагујевцу: проф. др Мирославa Бјекићa (ФТН у Чачку) о онлајн ресурсима за подршку настави техничких предмета и проф. др Дарка Хинића (ФИЛУМ и ПМФ у Крагујевцу) о проблемима коришћења интернета.
У знак сећања на проф. др Драгана Голубовића, који је 2006. године основао ову конференцију, у наставку пленарног дела о његовим академским и професионалним активностима говорили су професорови најближи сарадници, пријатељи и студенти.
У другом делу конференције у паралелним сесијама истраживачи су изложили радове тематски груписане у седам секција. Ове године радове су потписала 184 аутора из 9 земаља, а у различитим конференцијским активностима су укључени истраживачи из 14 европских и ваневропских земаља.
Трећи конференцијски дан обележило је разматрање актуелне сарадње универзитета и школа у образовању наставника технике и технологије, као и информатике и рачунарства. Дискусијом о достигнућима самог научног скупа, наглашени су доприноси конференције размени научних и стручних знања и искустава између експерата, истраживача и практичара у области техничког, технолошког и информатичког образовања. Проглашен је најбољи рад младог аутора Data analysis for COVID-19 using regression methods, који је написао Немања Јовановић, докторанд ФТН у Чачку, саопштен на секцији ИТ образовање и пракса.
Kонференцијa традиционално, сваке друге године, окупља наставнике, истраживаче и практичаре из области техничко-технолошког образовања, под покровитељством Министарства просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије. Наредна, јубиларна 10. конференција одржаће се 2024. године на Факултету техничких наука у Чачку.
Извор: ФТН