Društvo

„ДИЈАЛОГ ПРОМЕНА – ОД ИГРЕ ДО КЊИГЕ“

ЧАЧАНСКИ КЛУБ РОДИТЕЉА И НАСТАВНИКА И НАРНС РЕАЛИЗУЈУ ЗНАЧАЈАН ПРОЈЕКАТ

За већину деце и њихове родитеље полазак у школу представља радостан догађај, али и велики „притисак“. Како ће се дете уклопити, да ли ће моћи да савлада лекције, какав ће му бити учитељ… Родитељи страхују и како ће се сами снаћи у тој новој „улози“, па им се често чини да по други пут седају у школску клупу. Ови стресови понављају се и када дете прелази у пети разред, онда у средњу школу… Да би све то било једноставније, Нацонална асоцијација родитеља и наставника Србије (НАРНС) и Клуб родитеља и наставника Чачак у нашем граду спроводи Пројекат “Дијалог промена – Од игре до књиге”.

Састанак радне групе

Родитељи предшколаца су у јануару и фебруару имали прилику да учествују на радионицама „Позитивно васпитање“ и „Рана писменост“, које су одржане у вртићима „Сунце“ и „Бамби“. У вртићу „Бошко Буха“, у понедељак, 7. марта, одржан је родитељски састанак са основним информацијама о припреми за школу, развијању позитивног односа према учењу, радним навикама… О истим темама родитељи предшколаца из вртића „Сунце“ и „Бамби“ моћи ће да чују на састанку већ следећег уторка, 15.марта.

Сања Мирковић, координатор НАРНС-а у Чачку, наводи да пројекат „Од игре до књиге – допринос успешној транзицији из предшколске установе у основну школу“ траје од августа прошле до јула ове године. Донатор целог програма је Европска унија.

Циљ је успостављање дијалога између цивилног и јавног сектора у оквиру пројекта „Дијалог промена: Подршка реформама кроз сарадњу организација цивилног друштва и јавних власти“, који је Београдска отворена школа покренула са деветнаест партнерских организација – рекла је Мирковић.

УМРЕЖАВАЊЕ СВИХ КОЈИ ВАСПИТАВАЈУ И БРИНУ О ДЕЦИ

Прелазак из предшколске установе у основну школу једна је од највећих промена у животу детета, које се управо у том периоду налази у врло динамичном и убрзаном развоју, потврђује и Слађана Васиљевић, психолог и саветник НАРНС-а.

– Овај транзициони период, посматран као процес који траје више месеци, одређен је претходним искуством детета, али и пружањем подршке из различитих система – породице, школе и предшколске установе. Ефикасност овог процеса зависи од квалитета односа и усаглашеног деловања три наведена система. Један од циљева пројекта је повезивање и умрежавање свих укључених страна – рекла је Васиљевић.

Да би период преласка из предшколске установе у школу био безбрижан  и чачанским малишанима и њиховим породицама, удружили су се запослени у Предшколској установи „Радост“, основним школама „Филип Филиповић“ и „Ратко Митровић“, Клуб родитеља и наставника Чачак, који су израдили план активности.

ДА ПОЛАЗАК У ШКОЛУ БУДЕ РАДОСНО ПУТОВАЊЕ

Родитељски састанак у вртићу „Бошко Буха“

Вера Јовановић, директорка ПУ ,,Радост“, исакла је да прелазак детета из предшколске установе у основну школу са собом носи значајне промене у животу сваког детета.

– Како бисмо то олакшали, првенствено деци, а и родитељима, и учинили полазак у школу радосним, успешним и незаборавним путовањем, а не стресним догађајем, стручни тим ПУ ,,Радост“, у сарадњи са представницима основних школа, укључен је у пројекат ,,Од игре до књиге“. Осмислили смо и предузели низ активности, како бисмо свој деци омогућили полазне основе једнаких могућности, олакшали успостављање социјалних односа у новом, школском окружењу, повећали њихову мотивацију и позитиван став према школској средини. Повезивање вртића и школе омогућава школском особљу да настави дотадашњи васпитно-образовни рад у предшколској установи. Стручна служба ПУ и васпитачи дају информације стручном особљу школе, бринући о посебности и индивидуалности сваког детета – рекла је директорка Јовановић и истакла да све активности воде остварењу заједничког циља – успешног преласка детета у школско окружење.

У својим учионицама и кабинетима Основна школа “Ратко Митровић“ дочекаће 23. марта предшколце ПУ „Радост“, који ће кроз разноврсне активности упознати ову школу.

Састанак у ОШ „Ратко Митровић“

– Ми у школама немамо праву информацију шта деца раде у вртићима, које су њихове могућности… Циљ је да се све установе „увежу“, да би прелазак деци учинили безболнијим, да се не би кретало од нуле, односно да се валоризује рад васпитача у вртићима – рекао је Ђуро Церанић, директор ОШ „Ратко Митровић“ и подсетио да је ова установа била прва у Чачку са концептом целодневне наставе за прваке и другаке, која је уведена пре пет година. Касније, њиховим стопама кренуле су и друге школе.

Из НАРНС-а и чачанског Клуба најављују још много заједничких активности у школама и вртићима, које ће организовати до јуна ове године.

В. Т.

СВИ НА ИСТОМ ЗАДАТКУ…

Реализацију пројекта у Чачку подржала је локална самоуправа и Школска управа Чачак. Радни тим чине представници локалне самоуправе, начелник Школске управе Чачак, директор, стручни сардници и васпитачи ПУ „Радост“, директор, стручни сарадници и учитељи школа „Ратко Митровић“ и „Филип Филиповић “, као и Клуб родитеља и наставника Чачак. У оквиру ПУ „Радост“ у пројектне активности укучени су деца, родитељи и васпитачи дечјих вртића „Бошко Буха“, „Бамби“ и „Сунце“.

ПРИРОДАН ПУТ ОДРАСТАЊА

– „Спакујете ранац у вртићу, покупите преосталу одећу и флашицу с водом, поравнате цртеж који се згужвао у ормарићу и онда изађете на капију последњи пут. И живот не буде исти“. Овим је речима Хедвиг Монтгомери врло симболично представио прелазак детета из света предшколца у свет школарца. Од школе, од предшколске установе, од учитеља који ученика дочекује, од васпитача који дете испраћа зависи да ли ће та промена бити стрес или природан пут одрастања – рекла је Слађана Парезановић, руководилац Школске управе Чачак и додала је кроз пројекат  НАРНС-а, ПУ „Радост“ препознала значај развијања међусобне сарадње.

ПРАКТИЧНЕ РАДИОНИЦЕ – СВЕ ЈЕ ИГРА, КРОЗ КОЈУ СЕ УЧИ

Славица Лужанин, директорка ОШ „Филип Филиповић“, рекла је да је већ договорена сарадња са чачанским вртићима. У школи су организовали ликовни конкурс за предшколце, који ће бити награђени…

– Васпитачи ће доводити групе малишана у школу, како би осетили „школску“ атмосферу, упознали се са другарима из првог и другог разреда. За њих ће бити организоване разне радионице. Кроз игре и вежбе потребно је да се поспеши моторика шаке, што је у том узрасту веома важно. Погрешна је представа да деца треба да знају да пишу или читају када крену у школу. Али, нажалост, долазе нам деца која не знају да држе оловку! – навела је Лужанин један од феномена дигиталног доба.

Предвиђене су и спортске радионице, као и састанак родитеља са „првачким“ учитељима, који ће говорити како на прави начин припремити и ослободити дете страха од школе… 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.