Grad

У СУСРЕТ ВИШЕСТРУКИМ ЈУБИЛЕЈИМА

ИНТЕРВЈУ: МИЛЕНКО КОСТИЋ О НОВИМ ИНВЕСТИЦИЈАМА И УСЛОВИМА ПРИВРЕЂИВАЊА ТОКОМ ПАНДЕМИЈЕ

Миленко Костић, власник Компаније „АутоЧачак“ и више других предузећа у нашем граду и земљи, први квартал ове године започео је значајним инвестицијама у оквиру пословног комплекса у Коњевићима. У току је комплетна реконструкција фарбарско-лимарске радионице, ресторана „Коле“, прилаза управном делу објекта и изградња бензинске пумпе „Тојота“ на обилазници око Чачка. Укупна вредност инвестиције је око три милиона евра. Само „АутоЧачак“ данас запошљава 560 радника који раде у Београду, Чачку и Нишу. Са Миленком Костићем разговарамо о условима привређивања у околностима ограниченим пандемијом, новим стандардима пословања, јубилејима које ће обележити ове године, његових 50 година радног стажа и наследницима којима, како најављује, планира да повери своје послове…

Осврните се, ипак, на претходну пословну годину која је за привреду била веома тешка. Како су се пандемија и изолација одразиле на пословање у Вашој компанији?

– Прошла година почела нам је два-три месеца немогуће, било је ко пред неку несрећу. Радили смо два-три месеца одлично, онда је кренула ова епидемија која је стварно уздрмала целу привреду Србије. Нормално, одразило се то и на пословање „АутоЧачка“ и завршили смо прошлу годину са мањим прометом, негде од 30 до 35 одсто. Није то нас много уздрмало захваљујући неким претходним добрим резултатима фирме и ми смо све то пребродили, чак нисмо ни узимали субвенције од државе, нисмо хтели да их узмемо. Кренули смо у ову годину коректно, није то још опоравак као што је био, али коректно.

Да ли се та криза одразила и на стандард радника, да ли је било отпуштања, или можда чак и запошљавања?

– Што се тиче радника, ниједног нисмо отпистили, смањења плата није било, чак је било и нешто повећања, примљено је сигурно 10, 12 људи прошле године у „АутоЧачак“, а примљено је и до 30 људи у „Ауто Чачак комерц“. И ту имамо доста инвестиција, тако да радници нису осетили ову епидемију. Било је и доста болесних људи, никога нисмо угрозили финансијски, плате су биле редовне, захваљујући савесном раду у протеклом времену, али и будућем, идемо даље у нове победе.

Кренули сте у озбиљне инвестиције у 2021. години… У току је комплетна реконструкција фарбарско-лимарске радионице, ресторана „Коле“, прилаза управном делу објекта, бензинске пумпе…

-Кренули смо нормално у овој години са новим инвестицијама са новим стандардима које нам траже партнери. Лимарија, фарбара и магацин имаће више од 1.200 квадрата, биће повезани у једној линији, то је сад по неким новим стандардима, тако нам је „Шкода“ тражила и ми те стандарде испуњавамо онако како нам партнер зада. Кренули смо са реконструкцијом фарбаре, лимарске радионице, магацинског простора, тако да ћемо имати негде око 200 одсто веће капацитете него што смо имали у претходном времену. Постоји архитекта који ресторан реконструише од степеништа до целе унутрашњости, биће замењена столарија, плочице, столарија није мењана 30 година. Друго, при крају нам је завршетак бензинске пумпе код „Тојоте“, коју исто финансира „АутоЧачак“ вредности, сигурно, близу милион евра. Инвестиција лимарије и фарбаре прећи ће сигурно милион и по евра, тако да ћемо ове године, сигурно, близу три милиона евра финансирати у стандарде и унапређење „АутоЧачка“.

Ове године очекује Вас и обележавање неколико значајних јубилеја?

– Ове године обележавамо три важна јубилеја: 30 година постојања „АутоЧачка“, 25 година сарадње са „Шкодом“ и 50 година мог радног стажа. Зато и сређујемо фирму, планирамо прославу ако нам дозволи епидемија, бићете позвани сви, мене „Чачански глас“ прати од кад сам кренуо, и кад је био друштвено предузеће и приватно, и ја се стварно захваљујем сарадњи са „Чачанским гласом“, сарадња је обострана и надам се да ће и убудуће бити.

Када очекујете завршетак овог обимног посла?

-За месец, месец и по дана, биће све то комплетирано, ја се надам да до јула све то буде цакум-пакум, а за прославу ћемо чекати кад нам Бог да, кад ово са епидемијом прође. Дан фирме је 12. јун, реално, ми ћемо технички стићи све да урадимо, али све је до епидемије. Није битно, можемо прославити и у септембру. Битно је да у овој години то обележимо на прави начин.

Планови за будућност?

-Реално, тад мислим и да предам фирму синовима и деци, они су оспособљни да наставе посао, ја сам задовољан са децом. Старија ћерка води „Тојоту“, ова двојица, један ће водити посао у Београду, један у Чачку, а најмлађа ћерка се укључује од Нове године. Она студира економију, трећа је година, тако да морају да ме растерете. Ја сам ту да помогнем колко год будем могао, битно ми је, они ми дају елана. Тешко би то ишло да је другачије. Ја сам задовољан децом.

Шта мислите о перспективама за младе у овој земљи?

– Ми морамо да те младе људе сачувамо, јер ћемо брзо доћи у проблем да нећемо имати кадрова. Ја сам увек ту, чак и стипендирам и код мене за ових 30 година није пет људи напустило посао. Значи, људи морају да се чувају, кадрови су број један. Да би човек успео мора да има кадрове, а у кадрове мора да улаже, да људи пристојно примају плате. Да им омогућимо нормалан живот у Чачку, не би нико ишао одавде да не мора да иде. Нигде нема лепше него у свом крају, ја и својој деци не дам да иду далеко од мене, а мислим да и држава о томе мора да брине. Ја мислим да то иде у добром правцу, да се доста инвестира у Чачак, да се чак неки људи враћају… Ја сам скоро примио два, три мајстора који су били у Немачкој, који су већ нашли рачуницу да живе овде и да им је боље него у Немачкој. Сама држава мора да омогући тим људима да остају овде, а не да одлазе.

И „Ауто Чачак комерц“ већ годинама успешно послује?

– „Ауто Чачак комерц“ слави догодине двадесет година сарадње са „Ивеком“. Са њима сарађујем скоро четрдесет година, они су некада били у Крагујевцу са производњом камиона, онда је то стало. Пред двадесет година сам кренуо да радим директно са Италијанима, од пре три, четири године постали смо и за „Ивеко“ импортер, као што смо и за „Шкоду“. „Ауто Чачак комерц“ је једна стабилна фирма, са врло школованим кадром, са просеком нето плате већ сада, преко 80.000 хиљада. Израста у једну перспективну фирму, и ја сам врло задовољан и са послом и са кадром који тамо ради. Угоститељство је, знате, ове године капитулирало, али сређујемо локале, спремамо се и надамо се бољим данима. Предузеће „Морава“ има иза себе „АутоЧачак“, и обрнуто. И ту нисмо људе дирали, ту су мање плате, зато што је угоститељство много осетило због епидемије, али се надамо да ће ово лудило проћи, па ће и они кренути правим путем.

У Чачку сте били донатор и добротвор кад год је затребало, хоће ли тако бити и даље?

-Што се тиче „АутоЧачка“ и у прошлом и у будућем времену, ми смо помагали и болнице и обданишта, и спортске клубове, и цркве… У Чачку иде у добром правцу, али не може све да се уради преко ноћи. Знам да је решење за затворени базен већ направљено и то ће бити реализовано за две, три године, излазак на Мораву је много лепо урађен, моного се улаже у Чачак, у путеве, значи, ради се према могућностима, јер Чачак нема неки буџет да би могао да инвестира стотине милиона евра у неке капиталне ствари, то мора Република да инвестира и мислим да је и Република доста дала овом граду, а надам се да ће још више дати, и ја сам лично задовољан. Најважније је да смо добили ауто-пут и нове саобраћајнице које се граде, видим да доста људи купује земљу и планира да инвестира у нашем граду, запошљавају се људи. Може неко да води ову или ону политику, али реално је да је последње четири године много урађено и тврдим да ће Чачак за десетак година бити центар Србије.

Зорица Лешовић Станојевић

Фото: Драган Корићанац

ПРВИ У ЗЕМЉИ УВЕЛИ ФАРБАЊЕ ЕКОЛОШКИМ БОЈАМА

Реконструкцију ресторана и простора који води до управе компаније показао нам је Драгомир Пајовић, радник „АутоЧачка“ од оснивања, док је о реконструкцији фарбарско-лимарске радинице и проширењу простора говорио Иван Милојевић, менаџер сервиса пословне јединице „АутоЧачка“.    – Повећали смо капацитете сигурно 200 одсто, тако да ће нова радна линија имати око 1.250 квадратних метара корисног простора. Поред услуга општих поправки које имамо у сервису, значи, механичарско-електричарске, ми већ годинама нудимо услуге лимарско фарбарских поправки по најновијим Volkswagen технологијама. Први смо у земљи још 2006. године увели фарбање еколошким бојама на воденим базама, а сад те капацитете проширујемо. Наравно, радимо услуге и за друге брендове, али „Шкода“ има приоритет. У овом моменту је попуњеност „Шкодом“ 99 одсто. За ту сврху купљена је и нова фарбарска комора са најновијим стандардима.    

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.