Наша компанија “Алеф Тројни” отворила изложбено-галеријски простор у Норвешкој
СРПСКИ НАМЕШТАЈ У ТРОЛОВОЈ ПЕЋИНИ
Када су се прошле године у компанији “Алеф3” одлучили да, поред основне делатности грађевинарства, започну и производњу уметничког намештаја, наметнуло се и питање тржишта за њихове веома квалитетне и оригиналне производе, потпуно ручне израде. Одлука да се први корак у освајању купаца Европе направи од крајњег севера, тачније од Норвешке, наметнула се из више разлога. Један од њих је свакако јака привреда земље Викинга, која је синоним за квалитет производа. Креативци из “Алефа3” су недавно, за веома кратко време од прве идеје, остварили свој сан и на 50 километара од Осла, у граду Свелвик, опремили галеријско-продајни простор “Trolhulle“ (Тролова пећина).
Наводећи податке Привредне коморе Србије да је прошле године из Србије извезено 145.000 кубика дрвета за 45,3 милиона евра, у Компанији кажу да би се од ове количине, рецимо, за извоз могло направити пет милиона столица, вредности 265 милиона евра! А та би производња могла да запосли 5.000 радника.
– Намештај који Европљани данас купују из Кине, прави са од дрвета из Србије. А купци из ЕУ по целој Европи траже замену за Кину. Индустрија намештаја може бити одржива, јер радне снаге овде имамо више него довољно. Потребно је дрво, а и тога је довољно. Ови подаци су нас замислили и инспирисали да се упустимо у причу пословне сарадње Норвешке и Србије – започиње причу Неда Митић, технички менаџер “Алефа Тројног”.
Да би решили питање огромне удаљености и језичке баријере, Компанија се учланила у Српско-норвешки бизнис форум (СНБФ), који је основан у мају 2016. Један од иницијатора је Оге Сакслунд који је међу науспешнијим пословним људима у Норвешкој. Пре него што су одлучили да дођу на непознато тржиште, тим из “Алефа3” спровео је веома детаљно истраживање о привреди, али и навикама становника Норвешке, једне од најбогатијих земаља.
– Код Норвежана је јако изражен економски патриотизам, који се може видети на сваком кораку, посебно у маркетима… С обзиром на све што смо сазнали, схватили смо да пробој на то тржиште неће бити лак и једноставан. Желели смо да покажемо квалитет и високу вредност наших производа, али и да се приближимо њиховом начину размишљања и вредностима – објашњава Тања Петровић, главни менаџер Компаније.
Баш због оваквог става, у Компанији су се одлучили да “искористе” везаност Норвежана за тролове, који су описани у многим бајкама. А оно што у “Алефу Тројном” стварају и те како се “поклопило” са митологијом о овим “шумским бићима”. Простор за реализацију своје идеје нашли су у Свелвику, малом и лепом месту на обалама Drammen фјорда. У опремању простора тиму уметника – креативаца, који су чинили власник компаније Душан Јечменица, Милан Младеновић и Неда Митић, а који су успели да за неколико дана рада дочарају атмосферу, базирану на норвешким митским бићима, помогла је још једна чачанска компанија – „P.S. fashion“, из које су “Алефовцима” поклонили лутке за експонате. Простор је стилизован у форму “Тролове пећине”, где “пећински људи” заокружују уметнички концепт, стварајући бајковит амбијент…
…Норвешка је на почетку “Алефовог” пута у Европу. Већ се размишља и о немачком тржишту, а за предстојећи Сајам намештаја у Београду планирају нови, мало комерцијалнији програм. А од квалитета се неће одступити.
В. Тртовић
У ИДИЛИ СЕВЕРНЕ ЗЕМЉЕ
Да су у “Алефу3” изабрали право место за своје уникатне производе говори и податак да Свелвик има одлично окружење за уметност и културу и богат је културним активностима. Сваког лета организује се поставка најважнијих норвешких скулптора у центру Свелвика. Оно што ово место чини јединственим је то што има најкраћу трајект линију на свету. Такође, одржавају се Вестфолд фестивалске игре, са породичним наступима, концертима и другим активностима. Са својим бројним белим вилама дуж приморја, Свелвик се често назива идилом северне земље на југу и примамљиво је за туристе.
Цео текст можете прочитати у новом броју “Чачанског гласа”