Aktuelno Društvo

НОВИНЕ МЕДИЈСКЕ СТРАТЕГИЈЕ – ЗА БОЉИ ПОЛОЖАЈ НОВИНАРА И БОЉЕ ИЗВЕШТАВАЊЕ (ВИ)ДЕО)

Сиромашењем и пропадањем медија, не прети се медијској индустрији, већ демократији и транспарентности у друштву, коју медији морају да обезбеде у интересу грађана, могло се чути на трећој јавној расправи о медијској стратегији, која је данас одржана у Регионалном центру у Чачку. Како су оценили чланови радне групе за израду Нацрта стратегије, овај документ би требало већ у другој половини априла да се нађе на разматрању на једној од седница Владе Републике.

Положај медија и њихова улога у једној друштвеној заједници је у нераскидивој вези са интересима грађана који у њој живе. Медији су гласило јавног мњења, али положај новинара, како кажу, у нашој земљи је прилично девастиран. „Безбедност и економска стабилност новинара би требало да буду у фокусу медијске стратегије, како би они слободно и квалитетно извештавали јавност“, нагласио је Нино Брајовић из УНС-а.
Стојан Марковић, испред „Локал пресс“ – а је прокоментарисао да би једна од значајних новина будуће медијске стратегије требало да буде олакшавање положаја локалних медија и регулисање конкурсног суфинансирања јавног информисања кроз пројекте од јавног интереса. “ „Потребан је нови правилник којим би се суфинансирали пројекти који су од интереса за грађане, а не финансијску одрживост медија, јер то није друштвено оправдано“, нагласио је Марковић.
Иако у читавој Европи постоје, код нас нема синдиката новинара или су врло слаби, зато је један од најзначајнијих нацрта постојање социјалног дијалога и потписивање колективног уговора, што би представљало медијски устав, сматра Драгана Чабаркапа из Синдиката новинара Србије.
Између осталог, тема расправе била је и приватизација преостала три медија у државном власништву – „Новости“, „Политике“ и „Тањуга“.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.