Помоћник градоначелника за област месне самоуправе и инфраструктуре Милан Бојовић, потврђује да ће и 2019. година, као и претходна, бити успешна у реализацији планираних инвестиција, на понос свих грађана Чачка. Поред бројних активности, како наводи наш саговорник, у овој години биће реализоване веома важне инвестиције у области путне инфраструктуре, изградња Улице 10, реконструкција Улице Александра Савића (са изградњом тротоара), асфалтирање улица Гвоздена Пауновића, Овчарско-кабларских манастира, Рајка Шутића и прилазног пута до видоковца на Каблару (уз изградњу паркинга и окретнице), за које су већ потписани уговори.
УЛИЦА 10 И ВЕСЕЛИНА МИЛИКИЋА КАПИТАЛНЕ ИНВЕСТИЦИЈЕ
Планови Града Чачка за обнову и изградњу путне инфраструктуре и за ову годину су веома амбициозни. Активности реализоване током 2018, нарочито у последњем кварталу године, и асфалтирање око 50 километара саобраћајница на чачанској територији додатна су обавеза да ове године наставимо још јачим темпом, каже у разговору за “Чачански глас” Милан Бојовић, помоћник градоначелника за област месне самоуправе и инфраструктуре.
– Неке активности су наслеђене из прошле године, као уговорне обавезе, и оне ће бити прве у области изградње путне инфраструктуре, које ћемо реализовати током 2019. године, са акцентом на значајним градским саобраћајницама, почев од вишедеценијског чекања и најављивања Улице 10 (од кружног тока код Медицине рада до Малог парка код Аутобуске станице). Сви услови су створени и почетак радова, једног од најзначајнијих капиталних пројеката, очекујемо до краја марта. На последњој седници Скупштине града одборници су усвојили измену програма пословања ЈКП “Водовод”, којим су предвиђена финансијска средства у износу од око 25 милиона динара за изградњу водоводне и канализационе мреже. До сада смо имали више састанака са представницима свих јавних комуналних предузећа, како локалних, тако и републичких, почев од “Електродистрибуције”, преко “Телекома” и “Србијагаса”, до “Водовода” и “Грејања”, како би све инсталације у конструкцији Улице 10 биле дугорочно решене. Иначе, кроз усвајање програма развоја туризма Града Чачка, као један од проблема, уочили смо недостатак паркинг места за туристичке аутобусе, па смо током финалне израде пројекта ове улице предвидели и локацију за паркинг ових аутобуса – објашњава Бојовић.
Радови у Улици Веселина Миликића започели су сечом дрвећа поред паркинга код Градског парка, што је предвиђено пројектом реконструкције ове улице, као и решењем Комуналне инспекције, у коме се наводи да је било неопходно посећи 24 стабла због њиховог лошег стања. Пројектом је предвиђена садња 62 стабла на овој траси, али је са ЈКП “Градско зеленило” планирано да са унутрашње стране Градског парка буде засађено додатних 40 стабала. Град Чачак и Министарство привреде заједно ће уложити око 33 милиона динара у комплетну реконструкцију Улице Веселина Миликића, дужине 440 метара, подсећа наш саговорник.
– Припремни радови су у току, завршено је уклањање растиња, што је изазвало реакције одборника опозиције и дела јавности. Уместо посечених 24, имаћемо 100 нових стабала. Највећи број стабала је иструлио, а многа су била потенцијална опасност да падну током олујног невремена и угрозе безбедност суграђана. Представници опозиције су сматрали да је било могуће реконструисати улицу уз очување постојећих стабала, али то је погрешан став, с обзиром на чињеницу да је корен липе хоризонталан, прилично разгранат. Свака реконструкција улице подразумевала би оштећење кореновог система и постојала би опасност да се та стабла осуше за једну или пет година. Пројектом је предвиђена садња стабала старости од три до пет година, али у договору са “Градским зеленилом” већ смо набавили саднице лалиног дрвета, старости од 10 година. Дакле, потпуно зрела и формирана стабла, без могућности сушења и спорог развоја. Нова стабла биће у бетонским корсетима, без могућности оштећења коловоза и тротоара. Планом је предвиђено да буде сужена коловозна конструкција, која ће бити потпуно исте ширине као и Улица краља Петра. Грађани ће добити тротоар ширине 1,7 метара поред Градског парка и укупно 135 паркинг места, од којих ће осам бити за инвалидна лица. Уколико се буде радило планираном динамиком, реконструкција би требало да буде завршена за два до три месеца. Пројекат саобраћајне сигнализације у појединим моментима подразумева потпуну обуставу саобраћаја, али с обзиром на то да је ово централно градско подручје и да је овде Хитна помоћ, трудићемо се да омогућимо комуникацију бар једном коловозном траком, а вероватно ћемо отворити и пролаз до табле “Хотел Морава”. Редовно одржавамо састанке са представницима Саобраћајне полиције и свих јавних предузећа која учествују у извођењу радова и верујемо да ћемо добром координацијом убрзати радове – нагласио је Бојовић.
Цео текст у последњем броју Гласа…
Н. Р.