Aktuelno

SRPSKE BANJE POTENCIJAL ZA EVROPSKO TRŽIŠTE

U Čačku je u sredu održana radionica na kojoj je organizacija “WITOS” iz Nemačke predstavila projekat „Promocija zdravstvenog turizma Srbije u Nemačkoj“, čiji je cilj promocija srpskih banja, prevashodno na nemačkom, ali i na čitavom evropskom tržištu. Projektom je obuhvaćeno devet banja iz Srbije. Turistička organizacija Čačka na štandu sa Turističkom organizacijom Srbije na Sajmu turizma ITB u Berlinu, predstavila je u martu ponudu u oblasti zdravstvenog i medicinskog turizma,  uz učešće Atomske banje Gornja Trepča i time inicirala održavanje ovog značajnog stručnog skupa u Čačku, gde su bili prisutni eksperti iz organizacije “WITOS” i menaxment devet banja iz Srbije, koje učestvuju u projektu.

2

Aleksandra Dolapčev, menaxer za tržište Nemačke iz Turističke organizacije Srbije je naglasila da je Atomska banja Gornja Trepča jedna od prvih iz Srbije koja se „probila“ na nemačko tržište. Ona je takođe, istakla, da pre nego što dočekamo turiste iz Evrope, „moramo uraditi domaći zadatak“.

– Cilj ove radionice u Čačku je da vidimo šta je to što nudimo, šta bi trebalo popraviti, da bismo prve goste dočekali spremni – rekla je Dolapčev.

Damir Radić iz organizacije „WITOS“, a inače koordinator na projektu istakao je da se dugo radilo na tome da se dovedu nemački stručnjaci koji bi srpske banje povezali sa nemačkom privredom, naglasivši da one imaju veliki potencijal, jer su jedinstvene.

milun

–  Prednosti srpskih banja su originalne metode lečenja. U evropskim banjama je većinom velnes program, koji podrazumeva sportsku rekreaciju, estetsku hirurgiju ili kozmetičke tretmane, dok su srpske banje kao medicinske ustanove. To su kao ulepšane bolnice, što će mnoge strane pacijente privući na alternativne metode lečenja, koji njima uopšte nisu poznati – rekao je Radić.

Prema rečima prof. dr Petera Bekera iz“ WITOS“-a, međunarodnog konsultanta za razvojne projekte u turizmu, godišnje 37 miliona Nemaca putuje u banje. Zato je, smatra on, neophodno promovisati i raditi na marketingu srpskih banja, koje su slabo poznate u Nemačkoj, a poseduju izuzetne kvalitete. On je takođe naglasio, da se za prevazilaženje eventualnih nedostataka u banjama odabranim za promociju na evropskom tržištu, u smislu nadogradnje i poboljšanja uslova u njima, očekuje finansijska pomoć Evropske unije, upravo zahvaljujući projektu „Promocija zdravstvenog turizma Srbije u Nemačkoj“.

3

Gordana Majstorović iz TOČ-a naglasila je da su Atomsku banju Gornja Trepča već posetili nemački eksperti.

– Ovaj projekat će svakako doprineti bržoj i efikasnijoj promociji Atomske banje Gornja Trepča. Neki od eksperata su već dolazili i zaista bili oduševljeni čime ona raspolaže. Kako od smeštaja, tako do rehabilitacije koja je veoma bitna. Bili su veoma zadovoljni standardima koji se primenjuju, načinima lečenja, osobljem… – rekla je Majstorović.

Realizaciju ove radionice, uz Grad Čačak, podržali su Ministarstvo zdravlja, Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija i Turističke organizacije Srbije, čiji su predstavnici takođe prisustvovali stručnom skupu.

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.