Aktuelno Društvo

ПОДЕЛИТЕ БРИГУ О ДЕЦИ СА СТРУЧЊАЦИМА

РОДИТЕЉСКИ ТЕЛЕФОН, БЕСПЛАТНИ И АНОНИМНИ ПОЗИВИ

Родитељски телефон реализује се од маја прошле године и траје до 2018. године. Zeljka BurgundПројекат подржава УНИЦЕФ, а на националном нивоу реализује Центар за заштиту одојчади, деце и омладине из Београда. Министарство за рад, запошљавање, борачка и социјална питања подржава развој ове услуге са циљем да се обезбеди системски приступ подршке породици. Сви позиви су бесплата и анонимни, а број (0800-007-000) може позвати сваки родитељ и друга одрасла особа забринута за дете и разговарати са стручњацима у вези са различитим животним ситуацијама када је потребно донети важне одлуке за дете и породицу. Родитељски телефон ради од 17 до 20 часова, сваког дана осим подедељком, и доступан је и са фиксног и мобилног телефона.image-0-02-01-a87da0d306860f9f59d31f297e8035f670d79021e5c57bd1362f8a80dbf27499-V

Како функционише Родитељски телефон, која су најчешћа питања родитеља стручњацима, какви су резултати овог пројекта, као и о другим важним темама, разговарали смо са Жељком Бургунд, руководиоцем услуге.

Према њеним речима, родитељи најчешће траже савете везане за нове животне изазове са којима се суочава њихова породица, као што су полазак деце у вртић, школу, дилеме везане за избор будуће професије, губитак посла, пресељење…

– Ове сroditeljski telofon timитуације често се манифестују променама у функционисању породице, а деца постају уплашена, повучена у себе, изненада агресивна, несигурна, односно мењају понашање. То родитељи понекад не могу да разумеју, преиспитују сопствене родитељске компетенције, тако да имају потребу да поделе своје дилеме и сумње са неким ко је стручан, неутралан и објективан и да затраже одговарајући савет. Велики број позива се односи и на поремећене породичне односе, тешкоће са којима се родитељи сусрећу у процесу развода, доделе старатељства над децом, као и на последице које ове трауматске ситуације изазивају код деце – објашњава Жељка Бургунд.

Најчешће теме разговора са родитељима се односе на развојне фазе и очекивана понашања за календарски узраст, школу и учење, вршњачке односе, сексуалност, адолесценцију и промене у понашању које изазива, ризична понашања код младих, при чему је посебан акценат на употреби психоактивних супстанци… Родитељски ауторитет и како балансирати љубав и  васпитање, насиље у породици и вршњачко насиље, развод брака родитеља  и утицај на децу, брига за добробит и ”прави пут” деце – само су неке од тема које најчешће интересују родитеље.

На позиве одговара тим од 25 искусних саветника, а то су психолози, педагози и соцfoto 1ијални радници са искуством, који раде махом у систему социјалне заштите, односно подршке деци и породици. Они су обучени  додатно за рад на саветодавном телефону, од стране стручњака из иностранства који раде дуго година на СОС телефону за родитеље…

…План је да ова услуга буде видљивија за што већи број родитеља, доступна већи број сати током дана и да тим стручњака који одговара на позиве буде што компетентнији, како би одговорили на најшири спектар питања и потреба родитеља који позову…

В. Тртовић

Цео текст прочитајте у новом броју “Чачанског гласа”

 

 

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.